Paras lomakohteesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 323443
  • Aloitettu Aloitettu

323443

Banned
En tiedä onko tällainen aihe ollut täällä jo aiemmin?? Ehkäpä on, mutta laitanpa nyt kuitenkin kun en jaksanut lähteä kaikkia vanhoja aiheita selailemaan....

Kertokaas kaikki matkustuksesta innostuneet, että mikä on ehdottomasti paras lomakohde, jossa olet käynyt (ulkomaan kohde siis)? Mitä kohdetta suosittelisit muillekin?

Itse olen ehtinyt tähän mennessä käymään seuraavissa kohteissa:
* Thaimaa (Pattaya, Bangkok)
* Italia (Verona, Milano, Venetsia, Gardajärvi, Sirmione)
* Egypti (Hurghada x 2)
* Kypros (Agia Napa)
Varmasti oisin reissannu jo paljon enempikin, mutta kun ei matkalle helposti löydy seuralaista niin ei sit oo tullu yksin lähdettyä :( Parina viime vuotena en oo päässy mihinkään just vaan sen takia ku ei kukaan seurusteleva kaveri oo voinu lähteä ilman miestään mun seuraksi. Mutta onneksi nyt tänä kesänä on luvassa kaksikin matkaa. Isosisko VIHDOIN suostui lähtemään seuraksi (tai sanotaanko, että vihdoin siskon mies päästi siskon lähtemään ilman sitä reissuun:) ). Meillä ois tarkotus juhannuksena lähteä Alanyaan ja sitten vielä elokuussa lähden isomman porukan joukkoon kolmeksi vkoksi Thaimaahan :hyper:

Mua ei hirveesti kiinnosta mitkään "perinteiset" suomalaisten suosimat turistirysät kuten Kanariansaaret tai vastaavat vaan enempikin sellaset erikoiset kohteet. Ja kun nyt niin kamalasti tykkään eläimistä niin sellaset kohteet kiinnostaa, joissa pääsee johonkin elukkapaikkaan....
Yks iso unelma on se, että pääsisin delfiinien kanssa uiskentelemaan :)

Onko joku kenties käynyt Brasiliassa, Meksikossa tai Floridassa? Ne kohteet mua kovasti on aina kiinnostaneet, mutta en ole vielä uskaltautunut....

Kertokaahan matkakokemuksista ja suositelkaa hyviä lomakohteita (lämpöisiä ja aurinkoisia paikkoja tiätysti :) )!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tykkäsin Dubaista todella paljon, paikka ei todellakaan ole mikään perinteinen suomalaisten hummailukohde. Plussaa oli puhtaus, edulliset hinnat ja erittäin ystävällinen palvelu. Shoppailtua tuli todella paljon, eikä kukaan ollut ryysyistä repimässä. Hiekkarannat olivat puhtaita ja lämmintä maalis-huhtikuun vaihteessa lähellä +30. Treenailtua tuli ja paikasta löytyi muutama hyvä ja edullinen lisäravinnemyymälä. Laukkuja, kenkiä, kultaa ja silkkiä tuli osteltua, hinnat todella edullisia.
Toki jos tykkää enemmän kosteista lomareissuista, ei Dubai välttämättä ole lomakohde, jonne kannattaa mennä.

Sapuskaa myös löytyi joka lähtöön ja hygieniataso on Dubaissa hyvä.

Joo, karvakädet ja Kanariansaaret eivät ole se mun juttu. Jos taas tahdon Turkkiin, käyn Stadin Kebabissa, lähemmäs en mene.

Paljoa ei ole reissattu, mutta Karibialla Guadeloupessa on tullut käytyä ja sen jälkeen 3 kertaa Thaimaassa ("reppureissulla"), älkää nyt sekoittako mihinkään rinkka-matkaajiin kuitenkaan. Eli tyhjä reppu selkään Suomessa ja lentoliput + visa taskuun. Seuraava kohde on takuuvarmasti jälleen Thaimaa. Tällä kertaa matka suuntautuu akselille:
Bangkok - Chiang Mai - Lampang - Uttaradit - Phitsanulok - Lom Sak - Khon Kaen +jotain muita kohteita, kai se pitäisi käydä katsomassa vihdoin tämä suomalaisten suosikki: Phuket myös.

www.thaiklupi.fi

Mitä vähemmän turisteja (varsinkin suomalaisia), sitä parempi. Mukava kertoa Suomessa sitten että kävin tuossa Phitsanulokissa lomalla :D

Monta kivaa paikkaa nähty ja monta kivaa paikkaa vielä näkemättä, mutta etenkin Dublinia suosittelisin elämästä nautiskelijoille. Loistava paikka esim. kaveriporukalle lähteä pitkäksi viikonlopuksi, miksei viikoksikin. Dublinia en suosittele auringonottajille tahi synkistelijöille. ;)

Kaupungistä löytyy asiaa (museot ym.) ja viihdettä (pubit, kulttuuri, ravintolat). Dublinista voi lähteä myös seikkailemaan vähän pidemmäs jolloin pääsee nauttimaan luonnostakin. Parasta Dublinissa on omanlaisensa tunnelma ja ihmiset. Olen itse käynyt 2 kertaa ja toivottavasti tulee käytyä vielä useasti uudestaan. :haart:

Olen kanssa kolunnut kaikki nuo Välimeren maat lävitse ja kanarian saaret mutta mikään ei oikein ole kunnolla kolahtanut. Ehkä jos joku pitää nostaa ylitse muiden niin Kypros on jostain syystä ollut nyt mielessä että pitäisikö käydä viellä siellä uudestaan kun en ole nyt käynnyt noin 7 vuoteen siellä.

Mutta sitten Unkari saa minulta sellaisen erikois"statuksen" kun siellä on oltu niin monesti ja sieltä löytyy kaikki mitä lomalla vaan haluan. No tietenkin vuosien paikallistuntemus hieman auttaa ja tekee siitä jo liiankin kotoisen paikan. Jos vaan Kimi ensivuonna on ferrarilla niin Unkariin lähdetään sitten pariksi viikoksi siten että formulat pääsen katsomaan.

Mä olin vuosi sitte helmikuussa Floridassa Ft. Lauderdalessa. Aivan mieletön paikka!!! Lämpöö riitti ja rannat ja leija-surffarit oli upeita ;P
Viihdyttiin kyl tyttöjen kanssa siellä paremmin kuin hyvin! Kesällä siellä on kuulemma todella kostaa ja hiostava ilmasto, et sillo mieluummin kannattaa suunnata Californiaan päin. Mut talvella se on PARATIISI!!

Mullaki on kesän matkat viel edessä. Ens sunnuntaina lennetään Golden Sandille ja sitte elokuussa Unkariin Szigettiin xD

Kyllä, Thaimaa, eikä menoa juurikaan hidastanut edes ruotsalais(/suomalais)turistit. Oli vaan niin makea paikka lomailla varsinkin kun osa keikasta oltiin rantabungalowihotellissa josta oli monta kilometria lähimpään asutukseen.

Tuonne lähtöä tosin hidastaa ikävästi työelämä, koska viikon keikka thaikkuihin tuntuu turhalta matkojen viedessä melkein kolme tehollista päivää. Eli käytännössä pitäisi löytää joku kahden viikon tyhjä slotti että kannattaa lähteä koneessa istumaan. Hinnat lennoilla on tullut alaspäin ja majoituksessa saa vastinetta rahalle ihan mukavasti jo noissa normihotelleissakin.

JSmith sanoi:
Tuonne lähtöä tosin hidastaa ikävästi työelämä, koska viikon keikka thaikkuihin tuntuu turhalta matkojen viedessä melkein kolme tehollista päivää.
Toi on tosiaan totta. Itte olemme suunnitelleet 3kk reissua ensi kerralla, saas nähdä mitä pomo on mieltä tuosta :hyper: :whip:

Reissattu on jonkin verran...

Tässä TOP3 :rock:

1. Kiina: Shangahi ja Peking. Aivan mielettömiä paikkoja molemmat, varsinkin Shanghai sykähdytti. Tehtiin Pekingissä reissu kiinanmuurille vähän kauemmas siitä "turistikohteesta" ja täytyy sanoa että kannatti pelätä 4 tuntia/suunta paikallisen kuljettajan kyydissä :D Ruoka ei maksa mitään, 4 hengen porukalla edullisimmat (kunnon) mättöpäivälliset maksoi 6 euroa koko porukalta. Ja siihen kuului oluet ja pepsit myös, ja ruokakin tosi maistuvaa kana/liha/kasvis kinkyä riisillä.

2. Praha: Tosi kaunis kaupunki, edullinen myöskin. Mieletön yöelämä ja kaikenlaista tekemistä, myös muuta kuin ryystää halpaa olutta :rolleyes: Mitää ei varattu etukäteen, vaan paikan päältä etsittiin majoitukset yms. Pari viimeistä yötä oltiin jonkun perheen kotona tosi viihtyisässä huoneessa kilpikonnineen kaikkineen. Siellä oli myös reissun ainoa siisti laatoitettu wc...

3. Lontoo
Kallishan tuo, mutta paljon nähtävää, tekemistä ja klubbailua.

Turkissa on käyty valitettavasti, sinne en menis ikinä enää vaikka maksettais.. Suurin syy tähän päällekäyvät paikalliset, mutta paikkana ei muutenkaan miellyttänyt, vaikka rannat ihan kohtuulliset olivatkin.

Onko kenelläkään kokemuksia Laosista?
Häämatka olis mielessä... :haart:

Islanti, Reykjavik! Sinne tahdon vielä uudestaan. Tosin seuraavalla kerralla en jämähdä Reykjavikiin, vaan kierrän koko paikan!

Uminen Blue Lagoonissa lumisateella oli unohtumaton kokemus!

Maui :haart:. Sanat eivät riitä kertomaan. Big Island on myös todella kaunis.

Onhan niitä paikkoja monia. Ausseissa ehkä Noosa Heads on semmonen aika vivahdeikas paikka. Surffausta, luonnon ihmettelyä jne. Halse Lodgen hostelli ja auringonlasku verannalla musisoinnin kera. Aaahhh... Sinne täytyy taas päästä tsekkailemaan paremman ajan kanssa.

Lontoo on kyllä toinen, missä oon viihtynyt erityisen hyvin. Tosin vasta kaks kertaa on tullut siellä käytyä.

beeibe sanoi:
Mullaki on kesän matkat viel edessä. Ens sunnuntaina lennetään Golden Sandille

KErros sit millasta oli. Tarkotus olis suunnata tuonne heinäkuussa, jolloin varmaan porukkaa on ihan liikaa.

En mäkään muuten lähtisi Turkkiin, mutta suostuin lähtemään kun sain isosiskon vihdoin kinuttua mukaan edes jonnekin. Sisko kun ei ikinä oo käyny missään niin piti sit ottaa tollanen halpa ja suht. tavallinen kohde näin aluksi :)

Thaimaa on kyllä ehdottomasti paras kohde, jossa mä ite oon käyny ja sinne kyllä varmaan tulee lähdettyä vielä monet kerrat uudelleen. Jos nyt tänä kesänä kävis Phuketissa niin en vuonna vois sitten suunnata johonkin sellaseen kohteeseen, jossa ei turisteja oo pilvin pimein. Vaikka saattapi olla, että tulee ens talvena lähdettyä Malesiaan ja Australiaan eikä Thaimaahan kun kaveri lähtee vaihtoon Malesiaan.... saapi nähdä :) Ois kyllä aivan mahtavaa päästä käymään Australiassa.

Hauskinta on ollut Portugalin O'Portossa portviinin syynnyinseuduilla. Olin siellä -99 leirillä 3-viikkoa kesäkuussa ja voi pojat, että oli hauskaa. Massaturismi ei ole päässyt (ainakaan vielä silloin) pesiytymään sinne. Kelit oli loistavat, erittäin makeita yökerhoja, baareja, kuppiloita jotka olivat auki aamuun asti.:kippis: Paikalliset olivat ystävällisiä ja näyttivät parhaita paikkoja minne mennä. Satuimme vielä johonkin katolisten St Juan juhlaan johon Portoon tuli jotain -1 000 000 ihmistä juhlimaan kaduille ja huiskuttelemaan joitain ihme kukkasia tuntemattomien nenään sekä lyömään puhellettavilla vasaroilla toisia päähän. Ilotulitus oli myös mahtava. Tuskin kannattaa edes mainita, että portviinien ystäville paikka on vielä astetta parempi paikka. Pääsee kiertelemään tehtaille saa maistella ja tehdä todellisia löytöyjä halvalla. :5::thumbs:

Ite tykkään kovasti Sveitsistä, kolme kertaa siel on tullu käytyä, on se niin kaunis maa. Lontoossa oli niin helekatin kylymä ku kävin, jospa pääsisin joskus paremmalla säällä sinne. Kapkaupunki oli kaunis, slummikylät vähän häiritti sitä kauneutta, mutta ne on osa elämää. Vancouver Island oli myös mahtava saari ... ei voi mitään mut tykkään noista vuorista ... ku eihän niitä tääl näy :( Tykkäsin myös Sydneystä, Kreetasta (yksi parhaimmista ajoistani, kolme kuukautta Kreetalla :haart: ) ja hmmm ... loput parhoista paikoista on vielä käymättä :D

Ite tykkään matkustaa talvella. Lumen perässä siis, ei lämmön.

Komeimmat maisemat on ollu Chamonix´ssa, jossa on tullu käytyä pari kertaa. Mont Blanc on lähietäisyydeltä aika vaikuttavan näkönen, samoin Aiguille du Dru, Mer de Glace jne. Lumisateen jälkeen laskut ovat planeetan eliittiä. Myös itse Chamonix´n kaupunki on ihan mukava paikka.

Toinen suosikki on Verbier, joka löytyy Sveitsin ranskankieliseltä alueelta. Paljon helposti saavutettavia offareita ja loputtomasti rinteitä, jos ne jotakuta kiinnostaa. Pub Mont Fortista saa after ski juomat tilattua molemmilla kotimaisilla.

Sanasta "lomakohde" tulee mieleen Karhu-lippis päässä ja vyölaukut kaljamahan päällä örveltävät Suomi-punaniskat.

Suosittelen Alankomaita. Pieni maa ja voi nopeasti tsekata useammankin kaupungin, jotka ovat jopa yllättävän erilaisia. Mahtavaa maaseutua ja idyllisiä kyliä ja pikkukaupunkeja suurten kaupunkien vastapainoksi.

Ranskasta suosittelen perinteisen Pariisin rinnalle automatkailua Normandiassa tai Bretagnessa. Aivan mielettömiä rannikkokaupunkeja linnoituksineen (esim. St. Malo).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom