Paras kirpputori pk-seutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä juuri siivosin vaatekomeroita ja kaksi isoa jätesäkillistä lähti turhaa tavaraa pois. Mietin, että olisi ihan mukava kokemus mennä johonkin kirpparille myymään nyt pääsiäisenä itselle turhia (liian pieniä tai muuten vaan ei enään sovi), mutta kumminkin todella hyväkuntoisia vaatteita jollekkin ketä niitä voisi tarvita. Vaatteita löytyy ihan huippu merkeistä perus t-paitoihin.

Mikä olisi paras paikka mennä myymään pk-seudulla? Sellainen mihin hintaan kuuluu ainakin pöytä ja mieluiten sisällä. Ja myös sellainen mieluiten missä ihmiset käy ja tavara hyvällä todennäköisyydellä vaihtaa omistajaa. :) Mitä kannattaa ottaa huomioon kun menee myymään tavaraa? Jotain vinkkejä?

Itse löysin pari vaihtoehtoa:

http://www.kirpputori.com/valtteri Vallilassa
http://www.nettojatti.fi/kirpputori.html Varistossa NettoJätin parkkihallissa

Jos ei kaupaksi mene niin ei haittaa laitetaan loput UFF:lle. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jäähallin kirppis on aika hyvä.

Minttutie on ihan ryssäpaikka, Valtterista ei ole kokemusta kuin asiakkaana, ja sekin on vähän kämänen.

Kullanarvoinen vinkki: hinnoittele tuotteet valmiiksi. Jos viet jollekin itsepalvelukirppikselle on tietysti pakkokin, mutta mielellään myös siinä tapauksessa että olet itse myymässä. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin myyjä, jolta pitää kysyä kaikkea erikseen ja joka alkaa vielä pakkomyymään sitä kysyttyä tuotetta sen hintatiedustelun perään. Jos ei ihan tarkkoja jaksa kaikkiin laittaa, kannattaa keksiä vaikka joku haarukka, esim. paidat 1-3 €.

Toinen hyvä vinkki on, että mietit sen hinnan kanssa kuinka paljon olisit itse ihan rehellisesti valmis maksamaan siitä. Kivahan se on saada vähän voittoa, mutta liian kallis tavara ei mene hyvin kaupaksi (no joo, aika itsestäänselvyys). Kun valmistautuu etukäteen vähän tinkimään, tulee suuremmalla todennäköisyydellä kaupat.

Ja tietysti esillepano on tärkeää, kunhan kaikki on ehjää ja puhdasta + ei yhdessä läjässä, on jo hyvä alku.

Jäähalli vaikuttaa oikein hyvältä sinne siis varmaan lauantaina tai sunnuntaina suunistan. Mites vaihtorahan kanssa? Paljon ja mitä kannattaa ottaa mukaan?

edit.

Seuraava kirppis onkin vasta 21.4, joten venttailen siihen asti. mistä saisi hyviä hintalappuja vaatteisiin halvalla?

Leikkaa A4:stä, tai osta tarra-arkki tiimarista. Vaihtorahaa kannattaa ottaa reilusti, tosin vakkarikävijöillä on kyllä pientä mukana. Joku kauppa kun voi jäädä tekemättä jos sopiva raha puuttuu.

Kokemuksesta: ennen avaamisaikaa haaskalinnut kerääntyvät pöydän ympärille - suurin osa ostaa (tarjoaa) polkuhinnoin ja myy itse eteenpäin. Eli pidä tiukka linja kunnes suuri yleisö lasketaan sisälle. Itse jouduin peittämään ja nostamaan sivuun etenkin cd-levyjä ym. Pyysin osasta kamaa tuplahinnan ennen klo 9:ää :evil: Sitten niitä "saako kymmenellä sentillä" -kyselijöitä riittää, kuten myös kaiken maailman valittajia. Itse käskin painua helvettiin, ihan kirjaimellisesti kun alkoi vituttamaan.

Vinkki: Jos kamaa ei ole paljon, huuto.net tuottaa enemmän, mutta vaatii vähän panostusta. Ja edes kirppiksellä ei paskasta/huonokuntoisesta saa mitään (edit: tuonhan tuo Ultimecia tuossa yllä sanoikin jo)

No vaatteethan on käytettyjä, joten eihän ne mitään pakasta vedettyjä ole, mutta toisaalta ei niissä mitään koin syömiä reikiäkään ole. Toisaalta paremmalla puoliskolla taitaa olla kaapit täynnä kerran tai ei ollenkaan käytettyjä vaatteita. Pitää sitäkin patistaa lajittelemaan vaatteet jos jollekkin kelpaisi. Tyytyväinen olen, jos saan pöytävuokran, safkat ja bensakulut katettua päivältä. Eli n. 40€.:)

Lähinnä kokemusluontoisesti ajattelin käydä pyörähtämässä.

Tyytyväinen olen, jos saan pöytävuokran, safkat ja bensakulut katettua päivältä. Eli n. 40€.:)

Itsellä oli mm. cd-levyjä, niin myin joku 350 euroa. Valvojat sanoi, että keskimyynti on vähän yli satasen luokkaa. Vaatteilla on vaikeampi saada kokonaismyyntiä kasvatettua.

Noita kerran käytettyjä (jos ovat merkkivaatteita) laittaisin huuto.netiin, sieltä saa moninkertaisen hinnan.

Myyrmäen hallin kirppis on ainakin iso, en tiedä onko nyt viikonloppuna... Ja hinnoitella ei kannata etukäteen, menee monet rahat hukkaan kun joku olisi ollut valmis maksamaan 3 kertaa enemmän tai sitten 1€ vähemmän...

Ja hinnoitella ei kannata etukäteen, menee monet rahat hukkaan kun joku olisi ollut valmis maksamaan 3 kertaa enemmän tai sitten 1€ vähemmän...

Totta kyllä tuokin. Kannattaa miettiä ainakin joku minimi, minkä siitä haluaa, ja sitten mitä kehtaa pyytää. Itse en osta mitään sellaisilta, jotka sanovat vain "paljonko tarjoat?". Tapauskohtaista. Aika moni lähtee kumminkin tinkimään riippumatta siitä paljonko laittaa hinnaksi, eli siinä mielessä hyvä hinnoitella vähän yläkanttiin. Se tuputtaminen on edelleen pahinta mun mielestä, mutta tietysti jokainen myy miten itse parhaaksi katsoo.

No ihan sama vaikka kukaan ei ostaisi mitään. Kuhan nyt ajattelin käydä katsomassa miten homma toimii. Olin jo tänään heittämässä molemmat mustat jätesäkit UFF:in laatikkoon, kun keksin tämän kirppis idean. Kokemushan sekin on ja jos joku löytää jotain kivaa mun valikoimasta niin aina vaan parempi.

...Kokemushan sekin on ja jos joku löytää jotain kivaa mun valikoimasta niin aina vaan parempi.

Voi kun kaikki ajattelisivatkin näin. Mulla tuo kirppiksellä käyminen on osa taloudenhallintaa, ja kyllä pistää kiukuttamaan välillä kun tuntuu, että ei edes haluta siitä tavarasta eroon vaan ollaan "rahat pois tyhmiltä" -mentaliteetilla liikenteessä. Taitaa mun kohdalla olla melkein ainoa "anna hyvän kiertää" -ilmaus koko kirppis, laitan omiakin roippeita aina eteenpäin tasaisin väliajoin.

Pitää nostaa vanhaa threadia ylös: Onko tietoa kellään et onko keskustassa tai sen lähistöllä hyvää kirpparia jossa olis dvd leffoja ja pelejä myynnissä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom