Palomuurien plussat ja miinukset

Ikä
39
Mikäköhän palomuuri olis hyvä vaihtoehto zonealarmille. Muuten melko hyvä kapistus mutta aiheuttaa "ihmelagin" counter strice:sourceen. Niin ja sen tarvis olla vielä ilmaiseksi imuroitavissa netistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse poistin palomuuriohjelmat. Nyt taas vain windowsin oma palomuuri ja koskaan ei ole mitään ongelmia ollut. spypot, ad-aware ja virus skannauksia silloin tällöin ja mitään vakavaa ei ole kertaakaan löytynyt.

Easycleaner, Bazooka, Ad-aware ja SpyBot Search and Destroy ja windowsin oma palomuuri. Softat ajan joka viikko läpi tai aina kun luulen, että koneella on ylimääräisiä portteja ulkomaailmaan auki.

Ennen itse käyttökonetta on yksi vanha kannettava johon jää hiukan, mutta kuitenkin tosi vähän paskaa mitä netistä koneella pyrkii. Tosin tuo kannettava lähtee kohta pois ja ostan rautasen palomuurin jos tarvetta on.

Raven sanoi:
Itse poistin palomuuriohjelmat. Nyt taas vain windowsin oma palomuuri ja koskaan ei ole mitään ongelmia ollut. spypot, ad-aware ja virus skannauksia silloin tällöin ja mitään vakavaa ei ole kertaakaan löytynyt.

Joskus ei ollu palomuuria ja miljoona spywarea koneella...ja pari virusta :)

Kerio 2.1.5 ehdottomasti jos haluaa ite säätää. Ainoa vaan että tuostakin on löytynyt yksi haavoittuvuus. Se vaan että pakko käyttää tätä kun muuta parempaa en ole löytänyt. Nämä on tullu kokeiltua: Norton internet security 2002-2005, Sygate personal ja pro, Kerio 2.1.5 ja 4.12, Agintum Outpost. Windowsin omaan en ikinä luottaisi kun ei suojaa ollenkaan lähtevältä' liikenteeltä, on liian helppo sammuttaa ja sisältää joitakin aukkoja windowsin tuntien.

Aika paljon tulee minunkin konetta kohti yrityksiä mutta tuo Zonealarm näkyy ne pysäyttävän. Kerio aiheutti parilla kaverilla ongelmia siten että eivät päässeet esim. sähköpostiinsa. Aika vaikeaa kai näitä ilmais ohjelmia on pistää paremmuus järjestykseen kun tuntuu ihan muiden ohjelmien ja jopa koneen kokoonpanon kanssa aina joku ohjelma jollakin riitelevän.

Palomuureissa on eroja siinäkin, kuinka nopeasti starttaavat ja alkavat toimimaan konetta käynnistettäessä. Eli joidenkin muurien kanssa kone on paljaaltaan kauemmin kuin toisien kanssa, joku kotimainen atk-lehti mittasi nämä, mutta en nyt muista mikä.

Rautamuurilla näitä ongelmia ei tietenkään ole.

japa sanoi:
Aika paljon tulee minunkin konetta kohti yrityksiä mutta tuo Zonealarm näkyy ne pysäyttävän. Kerio aiheutti parilla kaverilla ongelmia siten että eivät päässeet esim. sähköpostiinsa. Aika vaikeaa kai näitä ilmais ohjelmia on pistää paremmuus järjestykseen kun tuntuu ihan muiden ohjelmien ja jopa koneen kokoonpanon kanssa aina joku ohjelma jollakin riitelevän.

Joku ZoneAlarmin versio konfliktoi DirectX9:n toiminnan kanssa omalla kokoonpanolla (=kaatoi koko koneen joillakin toiminnoilla), meinasin jo asentaa koko XP:n uusiksi ennenkuin syy selvisi. Ennen tota päivitystä ZA toimi mulla eri koneissa vuosikaudet ilman ongelmia. Todella helppo konffata ja käyttää.

GoA sanoi:
Kerio 2.1.5 ehdottomasti jos haluaa ite säätää.
Ehdottomasti samaa mieltä. Yksinkertaisesti paras jos osaa konffata oikein. Sehän määritellään liikenteen mukaan. Pientä opettelua luvassa, mutta on todella sen arvoista. :thumbs: Nyt jotain pari vuotta ollut asennettuna ja still going strong! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom