Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Onko mulla mitään mahista päästä palomieheksi? Lukio päättötodistuksen keskiarvo tulee olemaan noin 6,5... En ikinä tajunnut, että tuun sitä sittenkin tarvimaan, niin perseillyt kaikki kurssit. Fyysinen kunto hyvä ja luulen, että saisin kuntotesteistä lähes täydet pisteet, kuitenkin olen vasta 18-vuotias, joten olisi aikaa treenata ja inttikin edessä. Harmi jos unelma ammattiin pääsy kusee, koska hoidin lukion huonosti.
Kuopion opistoon semi haasteellista. Itellä noin 7 keskiarvo lukiosta ja pääsykokeisiin pääsin kerran, kun hakijoita oli vähän/hakijoiden taso huono. Lihaskuntotesteistä saanu täydet ja VPK-toiminnasta lisäpiste, mutta silti parina viime hakukerralla ei asiaa kokeisiin.

Helsinkiin hakiessa voi kompensoida "huonoa" todistusta työkokemuksella ym. Helsingin kurssille pääsy vaan vaikeampaa pääsykokeissa, kun aloituspaikkoja vain 15 ja kilpailu kovaa. Mutta kannattaa yrittää - aikaahan sulla on. Itsellä oli nyt tänä keväänä vika kerta kun Helsinkiin sain hakea ja se jäi haaveeksi, mutta Opiston haave elää yhä.

Lukiotodistuksen arvostus tuntuu kyllä niin järjettömältä. Itseltä löytyy myös AMK tutkinto, eikä sitä arvosteta tuossa hakuprosessisa yhtään

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako kukaan sanoa palomiehen työllistymisestä mitään, onko helppoa päästä töihin jne.. Lukiossa siis olen tällä hetkellä palomiehen ammatti kiinnostaisi

Pääkaupunkiseudulla on kova pula palomiehistä. Käytännössä kaikki koulusta valmistuvat työllistyvät nopeasti. Myös varalla-olon loppuminen tietää lisää vakituisia paikkoja pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin.

Jos löytyy lukion päättytodistus (semihyvä) ja sitten vielä amis todistus (erittäin hyvä), millä kannattaa hakea?
Kannattaa katsoa keskiarvot ja verrata opiston sivuilta piste-eroja.
Lukion toikkarilla hakijoita aina vähemmän, esimerkiksi viimeksi raja oli lukion todistuksella muistaakseni 2 tai 2,5 ja ammattikoulun 3,5.
Aiemmalla hakukerralla ollut lukion 3,5 ja ammattikoulu 4,75.

Kannattaa katsoa keskiarvot ja verrata opiston sivuilta piste-eroja.
Lukion toikkarilla hakijoita aina vähemmän, esimerkiksi viimeksi raja oli lukion todistuksella muistaakseni 2 tai 2,5 ja ammattikoulun 3,5.
Aiemmalla hakukerralla ollut lukion 3,5 ja ammattikoulu 4,75.
Kiitos!
Tiedätkö jos on sitten helpompi päästä kouluun ammattikoulu- tai lukioryhmältä? Mitä olen lukenut täällä vaikuttaa siitä että lukion ryhmällä on korkeammat pisteet..

Kiitos!
Tiedätkö jos on sitten helpompi päästä kouluun ammattikoulu- tai lukioryhmältä? Mitä olen lukenut täällä vaikuttaa siitä että lukion ryhmällä on korkeammat pisteet..
Tietääkseni näillä todistuksien pisteytyksillä haetaan valintakokeeseen. Siellä pisteet nollataan (lihaskuntoa lukuunottamatta), eli kaikki ovat samalla viivalla. Jos sulla on hyvät arvosanat, niin pääset varmasti kummalla vain valintakokeeseen. Nyt on todella vähän hakijoita.
Mutta hakematta ei pääse, eli nyt treeniä seuraavaan hakuun😉

Nyt oli amispisteillä raja 3.75. Mulla pisteet tasan 3. Ei muuten, mutta syksystä asti uinti ja juoksukunto hakattu huippuunsa niin ei asiaa edes valintakokeeseen :D

Nyt oli amispisteillä raja 3.75. Mulla pisteet tasan 3. Ei muuten, mutta syksystä asti uinti ja juoksukunto hakattu huippuunsa niin ei asiaa edes valintakokeeseen :D
Harmi! Ei muuta kuin arvosanoja korottamaan ja syksyn hakuun nappaat helpot pisteet! Tänne tipahti kutsut valintakokeeseen.

Kaikille hakijoille vinkkinä, treenatkaa nyt se juoksu ja uintikunto kondikseen ennen pääsykoetta ja käykää kokeilemassa sitä cooperia. Käsittämätön määrä tullut viimevuosina hylsyjä juoksussa ja uinnissa!

Kuitenkin etukäteen tehtävä lihaskuntotesti maksaa, matkustaminen ja mahdollinen yöpyminen Kuopiossa maksaa niin miksi mennä kylmiltään kokeilemaan... Rajat on kuitenkin tiedossa ja niiden saavuttamiseen pystyy ihan itse vaikuttamaan, toisin kun psykologisiin jne.. Ja paljon mukavampi mennä testiinkin kun tietää, että raja ylittyy ilman täydellistä ponnistelua ja hyvää päivää..

Ja se 2800 tulos cooperissa ei oikeasti ole kummoinen jos vähänkään viitsii lenkkikenkää kuluttaa!

terveystiedoissa kannabiksen käytöstä parin vuoden takaa onko 100% hylkäämisperuste lääkärin lausunnossa?
Kaverilla oli merkintä juuri kannabisken käytöstä parin vuoden takaa ja oli este valitettavasti. Kuulemma myöhemmin voi yrittää uudestaan kun aikaa kuluu tapahtuneesta

Myynnissä 2014 ostettu ja 1.5 vuotta tuolloin käytetty oppilaspuku. Pesty, mutta silittämään joutunee.

Sisältää:
C52 Takki
C50 Housut
39/40 Lyhythihainen kauluspaita
39/40 Hihallinen kauluspaita
41/42 Avaamaton lyhythihainen kauluspaita
41/42 Hihallinen kauluspaita
59 Lakki

Sopinut 182 cm ja 85 kiloiselle hyvin.

70 euroa koko setti.

Yhteydenotot taneli.kortelainen2@gmail.com tai puhelimitse 0445019120

Liitteet

• IMG_20231014_204158.jpg
    IMG_20231014_204158.jpg
    73,5 KB · Katsottu: 46
Onko viimeaikoina hakeneita?

Mitkä olivat pisterajat? Onko lukion keskiarvolla 6.9 mitään mahdollisuuksia päästä sisään, vaikka fyysisistä testeistä saisi täydet pisteet?

Minkälainen työllisyystilanne on tällä hetkellä PK seudulla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom