Palutusjuoma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makkara
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Makkara sanoi:
Tuntuu vähän ihmeelliseltä, että pitääkö nämä laskelmani paikkansa.
Väsäilin itelleni tällasen palautusjuoman:
-50g Malto6 (1dl)
-35g Hera80 (1,5dl)
-5g Kreatiini (teelusikallinen)

Tuntuu, että jauhoja olis liikaa tuossa juomassa, kun vertaa vaikka johonkin valmiiseen palautusjuomaan? :rolleyes: Niissähän ei taideta suositella kuin 1dl jauhetta? Onkos nuo nytten ihan oikeassa suhteessa ja riittävin määrin että juomasta saisi irtikin jotain? Miten paljon muut syötte lisäravinteita esim. viikossa?

Anna mennä tuolla sekoituksella vaan. Pääset paljon halvemmalla ja varmasti palaudut ihan yhtä hyvin. Jos maku tökkii, niin osta pakkiskaupasta jotain jenkkiläistä heraa tuon Hera80:n sijaan. Esim Sportpharman whey on todella hyvän makuista.

laihajaakko sanoi:
ajattelin kysyä tälläistä että olen 198/105 ja laitan palauttavaan 2dl heraa ja 1dl maltoa. onko tossa proteiinia liikaa?
2dl heraa=n.47g proteiinia

En ole mikään ammattilainen näissä asioissa mutta mielestäni vähempikin riittäisi. Eikös näillä foorumeilla ollut joku tieto että elimistö ei pysty hyödyntämään kuin 30 vai 40 grammaa kerralla proteiinia?

Makkara sanoi:
2dl heraa=n.47g proteiinia

En ole mikään ammattilainen näissä asioissa mutta mielestäni vähempikin riittäisi. Eikös näillä foorumeilla ollut joku tieto että elimistö ei pysty hyödyntämään kuin 30 vai 40 grammaa kerralla proteiinia?

Kyllä tuo 47 g on ihan hyvä määrä yli 100 kg kaverille. Ja nuo 30-40 g kerralla "säännöt" on :anssi:

Vai miten ajattelisit, että 120 kg bodari saisi edes tarvittavat protumäärät päivässä täyteen, syömällä 10 kertaa päivässä vai? Ja taas 50 kg aloittelijan elimistölle ihan samalla tavalla sopisi tuo 30 g kerta. Eli turha mitään tollaisia sääntöjä on vetää.

Itse oon ton palkkarin ajatellut niin, että oman painon kun jakaa kahdella ja se jäljelle jäänyt määrä grammoina protua palkkariin. Eli 100 kg jamppa voisi laittaa just sen 50 g, 80 kiloinen 40 g jne jne. Ei varmaan mene kovin pahasti metsään. Tosi kevyen kaverin kannattanee kuitenkin laittaa aina se vähintään 30 g.

Timba79 sanoi:
Kyllä tuo 47 g on ihan hyvä määrä yli 100 kg kaverille. Ja nuo 30-40 g kerralla "säännöt" on :anssi:

Vai miten ajattelisit, että 120 kg bodari saisi edes tarvittavat protumäärät päivässä täyteen, syömällä 10 kertaa päivässä vai? Ja taas 50 kg aloittelijan elimistölle ihan samalla tavalla sopisi tuo 30 g kerta. Eli turha mitään tollaisia sääntöjä on vetää.

Itse oon ton palkkarin ajatellut niin, että oman painon kun jakaa kahdella ja se jäljelle jäänyt määrä grammoina protua palkkariin. Eli 100 kg jamppa voisi laittaa just sen 50 g, 80 kiloinen 40 g jne jne. Ei varmaan mene kovin pahasti metsään. Tosi kevyen kaverin kannattanee kuitenkin laittaa aina se vähintään 30 g.

Uudessa BODY -lehdessä oli Halosen kirjoittama artikkeli palkkariasiasta ja sisältö oli kiteytettynä seuraava:

Proteiiniksi Heraisolaattia (konsentraatti on huonompi vaihtoehto)
Hiilariksi Maltoa (Dekstroosi kerää vettä mahaan, ei dekstroosia palkkariin)
Proteiinin ja hiilarin suhde grammoina 50 / 50
Kreatiinia mukaan
Glutamiinia mukaan

En muista, mainittiinko artikkelissa vitamiineista, mutta itse laitan vielä vitamiinijauhoa mukaan.

Omassa palkkarissa on 60 grammaa protua.

Hmmm..itse pistän kreatiinia ruokalusikallisen verran eli enemmän kuin tuo 5g. Onkohan se liikaa? Oon kuitenkin menetellyt pakkauksen ohjeiden mukaan.

rilliturpa sanoi:
Hmmm..itse pistän kreatiinia ruokalusikallisen verran eli enemmän kuin tuo 5g. Onkohan se liikaa? Oon kuitenkin menetellyt pakkauksen ohjeiden mukaan.

Jep, ruokalusikallinen menee mullakin. :thumbs:

Pikku välikysymys.
Saako noita palkkaritarpeita ihan tavallisista hyvinvarustetuista ruokakaupoista? Ja miltähän osastolta niitä kannattaisi haeskella?

Morjens, sellasta vaa kyselisin, ku tuossa noille aloittelijoille noita lisäravinnesettejä on, ni onko tällänen setti kannattava ostaa: Fast Hera80 900 g, Fast Malto6 1 kg, Fast Sports Vitamins, Fast Sports Omegas. Hintaa olis sen reilu 55eeroa.

"MALTO6 jauhetta käytetään sekä hiilihydraattitankkaukseen että palautumiseen yhdessä proteiinin kanssa." Mitäs tämä hiilihydraattitankkaus tarkottaa? Otetaanko näistä mitään muuta päivittäin, ku vitamiineja? (jos vaikka käy 3krt viikossa salilla) Siis tietenkään nyt palautusjuomaa ei oteta jokapäivä.

"Hyvän palautumisjuoman saat sekoittamalla FAST heraproteiinia ja MALTO6 jauheita suhteessa 1:2 (25 g proteiinia + 50 g hiilihydraattia). " Eikös tollanen 75g ole aika iso määrä mun kokoselle ihmiselle? (176cm/63kg) Kun olis tarkotus toi paino nyt saada tonne lähemmäs 70kg tän vuoden loppuun mennessä, vai onko ihan mahdotonta. Mut eikös sit pitäs ostaa kans tota massanlisääjää? Neuvokaas nyt tyhmää, oon ihan avuton näitten kanssa.. (onko muuten noista vitamiineista sitte mihinkään?)

Timba79 sanoi:

hehe, keskustelen nyt kahdella foorumilla yhtäaikaa mutta mulle sanottiin tuolla noin:

Ei ja ei!
Ei se ole suoraan painoon verrannollinen!
Voithan sä syytää protskuu sun kroppaa vaikka kuinka paljon, mutta ei imeydy lihakseen, 30-40g/krt on aika hyvä määrä, isommallakin kaverilla.
Sit jos kuuri päällä, niin määrii nostaa about 10g:llä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
J.Gers sanoi:
Pikku välikysymys.
Saako noita palkkaritarpeita ihan tavallisista hyvinvarustetuista ruokakaupoista? Ja miltähän osastolta niitä kannattaisi haeskella?
aika harvassa prismoissa on ei tietääkseni muissa, luontaistuote kaupoissa ja tietty täältä pakkikselta

laihajaakko sanoi:
hehe, keskustelen nyt kahdella foorumilla yhtäaikaa mutta mulle sanottiin tuolla noin:
Kaveri toisella forumilla puhuu aika komeasti ristiin :D
Hyvin monet isomman lihasmassan omaavat ottavat suurempia määriä proteiinia kerralla.

itellä on 40g ja 40g, heraa ja maltoa.
paino 85kg. hyvin riittää.

ja palautusjuomaa ei maun vuoksi juoda ;)

ite lähinnä tykkään tosta neutraalin heran ja malton sekoituksen mausta :)

laihajaakko sanoi:

Ja tämä väite perustui mihin? Jonkun googlesta repäisemään vuonna 92 tehtyyn tutkimukseen?

Kyllä mä ainakin ennemmin uskon vaikkapa Hulmin ja Mannisen sanomisiin, mitä "jollakin palstalla" jonkun potarin väittämään.

Ja tuo mun vertailu painoon ei ollut mikään faktahomma, vaan ihan itse pähkäilty pieni nyrkkisääntö.

Pitäähän sitä nyt hittovie isommalla jampalla muutenkin kroppa ottaa vastaan enemmän ihan mitä tahansa ravintoainetta mitä pienemmän kaverin.

Heikki722 sanoi:
...mutta itse laitan vielä vitamiinijauhoa mukaan.
Mitä vitamiinijauhoa tuo on? Itse koitin hakea jotain ton tyyppisä apteekista, mukaan tarttu kuitenkin vaan PoreMax c-vitamiini poretabut ja Ido-E e-vitamiini tabut (murskattuna käy hyvin jauhosta jonka voi sekoittaa palkkariin). Toi poremax on kuitenkin appelsiinin makuinen joten se pilaa melko hyvin jo olemassa olevan suklaisen palkkarin maun, kun tuota tuskin on tarkoitettu kaakaoon sekoitettavaks :david: Joku tommonen vitamiinijauhe olis muutenki kätevä :kippis1:

Nonih, nyt ostin tota hera80, malto6 ja kreatiinipurkin. Ite oon nyt käsittäny niin, että noita kaikkia sekoittamalla tulee palautusjuoma? Eli siis n. 30g hera80 + 30g malto6 + teelusikallinen kreatiinia palautusjuomaks? Joukkoon voi lisätä teelusikallisen tai parin kaakaota kaveriks? Ja siis 0.5l veteen sekotan. Onko tämä nyt ihan oikein 60kiloselle kaverille? Tarvis tietää nopeesti, ku jauheet odottaa kaapissa..

Eikös 1dl hera80 ole n.30g? Ja 1dl malto6 on n.50g? Auttakaas ny perkeles :S

Voiko/pitääkö/kannattaako noita käyttää muutaku palautusjuoman yhteydessä? Jos joku ystävällisesti vastaisi näihin, ni olisin tooooooooosi kiitollinen :worship:

vitamax on vitamiinia joka on jauheeba ja myydään 700g purkissa siis jauhona ja tuotteen löytää.esim. papalta

Oorwin88 sanoi:
Nonih, nyt ostin tota hera80, malto6 ja kreatiinipurkin. Ite oon nyt käsittäny niin...
Ite pistän 4dl vettä + vähän funlightii (makua antamaan), reilu 1dl heraa ja 1dl maltoo. Tee vaikka tolleen ja sitte teelusikallinen kreatiinia, älä jännitä :)

Ja voithan sää aamusta ja illasta juoda yhden protskujuoman (eli pelkästään heraa, vaikkapa desi) jos siltä tuntuu.

Suositut

Back
Ylös Bottom