Paras akku autoon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En vain ole sitä mieltä vaan tiedän! Esim. faamissa oli sitä vikaa että jo uutena oli sökö. Tai sitten meni jostain kumman syystä alle muutamassa viikossa oikoseen. Sekä uutena parilla ekakerralla käynnistäessä toimi mutta sitten heti ensimmäisenä pakkas aamuna ei enää toiminutkaan.
Ja vaikka tuotteella onkin takuu niin itseäni ainakin vituttaa rueta juuri ostettua tuotetta vaihtamaan vaikka 2viikon kuluttua jo uuteen(varsinkin autossa jossa sitten saat koodailla jne). Sekä jos tuote hajoaa takuun puitteissa niin kyllä minulle ainakin jää epäluottamus siihen korvaakin tuotetta kohtaan, jos saman valmistajan.
Sekä on mielestäni suurikin merkitys jos joku akku kestää sen 2vuotta kun toinen kestää 6vuotta. Ja kuinka paljon sitten sellainen huono akku sitten vaikuttaa vaikka auton laturin toimintaan ja sen elinikään jne.

Sanomani ei taida oikein välittyä. Tarkoitan sitä, että jokainen ehjä uusi akku toimii riittävän hyvin, mutta normikäyttäjälle erot ovat kestävyydessä. Eli TM:n mittaukset ehjälle käyttämättömälle akulle eivät kerro oikein mitään oleellista. Uuden akun antama virta ei ole olennaista, koska se riittää kuitenkin. Olennaista on se, kuinka vanhana akku antaa vielä riittävästi virtaa.

Eiköhän FAAM tee myös toimivia akkuja. Jos kaikki akkujen kestoikä olisi muutama viikko, niin taitaisi loppua akkujen tekeminen hyvin nopeasti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sanomani ei taida oikein välittyä. Tarkoitan sitä, että jokainen ehjä uusi akku toimii riittävän hyvin, mutta normikäyttäjälle erot ovat kestävyydessä. Eli TM:n mittaukset ehjälle käyttämättömälle akulle eivät kerro oikein mitään oleellista. Uuden akun antama virta ei ole olennaista, koska se riittää kuitenkin. Olennaista on se, kuinka vanhana akku antaa vielä riittävästi virtaa.

Eiköhän FAAM tee myös toimivia akkuja. Jos kaikki akkujen kestoikä olisi muutama viikko, niin taitaisi loppua akkujen tekeminen hyvin nopeasti.

Joo ei taida välittyä... mutta mullahan onkin lukihärö, mutta akkukaupasta on kokemusta jo vuodesta -88 asti

Mutta varmistan:
eli sulle on ihan sama akusta että hajoaako se vaikka 4kertaa takuu ajan sisällä? siitähän ei ole vaivaa yhtenään vaihtaa? Ja kun kaikkihan akut lähtevät uutena ja ehjänä kaupasta, mutta kun ne vaan eivät sitten toimikaan kun hieman olet käyttänyt. Ja mistä ihmeen kristallipallosta sen akun ehjyyden katsot ostaessas? Et mistään mutta voit välttää jo ennakkoon niitä akkumerkkejä joiden tiedetään olevan huonoja.
Olen jo pariikin kertaan maininnut että osasta akkuja ne simahtavat jo heti takuu ajan jälkeen kun taas toisilla huomattavasti pitempi ikä. Eli osalla 2vuotta kun toisella taas vaikka 6vuotta.

Ja faam tekee akkuja keski-euroopan lämpöön ja siellä onkin varsin toimiva akku ja paljon myynissä. Mutta Suomen oloissa se ei vaan jaksa toimia ja joku innokas maahantuoja sitä vaan jaksaa markkinoille tunkea. Mutta esim. yksi suurimmista Suomen autotarvike tukustakin lopetti jo vuosia sitten sen myynnin juuri ongelmien takia, sekä toinen iso ketjukin.
 
Mutta varmistan:
eli sulle on ihan sama akusta että hajoaako se vaikka 4kertaa takuu ajan sisällä? siitähän ei ole vaivaa yhtenään vaihtaa? Ja kun kaikkihan akut lähtevät uutena ja ehjänä kaupasta, mutta kun ne vaan eivät sitten toimikaan kun hieman olet käyttänyt. Ja mistä ihmeen kristallipallosta sen akun ehjyyden katsot ostaessas? Et mistään mutta voit välttää jo ennakkoon niitä akkumerkkejä joiden tiedetään olevan huonoja.
Olen jo pariikin kertaan maininnut että osasta akkuja ne simahtavat jo heti takuu ajan jälkeen kun taas toisilla huomattavasti pitempi ikä. Eli osalla 2vuotta kun toisella taas vaikka 6vuotta.

Ja faam tekee akkuja keski-euroopan lämpöön ja siellä onkin varsin toimiva akku ja paljon myynissä. Mutta Suomen oloissa se ei vaan jaksa toimia ja joku innokas maahantuoja sitä vaan jaksaa markkinoille tunkea. Mutta esim. yksi suurimmista Suomen autotarvike tukustakin lopetti jo vuosia sitten sen myynnin juuri ongelmien takia, sekä toinen iso ketjukin.

En oikein ymmärrä, miten onnistut kääntämään kaiken kirjoittamani täysin päinvastaiseksi. Rautalankakin taisi jo loppua.

Keski-Euroopassakaan ei aina ole lämmintä.
 
Keski-Euroopassakaan ei aina ole lämmintä.
Onpas, Suomeen verrattuna. Siellä on ehkä 5 kovaa pakkaspäivää 3kk-mittaisen talven aikana. Suomessa on ehkä 5 pakkaspäivää viikossa 8kk-mittaisen talven aikana.
 
Avensis ja akku menivät pakkaspäivälakkoon. Mistä kannattaisi hakea pääkaupunkiseudulla uusi laadukas akku (jos yrittää edullisimmin sellaisen saada)? Vanha akku on 74 Ah akku, mikä on kai liian pieni muutenkin tuohon, kun on Eber ja dieselmotti.

Tuntuu että nykyakut ovat täyttä paskaa. Toisessa autossa on sellainen pieni keltainen trukin käynnistysakku. Lyijyhyytelöakku, vai mikä se nyt on. Anyway, otin sen jopa aikoinaan yhdestä vanhasta autosta pois kun myin auton. Laitoin myytävään autoon toisesta autosta paskan akun ja "uuteen" kakkosautoon akku taas kiinni. Perkele vaikka viime talvenakin oli -25 pakkasta pahimmillaan, niin kotilo starttasi laakista käyntiin. Startti pyöri yhtä iloisesti kuin kesäpäivänäkin. Katoin vaan, että nuo akut maksaa kai jotain 400 €, mikä on about kakkosauton hinta :D
 
täällä kans meni avesta akku ja vanha oli myös 74Ah, pienempää ei kannata/voi laittaakaan ymmärtääkseni.. oot vissiin ostamassa jotain hyytelöakkua ku hinta on 400e? ite meinasin käydä hakee ihan jonku perusakun ~100e
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Ihan perusakun meinasin ostaa. Kuitenkin sen verran laadukkaan, ettei tartte taas ensi talvena vaihtaa. Kehuin vaan tuota kakkoskotilon akkua. Ei sellaista raaski ostaa, vaikka todela hyvä onkin.
 
Zone-sarja -42%
Missähän normiakussa olis paras virranvastaanottokyky kylmänä? Ajan vain lyhyttä matkaa, niin tuo on melkeinpä tärkein ominaisuus itselle.
 
Exiden akuista ei oo itsellä ainakaan valittamista. Nätisti on lähtenyt autot käyntiin säällä kuin säällä. Ja dieseliin sitten ehdottomasti mieluummin liian iso kuin liian pieni akku, kuitenkin se hehkutus imee aika reilusti virtaa.
 
Katselin, että Motonetistä saisi Sznajderin 70Ah AGM-akun 110 eurolla: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=90-0602

Vähän enemmän tuo 110e on, mitä ajattelin akkuun käyttää, mutta eikö nuo AGM-akut ota lataudu paremmin kylmässä kuin perusakut? Tosin sitten jos verrataan halpis-AGM:ää, kuten tuota Sznajderia ja vastaavanhintaista "normiakkua", niin voi olla ero pienempi. Mutta se mikä tossa vähän ihmetyttää, niin nuo akut pitäisi vissiin ladata oston jälkeen. Eli pitäiskö sitä ostaa laturi vielä akun lisäksi, ja vieläpä sellainen, joka osaa ladata AGM:tkin...hieman perseestä.
 
Avensis ja akku menivät pakkaspäivälakkoon. Mistä kannattaisi hakea pääkaupunkiseudulla uusi laadukas akku (jos yrittää edullisimmin sellaisen saada)? Vanha akku on 74 Ah akku, mikä on kai liian pieni muutenkin tuohon, kun on Eber ja dieselmotti.

Itse hain viime talvena tuon Tranen testivoittaja-akun (muistaakseni 74 Ah) Akku-Palvelu Häkkiseltä Sörkästä hintaan 110. Laittoivat paikoilleen samaan hintaan. Ei ole tähän mennessä ollut valittamista, pyöritti starttia ihan eri tahtiin kuin vanha akku.
 
Missähän normiakussa olis paras virranvastaanottokyky kylmänä? Ajan vain lyhyttä matkaa, niin tuo on melkeinpä tärkein ominaisuus itselle.

Trane tuossa TM:n testissä taisi olla parhaasta päästä tuossakin.

Edit: Taulukko tuosta TM:n testistä

2j2gdft.jpg
 
Itse hain viime talvena tuon Tranen testivoittaja-akun (muistaakseni 74 Ah) Akku-Palvelu Häkkiseltä Sörkästä hintaan 110. Laittoivat paikoilleen samaan hintaan. Ei ole tähän mennessä ollut valittamista, pyöritti starttia ihan eri tahtiin kuin vanha akku.

Hain aamulla Tranen 74 Ah akun Tuusulan autosähköstä. Sopivasti oli vielä yksi akku jäljellä. Hintaa akulla oli 100 €. Hyvin tuntui pyörittävän. Oli muuten työmatkalla jokunen auto tienposkessa. Taisin laskea yhteensä toistakymmentä.
 
Hain aamulla Tranen 74 Ah akun Tuusulan autosähköstä. Sopivasti oli vielä yksi akku jäljellä. Hintaa akulla oli 100 €. Hyvin tuntui pyörittävän. Oli muuten työmatkalla jokunen auto tienposkessa. Taisin laskea yhteensä toistakymmentä.

Niin oli. Ite meinaisin tuutata yhden audin persauksiin, kun se oli jätetty kehälle puoliksi kaistalle.
 
Nythän tässä saadaa sellainen tranen kestotesti aikases. Eli kahdella "rohkealla" on trane autossa ja nyt odotetaan raportti että milloin se vaihdetaan uuteen( tässä on sitten sellainen pessimisti hymiö)
 
Onko kukaan löytänyt miltään muulta valmistajalta kuin Optimalta ~24cm pitkää AGM-akkua? Exidella, Vartalla, Sznajderilla, Boschilla ja Energizerilla ovat 28cm pitkiä. Optima on vähän suolaisen hintainen, enkä ole varma mahtuisko tuo 55Ah malli, kun se on jotain reilu 25cm pitkä. Tietty sen aina jotenkin saisi kiinni, mutta ei jaksais säätää..

EDIT: Ja mishalle kiitokset taulukoista. Täytyy ainakin Hankookia näköjään varoa, jos nyt päädyn normaalin lyijyakun hommaamaan..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom