Palomuureista.....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omassa lähiverkossa ekana smoothwall kone ja sitte vielä joka koneella nortonin ratkaisu, joka kyllä on hätävarjelun liioittelua.

Eikä varmasti ainakaan ihan heti tule sontaa koneelle.:wall:

Zonealarm Pro pyorii tassa myllyssa. Ihan ok ohjelma, konffaus saisi olla hieman helpompaa. Ilmaiseksi sain taman.

F-securen virusohjelmat hoitaa viruksia. F-Secure Backweb mukaanluettuna.

Tosiasiahan on, että jos joku tahtoo tehdä kiusaa/tmv ja on paneutunut asiaan edes paria tuntia onnistuu siin.
Ensin vaan "Kill Firewall" ja sit sisaan

Ja vielä, monet luulevat Zonealarmin nayttaessa"1093441 Intrusions have been blocked since install" , että koneeseen on yritetty hakkeroida 1093441 kertaa :) , ei se ihan niin ole..

Pari kertaa vuodessa kun ei ole mitaan tekemista voi ottaa kaverien kanssa sit skaban..
Jokainen voi yrittaa tulla koneille ja heittaa kaikkia nukeja ja floodhyokkayksia.
Saantoina se, etta mitaan ei saa tuhota

:joulu1:

Siistiä tollanen. Monikos ohittaa linukka palomuurit?

Joulunahan ois aikaa puuhastella tollastenkin asioiden parissa. Vois käydä jättämässä jouluterveisiä kaverin koneelle. :joulu1:

Mullakin on smoothwall koneen takana omalla okneella NIS2003, serverillä(tulostinservu,peliservu, tiedostoservu, imutusservu) on kerio.

Kolmelle muulle koneelle laitoin ZoneAlarmin, ku sen saa niin helposti konffattua pitämään turpansa kiinni. Ja kun koneita käyttäv ät henkilöt eivät niistä ilmoituksista juuri ymmärrä, niin siks i tuollainen ratkaisu.

Tosin sitten kun tuon nortonin käyttöaika loppuu, niin en tiedä laittaisko mitään muuria enää koneelle. Koska SW:n jälkeen lokit on ollut tyhjinä, ja yksikään testi ei ole vielä päässyt SWkoneesta läpi.

Re: Re: Palomuureista.....

Originally posted by IronMind
Jos nyt tarkoitat ihan omalle koneelle asennettavaa lelua, etkä palvelinversiota niin ZoneAlarm on paras: www.zonelabs.com se Pro-versio taitaa jotain maksaa. Ja NortonInternetSecurity on paskin.

Norton internet security 2004 on tällä hetkellä paras palomuuri ohjelma ja mukana tulee myös antivirus 2004 joten kaikki
tarvittava on samassa setissä.

Ohjelma ilmoittelee aina tarvittaessa, että pitäisi ladata uusia päivityksiä, joten itse ei niitä tarvitse netistä metsästää...

En ole huomannut, että noi ohjelmat edes hidastasi konetta millään tavalla.

Suosittelen tätä myös IronMind:lle ;)

Re: Re: Re: Palomuureista.....

Originally posted by tomppa82
Norton internet security 2004 on tällä hetkellä paras palomuuri ohjelma ja mukana tulee myös antivirus 2004 joten kaikki
tarvittava on samassa setissä.

...snip...

Suosittelen tätä myös IronMind:lle ;)

Niin siis juuri ko. paketti minulla on. Aiemmin oli ZoneAlarm Pro ja kyllä sitä on vieläkin ikävä, en ole vain ehtinyt/jaksanut välpätä takaisin.

Norton AntiViruksen osalta olemme samaa mieltä, se on selkeästi markkinoiden paras, mutta Symantec lähti firewall-bisnekseen sen verran myöhässä mukaan että tuon palomuurin osalta en kyllä hehkutustanne allekirjoita.

Tuommoisen oman smoothwall-koneen rakentaminen voisi tulla ajankohtaiseksi tossa kesän aikana, kun ajattelin päivittää omaa konetta ja jää prosessori ja emolevy ilman käyttöä.

Mietityttää vaan tuon linuxin kanssa touhuaminen, kun kokemukset ovat sitä luokkaa, että olen kerran nähnyt sellaisen kaverin koneella. :script-kid:

Originally posted by Dragon
Tuommoisen oman smoothwall-koneen rakentaminen voisi tulla ajankohtaiseksi tossa kesän aikana, kun ajattelin päivittää omaa konetta ja jää prosessori ja emolevy ilman käyttöä.

Mietityttää vaan tuon linuxin kanssa touhuaminen, kun kokemukset ovat sitä luokkaa, että olen kerran nähnyt sellaisen kaverin koneella. :script-kid:

Jos sullei oo "salaisuuksia" koneella et tee smoothwall-koneella mitn. Myyt kato mulle imuttelukoneeks sen vahnan :)

Zonehan on muuten tavalliseen käyttöön aivan toimiva, mutta yhteensopivuusongelmat ainakin emulen kanssa kannattaa pitää mielessä. Saattaa toki olla, että tuo muistivuoto-ongelma on jo korjattu viimeisimpiin versioihin. Itse käytän tiny personal firewallia tällä hetkellä... ajaa asiansa ihan kiitettävästi eikä syö turhaan liikaa cpu-aikaa.

Tulipa tässä eilen illalla asennettua tuo norton personal firewall sekä systemworks... Muutenhan tuo vaikuttaa pelittävän ihan hienosti, mutta tuntuu että koneesta olisi joku vienyt puolet tehoista pois... Onhan nortonissa paljon tavaraa, mutta turhan pitkältä tuntuu mm. windowsin käynnistymisen odottelu, kun tottui tuohon zonealarmiin aiemmin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom