Paras leuanvetoliike selälle?

Kaikki tuntuu kehuvan tota leuanvetoa parhaaks selkäliikkeeks,mutta mikä olis se paras tyyli,itte olen pari kertaa koittanut rystyset itseen päin ja leuka tangon päälle,mutta tuntuma on kyllä mennyt enemmän hauiksille?Oteleveyskö pielessä,vai millä tyylillä kannattais alkaa yrittämään?

Ite kun vetelee sellasella olkapäiden levysellä otteella eli aika kapeella niin tuntuu kyllä selässä, ei hauiksissa. Rauhallisia ja hallittuja toistoja alas asti.

Ainoa leuanveto jota teen on leveällä myötäotteella.

Leveellä otteella rystyset itteenpäin, eli se tyypillinen taljavetotyyli, käy parhaiten selkään. Kapeella jos vetelee, niin menee aika paljon hauiksille tai forkuille...

Itsellä käytössä:
-kapea vastaote
-leveä myötäote
-leveä myötäote niskan taakse

Kaikki luonnollisesti eri selkätreeneissä. Päälle vielä kolmea erilaista kulmasoutua tangolla (vastaote, myötäote ja v-kahva). Jos vetelee leukoja vastaotteella, soudan samassa treenissä myötäotteella jne.

Mulla taas just levee myötäote ei tunnu hyvältä olkapäissä. Ihme homma.

Se saattaa tuntua pahalta jos ei pidä olkapäitä jäykkänä. Myöskään alas asti ei kannata vetää alkuasennossa, silloin käy itelläkin kipiää.

Ai niin, lisäpainot unohdin ekassa viestissä mainita:D

Ite saan parhaan tuntuman vähän kapeammalla otteella ja se on melko turhaa aloittaa jokainen toisto ihan pohjista, koska tuntuma katoo selästä.

leveä myötäote eteen ja
joskus leveä myötäote ns. niskantaakse, niin alkaapas tuntumaan..
toki vetoremmeillä niin voi keskittyä itse liikkeeseen ja lisäp. niin pysyypi toistot kurissa..

No dääm, minä oon varmaan kynis kun en käytä lisäpainoja ;)
Leveellä otteella niskan taakse hajottaa varmasti olkapäät. En suosittele. Inhottava liike.

Kapeahko ote ja kyynerpäät osoittaa sivuille. Kokeile myös esiväsyttää latsit "käänteisillä olankohautuksilla"

Mikä vaan ote on hyvä, kunhan ei kovin leveä.

Jos vetää pään taakse, niin kannattaa jättää liikkerata lyhyemmäksi, siihen korvanlehtien yläkärjen tasolle enintään. Siitä etiäpäin vääntää olkapäitä epäterveesti.

Kokeile myös esiväsyttää latsit "käänteisillä olankohautuksilla"

Nyt muisti pätkii ja pahasti, miten tuo tehdään? Pystypunnerretaan tanko ylös ja sitten vedetään latsit yhteen ja alas?
e: Google pelasti.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom