Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinänsä kyllä hassua, koska loogisesti tuon pitäisi olla juurikin toistepäin. Lukiossa on huomattavasti vaikeampaa saada hyviä numeroita ja täten myös hakupojot jäävät pienemmiksi kuin amispuolelta haettaessa... Vai väitätkö, että nimenomaan fiksuimmat lukiolaiset hakevat pelastajiksi, vaikka teoreettisesti olisivat "sopivimpia" lääkikseen/oikikseen/tkk? Pelastajatutkinto kun ei satu olemaan korkea. Sitten taas ne, kellä irtoaa lukiotoikkarista sen 3-4 pojoa ovat ehkä ajatelleet, että kun lääkikseen ei ole mahiksia, niin mennään sitten pelastajaksi. En tietenkään tarkoita, että palomiehet tyhmiä olisi, mutta väitän kyllä ettei yksikään lukion "tähtioppilas" hae palomieheksi, kun taas amiksen parhaimmat saattaisivat hyvinkin hakea.

Millä perusteella siis lukiorajat ovat noinkin paljon korkeammat, vaikka amiksessa hyvän ka:n saaminen on paljon helpompaa?

Jokaisesta hakuryhmästä otetaan samalla prosentilla jengiä sisään eli hakijoiden taso oman hakuryhmän sisällä määrittelee sisäänpääsypisteet eikä esim. pelastusopisto niitä päätä.

Ei sillä puolella vissiin niin väliä, mutta koulu kannattaa käydä kunnolla. Itse käyn nyt aikuispuolella rakennusmiehen perustutkintoon johtavaa koulutusta.Saan nyt siis amiskantodistuksen jolla haen sit opistoon.Vielä olis noin puoli vuotta aikaa treenata!!

Lujasti ihmettelen jos en pääse pelastukurssi 80!

Ei sillä ole tosiaan ole muuta väliä kuin että hommaa sellaset arvosanat että pääsee siitä ekasta hausta sinne kuopioon kakkosvaiheeseen. Siellä ei koulutuksella enää sit olekaan mitään väliä, psykologiset ratkaisee.

onko forkussa oleva tatuointi (teksti ja koristelu) este pelastusopistoon pääsyyn? ei nyt ehkä niinkään palomies puolella haittaa mutta sairaankuljetuksessa kun kesäisin käytetään pikeepaitoja niin siinähän se loistaa sitten iloisesti.

onko forkussa oleva tatuointi (teksti ja koristelu) este pelastusopistoon pääsyyn? ei nyt ehkä niinkään palomies puolella haittaa mutta sairaankuljetuksessa kun kesäisin käytetään pikeepaitoja niin siinähän se loistaa sitten iloisesti.

Ei ainakaan meidän laitoksella ole kummassakaan hommassa mikään este. Mullakin on kummatkin kädet ranteeseen asti musteessa, enkä ole ainoa laatuaan...eli ei siis ole mikään este opistoon pääsyyn

Täälläkin on varmasti porukkaa joka on käynyt tekemässä kuntotestin opistoon mentäessä.Missä järjestyksessä liikkeet suoritetaan?Kuinka pitkät tauot liikkeiden välissä ovat?

Meinasin reilun kuukauden päähän varata ajan kuntotestiin.Nyt menee leukoja vailla kaikki täysillä määrillä. Eipähän tulisi sitten testeissä mitään yllätyksiä.

Penan taisin tehdä ekana ja sit kyykyn, lopusta en muista. Ihan hyvin siinä sai muistaakseni huilata, ei ainakaan mulla tiukkaa tehnyt paitsi ne leuat ku oon huono niit tekee.

Voi vittu toihan tarkoittaa, etten itse olisi päässyt tuonne jos nyt olisin hakemassa... Lukiotoikkarista tulee 3pts, siihen sitten vielä fyysiset joista tottakai pakko saada maksimi 1pts. Silti jäisi 0.25 verran alle, joten ei auta muu kuin keksiä lisäpojoja jostakin tai sitten käydä korottelemassa pari helppoa vitosta pois toikkarista jossakin aikuislukiossa. Saapi nähdä, mutta on tässä vielä pari vuotta aikaakin jos ylipäätään päätän hakea.

Oma päämäärä on tosin Helsingin peko. Onkohan sinne korkeammat pääsyrajat valintakokeisiin, tietoa?

Olisin menossa pelastusopiston valintakokeisiin ja olen ensinmäisesessä ryhmässä, eli 25-26.10 olisi testit. Elikkä jos foorumilla onmuitakin kohtalotovereita tampereen seudulta, niin ottakaa yhteyttä jos saataisiin kimppakyyti aikaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom