Olen kohta 27v perusjamppa ilman suurempia liikunnanharrastuksia, ajattelin kysyä neuvoa josko jollakulla olisi käynyt joskus vastaavaa. Kerrottakoon että olen lopettanut tupakoinnin noin vuosi sitten (poltin 8v) ja ruokavalio on kunnossa, syön monipuolisesti. Viimeiseen kuukauteen ei alkoholia muutamaa kaljaa lukuunottamatta eikä muita huumeita ikinä. Hyötyliikuntaa tulee harrastettua pari kolme kertaa viikossa kävelyn merkeissä. On tullut nyt muutaman viikon ajan jumppailtua kotona, kevyesti, mutta niin että hiki irtoaa. Eilen treenin jälkeen tuntui ettei happi enää kulje, vaikka miten koitin. En ollut hengästynyt mutta tunsin tukehtuvani. Lähes samantien iski mieletön paniikki että tässäkö tämä nyt oli ja olin jo lähestulkoon ambulanssia tilaamassa. Soitin kuitenkin ensin ystävälleni kuka suostui tulemaan välittömästi. Oloni koheni heti kun lopetin puhelun. Tunsin kai jotenkin olevani turvassa. Tämänjälkeen vielä mahani oli sekaisin, minulla oli helvetin kylmä ja vapisin. Koko rumba kuitenkin ohi siis noin max 30 minuutissa.
Stressillä saattaa olla vaikutusta asiaan vaikkei minua omasta mielestäni mikään paina. Ulkopuolinen voisi nähdä asian toisin, töitä tulee tehtyä liikaa (nyt takana 8 päivää 8h~ päiviä ja putki jatkuu ainakin perjantaille), lisäksi tulee epätoivoisesti luettua amk pääsykokeisiin jos pääsisin vieraaseen kaupunkiin opiskelemaan ja pois nykyisestä paskaduunista. Tähän päälle 120 tonnia asuntolainaa ja tippuvat neliöhinnat ja heikot markkinat. Tunnen silti olevani henkiseltä puolelta kaiken tämän kanssa ihan ok. Mutta voinko stressata tietämättäni?
Tänään olen tarkkaillut hengitystäni kokoajan ja se häiritsee minua itseä, pelkään jatkuvasti että kohta se alkaa taas. Aion tästä jokatapauksessa huomenna lääkärille, kiinnostaisi vain tietää jos jollain on / on ollut vastaavaa ja voiko kohtaus riippua liikunnasta. Ennenkun tapaus selviää en aio ottaa riskejä ja jättää ylimääräisen reippailun pois. Postailen tänne vielä huomenissa lääkärin diagnooseja että saadaan juttu selväksi ja lisää tietoutta tällekin palstalle.
Stressillä saattaa olla vaikutusta asiaan vaikkei minua omasta mielestäni mikään paina. Ulkopuolinen voisi nähdä asian toisin, töitä tulee tehtyä liikaa (nyt takana 8 päivää 8h~ päiviä ja putki jatkuu ainakin perjantaille), lisäksi tulee epätoivoisesti luettua amk pääsykokeisiin jos pääsisin vieraaseen kaupunkiin opiskelemaan ja pois nykyisestä paskaduunista. Tähän päälle 120 tonnia asuntolainaa ja tippuvat neliöhinnat ja heikot markkinat. Tunnen silti olevani henkiseltä puolelta kaiken tämän kanssa ihan ok. Mutta voinko stressata tietämättäni?
Tänään olen tarkkaillut hengitystäni kokoajan ja se häiritsee minua itseä, pelkään jatkuvasti että kohta se alkaa taas. Aion tästä jokatapauksessa huomenna lääkärille, kiinnostaisi vain tietää jos jollain on / on ollut vastaavaa ja voiko kohtaus riippua liikunnasta. Ennenkun tapaus selviää en aio ottaa riskejä ja jättää ylimääräisen reippailun pois. Postailen tänne vielä huomenissa lääkärin diagnooseja että saadaan juttu selväksi ja lisää tietoutta tällekin palstalle.