Paras ihovoide

BCAA-valmisjuoma -40%
Ikä
40
Iho on välillä (varsinkin suihkun jälkeen) rutikuiva. Nyt käytän jotain vevayn oliiviöljyrasvajutskaa, joka auttaa jonkin verran...mutta parempikin voisi olla.

Mitäs mimmit suosittelee? Mikä on parhain ihovoide koko vartalolle? Hyviä kasvovoidevinkkejäkin saa antaa:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Salilta otin muutaman näytepussukan Nivean uutta Soft Carion Lotionia, ja yllätyin kyllä positiivisesti. Nivean rasvat on mun mielestä olleet hyviä kun eivät jätä ihoa liian rasvaiseksi, mutta tämä teki ihosta pehmeämmän kuin muut. Mulla on kans kuiva iho, joten kaikkea on tullut kokeiltua, mutta tämän ostan seuraavaksi kunhan edellinen purkki tyhjenee.

Hyviä kasvovoidevinkkejäkin saa antaa:D
Mun pärstävärkin on näillä kovilla pakkasilla pelastanut Biothermin Aquasource Superserum. Todella kevyt "tehotippa", joka tekee ihmeitä talvella pahasti pintakuivalle hipiälle. Voi käyttää yksinään tai kevyemmän kasvovoiteen alla tarpeen mukaan. Hinta on kyllä kokolailla suolainen, melkein 50 euroa purtilo, mutta tuote on varsin riittoisa. Itselläni riittää parin kolmen pisaran levitys normaalin, kevyemmän päivävoiteen alle. Toinen suosikki naamavärkille on Bodyshopin porkkanakosteusvoide.

Multa lähtee ääni joka kaupasta löytyvälle Doven Beauty Body Milkille, joka on tarkoitettu kuivalle iholle. Imeytyy todella hyvin, tekee ihosta pehmeän ja onneksi hintakin on kohdallaan.

Mä sain ihoni tosi surkeaan kuntoon Lancomen kasvovoiteella. :( Ei sopinut sitten ollenkaan... yleensä mun iho ei noin voimakkaasti reagoi ihan tavallisiin kasvovoiteisiin. Kai se on vaan uskottava, että se oli tuo voide kun kerta punaiset läiskät nousi joka puolelle kasvoja aina kun tuota laittoi uudelleen. No, yhden ei oo voittanutta! Bepanthenilla oon viikossa parantanut ihon paremmaksi kuin se oli aiemmin. :) Ei kuivia laikkuja (edes pakkasesta) eikä punaisia läiskiä pitkin poikin... ei sitä varmaan parane pitkässä juoksussa käyttää, mutta ainakin välillä voi antaa ensiapua talven kurittamalle iholle. Epämiellyttävän tahmaista, mutta ei kai se yöllä haittaa. Ukko saa vaan katsella illalla rasvanaamaa samassa sängyssä. :D

Vartalovoiteista Nivea Body Milk ja tuo Ex-Taviksen mainitsema Doven Beauty Body Milk on suosikkeja. :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Neutrogenan Norwegian Formula-sarjan Comfort Balm semmosessa pyöreessä purkissa on huippua. Käy niin naamalle kuin kropallekin.

Talvikuivalle iholle hyviä ovat myös HTH-sarjan karbamidia sisältvät tuotteet. Eivät ylelisen tuntuisia, mutta edullisia ja todella pitkäkestoisesti kosteuttavia.
Mulla on ollut käytössä tänä talvena pesuneste, lotion ja creme. Molemmat voiteet toimivat hyvin, imetytyvät mutta jättävät suojaavan kerroksen. Eivät ole rasvaisia lainkaan, vaan kosteuttavia. Hinta ei päätä huimaa, noin viiden euron kieppaissä se kalleinkin tuote.

No, yhden ei oo voittanutta! Bepanthenilla oon viikossa parantanut ihon paremmaksi kuin se oli aiemmin. :) Ei kuivia laikkuja (edes pakkasesta) eikä punaisia läiskiä pitkin poikin... ei sitä varmaan parane pitkässä juoksussa käyttää, mutta ainakin välillä voi antaa ensiapua talven kurittamalle iholle. Epämiellyttävän tahmaista, mutta ei kai se yöllä haittaa.
Eikös tuostakin ole kaksi versiota, voide ja emulsiovoide. Jälkimmäinen saattaisi olla mukavampi käyttää esim. kasvoille, tosin en ole itse ehtinyt vielä kokeilla.

Itellä kasvorasvoissa muutama suosikki: Vichyn Oligo25, Sebamedin Clearface hoitogeeli (talvisin tosin liian kevyt), sekä Lumenen Vitamin+. Vartalovoiteissa ei niin merkitystä, niitä en käytä päivittäin. Lorealin joku lienee tällä hetkellä käytössä.

Jos monenmoisia kosteusvoiteita on tullut kokeiltua ja käytettyä - sekä kalliimpia että ihan perushalpoja apteekin voiteita.:)

Kasvoille käytän tällä hetkellä useimmiten apteekin aqualan l:ää, tai saman merkin vähän kosteuttavampaa aqualan plussaa. Kalliimmista rasvoista oon ihan hirveesti tykännyt Nuxen soleil prodigieuxista, joka tuo myös hieman sellaista nättiä päivetystä iholle. Ei kuitenkaan ole mikään itseruskettava.

Itselläni on aika perusherkkä sekaiho, toisaalta tosi kuiva, mutta myös kuukaudenvaiheista riippuen rasvoittuva. Mulle tulee tosi herkästi kasvoille näppyjä eri kosteusvoiteista, etenkin paljon hajustetuista. Mutta noihin finneihin tepsii ihan uskomattoman hyvin apteekista saatava Aco-merkkinen salisyyligeeli, mitä ei kylläkään kannata laittaa kun finnien päälle, koska on niin kuivattavaa.

Vartalolle käytän bodyshopin kosteusvoiteita, tai sitten tosi paljon kosteuttavampaa apteekista saatavaa Decubal-rasvaa. Etenkin talvella kylmillä ilmoilla tarvitsee käyttää tota jälkimmäistä.

Mulla on kasvot rasvaset, mut loppuiho aikasta kuiva. Hth original lotion passeli kropalle, samoin eriolin peruspurnukkaemulsio. Kosteuttaa hyvin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itse olen tykästynyt Nivea soft body & face creamiin. Löysin sen sattumalta, kun en osannut päättää minkä voiteen otan ja otin sitten halvimman :D 75 ml tuubi taisi maksaa pari euroa. Käytän sitä kasvoille yöksi ja jos tuntuu oikein kuivalta, laitan myös aamulla. Sama tuubi käy vaikka reissussa koko vartalon voiteluun, ei liian kevyttä edes kuiville käsille päiväkäyttöön.

Itse käytän kasvovoiteena vichyn normaderm tuotteita: päivä- sekä yövoidetta. Sopivat minun iholle mainiosti. En ole kärsinyt nassun kuivumisesta lainkaan. Muualta iho onkin melko kuiva eli vinkkejä hyviksi vartalovoiteiksi kaivataan. Olin hölmö ja lainasin pariksi viikoksi äidin kaapista jotain dermosilin talvivoidetta. Iho muuttunut vaan kuivemmaksi :( Tänään mentävä kauppaan ostamaan jotain halpaa ja hyvää voidetta :)

Mun tosi kuivalle iholle parhaiten sopivaksi on osoittautunut Essex Lotion hydrogeeli. Se on tosi kevyttä ja helppo levittää, ei tahmaa, mutta kuitenkin kosteuttaa. Mulla taitaa olla ympäri kämppää ripoteltuna 3 puolen litran pumppupulloa :)

Kasvoissa sitten päinvastainen ongelma, lievästi rasvoittuva iho. Tähän asti olen käyttänyt normaalin ja sekaihon Vichyn Oligo25:ta, mutta kun tuo loppuu ostan Rocin vihreän Hydra+:n, jota olen pari kertaa testaillut ja tosi hyväksi todennut.

Ihovoiteena käytän tällä hetkellä Doven Beauty Body Milk -kosteusvoidetta (kuten moni muukin) ja noista sitä mikä on kuivalle iholle. Jatkuva suihkussa juokseminen ja hikoilu on kuivattanut ihoa entisestään. Iltasuihkussa en voi käyttää edes suihkusaippuaa vaan käytä Baby Oil -kylpyöljyä.

Kasvoille käytän nyt Shiseidon pumppupulloissa olevia voiteita (nämä myös kuivalle iholle) päivälle ja yölle omansa, nyt on kasvojen iho myös hyvässä kunnossa. Testailin erilaisia Biothermin voiteita, eikä ne sopineet oikein mitkään.

Mulle ei tehonnut talvella kuivuvaan ihoon mitkään kaupan tai kosmetologien kalliit eikä halvat voiteet. Apteekista löysin Eucerin Dry Skin 10% Karbamid Lotionin. Vaikka hinta oli lähemmäs 20 euroa per pullo, voide "paransi" ihon päivässä ja oon ollut tosi tyytyväinen. Käytän sekä vartalolle että kasvoihin (vaikka tosi rasvaista onkin...). Suosittelen :worship: , joka pennin arvoista tavaraa!

Minä ostin apteekista Eucerinin suihkuöljyä, joka toimii suihkusaippuan tavoin mutta kosteuttaa ihon samalla. On ollut todella toimiva tuote!

Käytän myös Eucerin-tuotteita. Kasvoille "tavallinen" voide = valkoinen punakantinen purkki. Eucerinilla on jotain anti aging -voiteita myös, mutta tämä ei siis ole niitä.

Vähän olen vaan miettinyt, että eroaakohan voide kovin paljon Tummelista. Tuoksu on ainakin sama :D

Marja Entrichin tuotteet on aivan ihania. Talven kuivattamalle vartalolle ja kasvoja suojaamaan on vehnänalkioöljy parasta. Välillä laitan Dove-itseruskettavaa mutta muuten luotan ME-tuotteisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom