Palomuureista.....

Ikä
38
Nyt olisi haussa ilmainen palomuuri ohjelma, joka on mielellään helppo asentaa.... Laittakaapa listaa/kokemuksia hyvistä ohjelmista, ja mielellään linkki mistä voi imuroida....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itellä Zonelabsin Zonealarm on toiminut hienosti, tosin jos nyt ostaisin uuden, olisi se Nortonin Internet Security 2004 paketti.
Zonealarmia vastaan on tehty jo matoja, jotka ottaa palomuurin pois päältä ja tekee sitten tuhonsa.

täältähän näitä

Originally posted by Turmelioitsia
Nyt olisi haussa ilmainen palomuuri ohjelma, joka on mielellään helppo asentaa.... Laittakaapa listaa/kokemuksia hyvistä ohjelmista, ja mielellään linkki mistä voi imuroida....

Jos nyt tarkoitat ihan omalle koneelle asennettavaa lelua, etkä palvelinversiota niin ZoneAlarm on paras: www.zonelabs.com se Pro-versio taitaa jotain maksaa. Ja NortonInternetSecurity on paskin.

Re: Re: Palomuureista.....

Originally posted by IronMind
NortonInternetSecurity on paskin.

Oi, perustele toki.

Joo omalle koneelle pitäisi saada ja ilmaiseksi. PRKL soitti soneralta, että mun konetta on käytetty roskapostin levittämiseen, ja täältä on lähtenyt kymmeniä tuhansia(aika uskomattomia lukuja) spämmiposti viestejä. Nyt on kuitenkin kone formatoitu ja windowssi päivitetty.....

Mutta tuohan nyt ei välttämättä ole palomuurin vika, virukset ja yleinen Windowsin paskuuskin voi tuon sallia...

Anyways, kannatta lukea tuolta download.comista hieman arvioita tuotteista.

Re: Re: Re: Palomuureista.....

Originally posted by lepex
Oi, perustele toki.

Norton on paska, koska:
- instaus hidastaa koneen boottia kohtuuttomasti
- sisältää liikaa automaattisia konffauksia eli oletusasetuksilla hyväksyy suoraan tiettyjen ohjelmien liikennöinnin sanomatta mitään!
- ohjelmakohtaiset konffaukset piilotettu kymmenen valikon syvyydelle menuihin
- ohjelmakohtainen in/out liikenne ei yhtä selkeästi erikseen konffattavissa kuin muissa softissa
- buginen eli vasta kolmannen updaten jälkeen lakkasi kippailemasta parin tunnin käytön jälkeen
- kallis vs. ZoneAlarm
- liikaa Microsoft-tyylisiä kehnoja torspowizardeja, jotka väkipakolla konffaavat asioita perseelleen

Zonealarm instaloitu, nyt jo 4 kohteesta yritetty koneelle muutaman minuutin sisällä.

Originally posted by Turmelioitsia
Zonealarm instaloitu, nyt jo 4 kohteesta yritetty koneelle muutaman minuutin sisällä.

Mulla lukemat ovat seuraavanlaisia:

122476 Intrusions have been blocked since instll

6840 of those have been high-rated

Että näin. Nuo tosin ovat vähän suuntaa-antavia, toi ZA kun tuntuu ainakin olevan melko perso luulemaan joutuvansa hyökkäyksen kohteeksi.

Nyt lukemat:

1093 Intrusions have been blocked since instll

106 of those have been high-rated

Onko tuossa Zone alarmissa mitään asetusta mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota toimivuuden kannalta?

Sygate Personal Firewall on toiminut minulla erinomaisesti, sitä myös käytämme töissä kaupallisena versiona.

Sygate Personal Firewall (sivun alimpana ilmainen versio kotikäyttäjälle)

Re: Re: Re: Re: Palomuureista.....

Originally posted by IronMind
Norton on paska, koska:
1- instaus hidastaa koneen boottia kohtuuttomasti
2- sisältää liikaa automaattisia konffauksia eli oletusasetuksilla hyväksyy suoraan tiettyjen ohjelmien liikennöinnin sanomatta mitään!
3- ohjelmakohtaiset konffaukset piilotettu kymmenen valikon syvyydelle menuihin
4- ohjelmakohtainen in/out liikenne ei yhtä selkeästi erikseen konffattavissa kuin muissa softissa
5- buginen eli vasta kolmannen updaten jälkeen lakkasi kippailemasta parin tunnin käytön jälkeen
6- kallis vs. ZoneAlarm
7- liikaa Microsoft-tyylisiä kehnoja torspowizardeja, jotka väkipakolla konffaavat asioita perseelleen

1. No hidastaa ne muutkin palomuurit tai sitten sun kone on vaan niin Tero ettei jaksa pyörittää.

2. Miksi asennat turhia ohjelmia,jotka kinuaa nettiin ja toiseksi niissä on yleensä offline tila jolloin ne ei sinne mene. Itse asennan aika paljon uusia ohjelmia niin zonealarm kinus lupia jatkuvasti. Itse en käytä ohjelmia, jotka käyttää takaportteja.

3. Ja no en tiiä mitä nortonia oot käyttäny,mut mulla 2004:ssa pääsee näkeen logit,muut hienosäädöt ja statit kolmella hiiren klikkauksella.

4. Edelleen ei tarvi konfata jos ei asenna paskoja ohjelmia.

5. Mulla on toiminu hyvin ja päivittää itse itsensä.

6. :joulu1:

7. Kuten mikä?

Sitä paitsi symantec on maailman suurin viruksen torjunta yhtiö, jolla on 1000 kertaa enemmän massia palkata paremmat inssit suunnitteleen softia mitä jollain zonealarmssilla ja jälki on todellakin sen mukaista.

SmoothWall, eikä vie yhtään oman koneen resursseja. Maailman helpoin konffata, ja kaupan päälle saa dhcp palvelimen, reitittimen, palomuuri tietty, web proxy jne.

Koko lysti maksaa 0€ ja yhden ylimääräisen vanhan koneen. 100 Mhz penakin jo kelpaa.

Toimiiko toi Smoothwall?

Originally posted by lepex
Toimiiko toi Smoothwall?
Aivan varmasti, ainakin noihin Zone Alarmeihin ja kumppaneihin verrattuna. Ei tarvitse kärsiä jatkuvasti esille tulevista Windowsin reikäisyyksistä.

Se vaatii vaan sen ylimääräisen palomuurailuun dedikoidun koneen, joskin vanhempi nuhapumppukin kelpaa, kuten aiemmin tuli esille.

Jep, siinä on sellainen muuri, että sopisi vaikka yrityksille. Ja silti se on todella helppo asennettava ja vielä helpommin konffattava. Se nimittäin säädetään lopulliseen kuosiin toisella koneella web-selaimella ja graafisesti rukseja klikkailemalla. :)

Ääni Smoothwallille myös täältä. Linux-pohjainen ja luotettava, linuxista ei tarvitse tietää mitään asentaakseen tuon. Riittää kun lukee Smoothwall.org:ista löytyvät ohjeet. On ollut käytössä jo noin vuoden.

Kun vielä winkkaria käyttelin, tuo Norton Internet Security oli mielestäni paras. Kokeilin kyllä muitakin.

Zonealarm....well... jos uutisryhmät ovat tuttuja, paikka on sfnet.atk.turvallisuus. Sieltä kun vähän kaivelee niitä vanhempia viestejä löytää _paljon_ keskustelua Zonealarmista. Tuo Markus Jansson ei välttämättä ole kaikkien arvostama persoona, vaikka kieltämättä hyvät ZoneAlarm-sivut kaveri on laittanut. Kannattaa lueskella itse.

Minä lueskelin ja vaihdoin pois ZoneAlarmista. Se on helppo ja nopea palomuuri, mutta epäilen (viisaammat kertoneet) että se olisi helppo ja nopea myös ohittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom