Vuosi sitten kävin Rossossa syömässä isäni kanssa. Isä tilasi pizzan ja minä tilasin naudan pihvin, kypsänä. Pizza saapui ensin, ja pihvissä kesti ja kesti.. kun lopulta sain ruuan eteeni, pihvi olikin sitten medium. Sanoin tästä tarjoilijalle, joka vei annoksen takaisin ja sanoi, että pihvi kypsennetään kunnolla. No, kun ruoka tuli takaisin lopulta, isä oli jo ehtinyt pizzansa syödä. Tässä vaiheessa pihvi oli sitten molemmilta puolilta palanut, ja peruna jo kylmää. Sanoin tarjoilijalle myös tästä, hän vain mutisi jotain eikä oikein osannut pyytää anteeksikaan. Kysyin, onko mahdollista saada jotain korvausta, sillä en todellakaan ollut tässä vaiheessa enää hyvillä mielin - ei ruokaa voinut syödä, koska se oli niin pilalla! Tarjoilija ehdotti, että voisin saada jälkiruuaksi yhden jäätelöpallon. Tilasin sitten jäätelön sekä isälleni, että itselleni, tarjoilijan valittaessa, että isäni joutuu maksamaan omastaan. Tässä vaiheessa onneksi isä oli jo hieman hiilenä, ja jäätelöt saatiin ilmaiseksi ;) Näin kerrottuna juttu kuulostaa aivan tylsältä, mutta kyllä otti päähän. Kerrankin kun pääsi ravintolaan, ilman että piti itse maksaa (tuohon aikaan rahat vielä tosi tiukilla, kun pelkillä opintotuilla elelin..), ja sitten ruoka on aivan kamalaa. Taisi olla joku kesäharjoittelija siellä keittiön puolella. Reilua harjoitella maksavien asiakkaiden annoksilla!
Kotiin päästyäni kirjoitin heti valituskirjeen, jonka lähetin Rossoon jollekin isolle herralle. Seuraavalla viikolla postissa tuli ihan mukava lahjakortti