SUPERCARB 1kg -40%

Paras body-/fitness-lehti?

Täytyy tulla taas oikein ääneen ihmettelemään tuota Fitbodya. Voi hyvää päivää sentään, miten huono lehti! Loppuukohan mun tilaus joskus, vai pitääkö se itse irtisanoa..

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Bodyssa on paljon kirjotusvirheitä ja laatu ei tunnu kauhean korkealta, joten lopetin tilauksen ja ajattelin tilata Probodyn seuraavaksi.

Me Naiset Sport on ihan jees hömppälukemista, mutta ei todellakaan mitenkään kehonrakennukseen liittyvää.

Alkuperäiseen aiheeseen palaten... se mikä lehti on hyvä riippuu täysin siitä, mistä olet kiinnostunut. Itse olen tilannut kaikkia kehonrakennusaiheisia lehtiä (Body, ProBody, Muscle&Fitness, MusclePro jne.) ja lähinnä salilla lukenut suurempien kustantamoiden fitnesshenkisiä lehtiä (esim. Sanoma magazinesin Fitness jne.) silloin kun joku kanssatreenaaja sattuu sinne sellaisen tuomaan. Omista kiinnostuksen kohteista johtuen haluan tietää mitä hc-lehdissä kirjoitetaan, mikä treeni/ravintojuttu on nyt "pop", miten kisat ovat menneet + kuka on voittanut minkäkin kisan (asialliset kisaraportit ja eri kisaajien vahvuuksien/heikkouksien analysointi tosi mielenkiintoista) ja tietenkin kaikki henkilökuvat - on mahtavaa lukea taustoista, ei pelkästä miten treenata ja syödä kuin SM-voittaja.

Kaikkien pienten kustantamoiden (nuo yllä mainitut) lehdet poikkeavat isojen kustantamoiden lehdistä siinä, että artikkeleiden kirjoittajat ovat aihepiirin harrastajia ja kirjoitustaito on vaihtelevaa, mutta jutut ovat kuitenkin kiinnostavampia (hc-treenaajan mielestä) kuin isojen kustantamoiden lehdissä - joissa lehden sisältö tehdään "mainstreamiin" vetoavaksi. Oma näkemykseni siis on, että isojen kustantamoiden lehdet ovat "kevyttä hömppää" (mutta niitä paljon parjattuja kirjoitusvirheitä ei juurikaan löydy) ja sitten kaikki pienten kustantamoiden lehdet ovat sitä "hc-genreä" josta itse diggaan (kirjoitusvirheistä huolimatta).

Mikäli haluat lukea kehonrakennuksesta, tavoitteellisesta "fitnesstreenauksesta" jne. niin kaikki nämä perinteiset hc-lehdet ovat oiva valinta. Mikäli haluat kannattaa kaikkia pieniä kustantamoita niin tilaat ne kaikki :-)
Ja jos rahaa riittää vain yhteen niin mieti minkälaisia juttuja haluat lukea. Body-lehti on perinteisesti IFBB-kisojen äänitorvi eli pääpaino on IFBB-kisoissa, kisaraporteissa ja kisaajien kuvauksissa (kisaamista tulee siis tuutin täydeltä). Lehdessä ei käsitellä mitään muita ("kilpailevia") liittoja tai kisoja.
Probody tarjoaa syväluotaavaa, joskus mikrofraktiotasolle menevää ravintotietoutta (ei niin paljon enää nykyisin, lehden alkuvuodet meni helposti yli hilseen joidenkin artikkelien osalta), mielenkiintoisia treeni&henkilökuvia jne. Mitään liittosidoksia ei ole eli artikkeleita voi löytyä myös muista kuin IFBB-kisaajista.
MusclePro starttasi joskus viime vuonna ja alunperin lehden piti olla "kehonrakentajilta kehonrakentajille" pelkällä mies-fokuksella mutta ilokseni fokus laajeni juuri. Tuoreimmassa numerossa on juttua naisten kehonrakennuksesta & physiquesta joka kiinnostaa ainakin minua todella paljon :-) Myöskään tällä lehdellä ei ole liittosidoksia.
Fitbody on muuttunut ensimmäisen vuotensa aikana todella paljon ja on mielenkiintoista nähdä, miten MusclePron (sama kustantaja) uusi naisnäkökulma vaikuttaa lehtien väliseen artikkelijakoon. Tuorein Fitbody on paljon raikkaampi kuin aikaisemmin (kansi todella onnistunut) ja artikkelit upposivat 90% - leuanvetojuttu oli se 10% - ei vaan kiinnosta :-)
Bodaus on mielenkiintoinen ja hivenen "outo" lehti tässä genressä, sillä sen sisältö on nykyisin niin vaihtelevaa. Koskaan ei tiedä mitä sieltä löytyy (ei välttämättä mitään bodaukseen liittyvää). En tällä hetkellä tilaa Bodausta, mutta luen sitä hierojallani ja aina saa yllättyä. En vielä tiedä onko se hyvä vai huono :-)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ourama oli lukiossa rinnakkaisluokalla. Ei hän taloudellista tukeani tarvitse (oikolukijaksi aion tarjoutua, jos törmätään :)), etenkin, jos YouTubessa ajamansa Jagge oli hänen oikeasti tai oikeasti liisaama. Ei noi Virtamonkaan viritykset kiinnosta, eikä siis mikään WABBA ja Valkonen. Muscle & Fitness ja Flex olivat, kun olin hyvin nuori, kovat sanat kuvineen.

Suositut

Back
Ylös Bottom