Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Montako opiskelupaikkaa Pelastusopistolla on yhdelle kurssille? Montako pääsee opistolle pääsykokeisiin? Montako kurssia järjestetään vuodessa? Lasketaanko armeija työkokemukseksi opistoon haettaessa?

Milläs mielin porukka on lähdössä tulevaan pääsykokeeseen toukokuun alussa? Entäs onko kutsut pääsykokeisiin jo tulleet?
Itsellä koulu + työ melko hyvällä pohjalla oli + täysi piste lihaskunnosta, mutta ei ole vielä kutsua tullut...

Tänään tuli kirje pelastusopistolta ja alkaa oleen kyllä jo ihan vitun kovat noi pistemäärät, että pääsee edes tuonne valintakokeisiin. Amiksilla 8 pojoo ja lukiolaisilla 7. :wtf: Ite oon amiksen käyny ja oli kasassa 7 pistettä nyt ja elättelin hiukan toivoo siitä, että olisi päässyt edes pääsykokeisiin sillä pistemäärällä :( Kyllä nyt taas vähän vituttaa...

Sama homma, ei pääse edes valintakokeisiin. Paskempi homma kun ei tonne oikein treenaamallakaan pääse kun on kerran huonot todistukset koulusta ottanut. Ellei nyt lähde takaisin koulun penkille numeroita nostamaan. Täytyy kai alkaa tosissaan jotain amk-tutkintoa harkitsemaan.

Sama homma, ei pääse edes valintakokeisiin. Paskempi homma kun ei tonne oikein treenaamallakaan pääse kun on kerran huonot todistukset koulusta ottanut. Ellei nyt lähde takaisin koulun penkille numeroita nostamaan. Täytyy kai alkaa tosissaan jotain amk-tutkintoa harkitsemaan.

Ei muutakun nostat vaan numerot ylöspäin tai pari kolme vuotta amk:ta... Ite pääsin valintakokeisiin, mutta luulempa että opiskelupaikkaa tuskin tulee kun on noin kovat pisteet, vaatis jo yli 14 pistettä...
Vituttaahan tuo kun kokoajan pisteet nousee. Käyn kyllä olemassa 2 vuotta töissä ennenkun haen seuraavan kerran sitten on pisteitä vaikka muille jakaa prkl...

Viimeksi muokattu:
Laput tuli postissa, mutta kielteisenä kuitenkin :( pisteen päähän jäi lukio pohjalta. Ei paljon auta täydet työkokemuksesta ja kuntotestistä jos on huono koulutodistus. No eipähän tarvii vähään aikaan cooperia varten treenata mutta kyllä vituttaa...

Itellä tarkotus hakea seuraavassa hakuerässä. Todistus + työkokemus 7pojoa ja jos täydet sais lihaskunnosta niin pisteitä 8.Saa nähdä riittääkö nuokaan testeihin. Millaset nuo psykologiset on?

Juu, paperit tuli postissa ja jatkossa ollaan. 9 pistettä kasassa ja 13 pitäis kyllä saada että voi tulla valituks vähän luulen niin.

Itselle tuli kans kirje eilen, ja valintakokeisiin päästiin! 8 pistettä yhteensä, ja lukion oon käynyt (luojan kiitos sillon joskus pakotti itsensä lukemaan edes jonkun verran, nyt se kantaa hedelmää). Tsemppiä kaikille jatkoon päässeille ja myös niille joilla riittää vielä halua koittaa uudestaan!

Vihdoinki pääsen kanssa testeihin asti. Oon tässä pari kertaa jo kerinnyt opistoon hakea ja on alkanut usko jo loppumaan. Ekan kerran hain kokeilumielessä armeijan jälkeen 2007 syksyllä. Silloin lähdin muistaakseen 4,75 pisteellä liikkeelle ja oliskohan silloin pisteraja ollut 5,25 pistettä. Tällöin en saanut fyysisistä testeistä täysiä, kun jäi yksi toisto vajaaksi penkissä. :D No onneksi ei ollut ratkaiseva lopulta...
Hain myös viime keväänä ja syksynä, jolloin molemilla kerroilla jäi 0,25 pistettä vajaaksi. Tällöin pisteraja oli "vain" 6,25 pistettä.

No nyt vihdoin tärppäsi ja pääse nyt ainakin kokeileen noita seuraavia testejä. 7 pisteellä lähden kanssa testeihin, joten vaatii kyllä melkosesti venymistä, että koulu paikka aukeaa. Viime kerralla tais päästä 12,5 pisteellä sisään, joten varmaan nyt vaatii sen 13 bointsia. Mulla on nyt kanssa työkokemuspisteet täydet, joten pisteiden nosto vaatii numeroiden nostamista seuraavaksi. Harmittavasti jää vielä, niin pirun hilkulle, että olisi saanut yhden lisäpisteen koulusta. Missäs noita lukion arvosanoja voisi käydä nostaan? Iltalukio? Vaatiiko se koko kurssin läpi käymistä vai riittääkö, että vetää kokeita uusiksi?
No joo ei pidä vielä noita miettiä, vaan panostaa tuleviin testeihin. :) Tsemppiä vaan kaikille testeihin!

Onko porukka kuullut huhuja että ensi hausta lähtien työkokemus pisteet lähtee valinnoissa pois? Ei ehkä mikään järkevin ratkaisu olisi tuo homma jos niin käy

Itsekkin pääsin jatkoon kahdeksalla pisteellä... Nyt vaan kyrpii kun krooninen penikkatauti ja jatkuva sairastelu on vaatinut veronsa eikä coopperi taida olla siinä kunnossa että minimi vaadittu 2800m menisi läpi... paska homma...

Onko porukka kuullut huhuja että ensi hausta lähtien työkokemus pisteet lähtee valinnoissa pois? Ei ehkä mikään järkevin ratkaisu olisi tuo homma jos niin käy

Helvetin hyvä ratkaisu. Esim. jos on hyvät paperit koulusta niin ei vanhat jampat saa etua enää työkokemuksella.

Itellä on tällähetkellä paljon näitä suunitelmia että mihin ammattiin sitä menis. Tällähetkellä on raksamiehenpaperit ja töitä löytyy samalta alalta kans. Oon aatellu kauan aikaa rakennus insinööriä mutta ei oikein nappaa se lukeminen tällähetkellä. Myös poliisin hommiin ryhtymistä olen paljon ajatellut. Mutta ei palomiehen homma ihan mahdotonkaan olisi.
Minkäslainen palkka palomiehillä suunilleen on? entä mites ne työajat, olen ymmärtänyt että ollaan aina se 24 tuntia töissä ja sitten olisi pitempi vapaa?

Voiko enää tyhmempää temppua olla kuin poistaa nuo työkokemuspisteet!! Se on todella väärin!! Mieluummin koulutodistus pisteet pois kokonaan!! Enemmän painoarvoa psyykkisille testeille sekä fyysisille ominaisuuksille!!!

Itellä on tällähetkellä paljon näitä suunitelmia että mihin ammattiin sitä menis. Tällähetkellä on raksamiehenpaperit ja töitä löytyy samalta alalta kans. Oon aatellu kauan aikaa rakennus insinööriä mutta ei oikein nappaa se lukeminen tällähetkellä. Myös poliisin hommiin ryhtymistä olen paljon ajatellut. Mutta ei palomiehen homma ihan mahdotonkaan olisi.
Minkäslainen palkka palomiehillä suunilleen on? entä mites ne työajat, olen ymmärtänyt että ollaan aina se 24 tuntia töissä ja sitten olisi pitempi vapaa?

Työajat on vaan isommissa kaupungeissa 24h töissä ja kolme päivää vapaalla. Meidän n. 5000 asukkaan kunnassa työaika on ihan normaali 8-16.

On se harmi jos työkokemuspisteet poistetaan, menee viimeisetkin mahikset kouluun päästä. Ellei sitten lähde takaisin koulunpenkille. Itse toivoisin että haku olisi samantapainen kuin poliiseilla ettei koulutodistuksilla ole mitään merkitystä vaan tehdään sitten testit joissa kaikki lähtee samalta viivalta. Toki tietty tässäkin on oma lehmä ojassa kun on paskat paperit koulusta :D

On se harmi jos työkokemuspisteet poistetaan, menee viimeisetkin mahikset kouluun päästä. Ellei sitten lähde takaisin koulunpenkille. Itse toivoisin että haku olisi samantapainen kuin poliiseilla ettei koulutodistuksilla ole mitään merkitystä vaan tehdään sitten testit joissa kaikki lähtee samalta viivalta. Toki tietty tässäkin on oma lehmä ojassa kun on paskat paperit koulusta :D
Ensihoitajaks (lähihoitaja/amk) opiskelemalla saat lisäpisteitä pelastusopiston pääsykokeissa ja hyväksluettua jotain ensihoidon koulutuksesta opistossa. Lisäks nykyisellään palomiehet ajaa perustason kyytejä melkeinpä kaikilla pelastuslaitoksillaa ainakin jonkun verran, joten hyödyllistä palomiehen ammattiakin ajatellen.

AMK on siinä mielessä parempi vaihtoehto, että sieltä saa hoitotason pätevyyden antavat paperit, mutta sinne on luonnollisesti vaikeampi päästä (tais oman yhteishaun aikaan olla 700 hakijaa, joilla 350:lla oli ensihoidon ko 1. vaihtoehto, pääsykokeisiin pyydettiin 80 noista 350:stä, joista valittiin sit 20 kouluun). Lisäks koulu kestää sen 4v eli hitusen pidempään kun lähihoitajan koulutus. Valintakokeissa ei aiemmalla koulumenestyksellä tai työkokemuksella ollu enää väliä, vaan kaikki oli samalla viivalla. Jos siis ensihoito kiinnostaa yhtään.. Jos pelkkä palopuoli kiinnostaa, voi tulla pitkät opiskeluvuodet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom