Paraolympialaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Minulta ainakin hatun nosto halvaantuneille pujottelijoille. Ei saatana voi olla mahdollista mennä istaaltaan sitä vauhti ja vielä kiertää jotain helvetin tolppia yhdellä suksella... kyllä nuo ehkä kieltämättä kuulostaa vähän epätoivoisilta mutta eipä nuo minua ainakaan haittaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuon tekee helpommin ymmärrettäväksi kun samaistuu noihin. Jos haluaa rikkoa rajojaan tai jatkaa sitä mikä jäi kesken niin siinähän mennään! Propsit noille. En luonnehtisi sitä mauttomaksi, vaan median mässäilyä ja heikkojen ihmisten egon pönkitystä. Maku on ööh syöjän suussa. Paraolympialaisissa on mielestäni helvetin kovaa sakkia, vaikka jalkapuolten ampumahiihto kuulostaa ensialkuun oudolta.

:worship:

Alarik sanoi:
Aikamoinen zen-mestari saa muuten olla että pelkän äänen perusteella osuu esim. jousiammunnassa. Täydet respektit minun puolesta. :worship:
:offtopic: En oo ite kyseisiä kisoja nähnyt, mutta sen olen nähnyt kun täysin sokeutunyt ajaa pyörää kadulla ja toimii muutenkin kuin näkevä ihminen. Nää kyseiset kaverit teki kielellä (muistaakseni) sellasen napsahduksen ja siitä tulevien kaikujen avulla sitten tiesivät missä seinät ja oven sun muut on. Tais olla Ripley's Belive Or Not toi kyseinen ohjelma jossa tota näytettiin.

Alarik sanoi:
Aikamoinen zen-mestari saa muuten olla että pelkän äänen perusteella osuu esim. jousiammunnassa. Täydet respektit minun puolesta. :worship:

Samaa tyyliä oli ampumahiihtokin. Joku Suomessa kehitetty asesysteemi se oli. Eli kun tähtäys menee lähemmäs keskustaa niin ääni muuttuu korkeammaksi ja siitä tietää koska ampua.

Odu sanoi:
:offtopic: En oo ite kyseisiä kisoja nähnyt, mutta sen olen nähnyt kun täysin sokeutunyt ajaa pyörää kadulla ja toimii muutenkin kuin näkevä ihminen. Nää kyseiset kaverit teki kielellä (muistaakseni) sellasen napsahduksen ja siitä tulevien kaikujen avulla sitten tiesivät missä seinät ja oven sun muut on. Tais olla Ripley's Belive Or Not toi kyseinen ohjelma jossa tota näytettiin.

Joo, se kaikuluotas ympäristöään.

Vammaiset pysykööt omassa nurkassaan poissa silmistä. Ja vain "luonnollisia" lajeja saa harrastaa, esim. jalattomat vain tikanheittoa. Tai ei oikeastaan sitäkään, koska he eivät voi seistä. :wall:

Ymmärrän kyllä, että jengi kunnioittaa näitä urheilijoita, mutta mitä järkeä on sitten dissata näitä lajeja? Ihme porukkaa...

Enemmän joku kilpakehonrakennus on heikko läppä, kuin tuo vammaisten urheilu.

Eikai nyt sokeiden ampumahiihtoa sentäs ole olemassa, eihän? :lol2:
Luotiliivithän tuossa yleisökin tarvitsisi...

(enkä siis todellakaan mollaa noita paralympialaisia, vaan tuo yksi "laji" pisti silmään aika pahasti)

Itse kunnioitan mahdottoman paljon noita URHEILIJOITA.. tekevät sellaisia tuloksia, joita suurin osa tämän forumin immeisistä ei tee vaikka on kaikki pelit ja vehkeet mukana.

Judoa olympialaisissa edustanut Kallunki on sokea ja sitä ei todellakaan erota sokeaksi muuten kuin, että ennen ottelun alkua se laitetaan vastustajaan kiinni.

Tähti oli kelauksen olympiamitalisti.. ja pitkään keskusteltiin, josko olisi suomen vuoden urheilija.

Ok.. onhan se aika omituisen näköistä. Ja jos oikeesti haluatte nähdä kipeän lajin, on se ehdottomasti se sokeiden koripallon-jalkapallon-käsipallon sekoitus.. en muista nyt nimeä. Mut se on se villiä, kun kaikki juoksee kieli poskella kilisevän pallon perässä.. ja osumaakin tulee ihan mukavasti...:D

Sokeiden ampumahiihto on aika kovalaji.:rock:

Kovia tyyppejä nää vammais urheilijat ainakin on, jostain muistaakseni luin molemmat jalat proteeseina juostun satasen alle 12s.

Huppe sanoi:
Eikai nyt sokeiden ampumahiihtoa sentäs ole olemassa, eihän? :lol2:
Luotiliivithän tuossa yleisökin tarvitsisi...

Kyllä se tosiaan on olemassa, ja sai ne osumiakin jonkun verran. Asetta ne hiihtäjät ei kanna hiihtolenkillä mukana, mutta ampumapaikalla on ase valmiina, sit ei muuta kun luurit päähän ja kuuntelemaan sitä vinkumista luureista ja sen perusteella räiskitään. :)

Ja kyllä ne kaverit vaan hemmetin hienosti pujottelee rinnettä alas yhdellä jalalla, ja varsinkin kesäkisoissa jaksaa aina ihmetyttää se vauhti millä ne juoksee 100m vaikka jannuilta puuttuu jalka ja joiltain vissii melkein molemmat jalat. :eek:

Urheilu on varmasti näille ihmisille todella tärkeä juttu ja en näe siinä mitään pahaa että heille isojakin kilpailuja järjestetään. Ne verorahat voisi käyttää niiiin paljon huonomminkin.

Ja eiköhän esim se sokea suomalainen judoka niputtaisi tältäkin palstalta ainakin 98% jannuista jos samalle matolle joutuisi. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom