Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kenelläkään tietoa onko mahdollista päästä intin C-papereilla opistolle ? Tai tiedättekö, että joku tällä hetkellä opiskelisi kyseisillä papereilla ? Itse sain lievän kuulon aleneman vuoksi vapautuksen, siviililääkärin mukaan ei mitään huolestuttavaa, mutta PV ei ottanut riskiä, että huononisi palveluksen aikana.
Faktavastauksista kiittäen.

Kenelläkään tietoa onko mahdollista päästä intin C-papereilla opistolle ? Tai tiedättekö, että joku tällä hetkellä opiskelisi kyseisillä papereilla ? Itse sain lievän kuulon aleneman vuoksi vapautuksen, siviililääkärin mukaan ei mitään huolestuttavaa, mutta PV ei ottanut riskiä, että huononisi palveluksen aikana.

Voiko pelastusopistoon nykyään hakea puolustusvoimien palvelukelpoisuusluokalla? :D

Eihän tuon pitäisi vaikuttaa millään tavalla mahdollisuuksiin päästä kyseiseen opinahjoon.

De jure ei varmaan vaikuta, mutta de facto on sitten toinen juttu, koska haastattelussa tod. näk. tulee kyseinen asia puheeksi. Kyseessä kuitenkin opinahjo mitä varten armeijan käyminen olisi varsin suotavaa.

Pääsehän sinne naisetkin. Ja yks sivarikin oli samaa aikaa kun minä. Ei kyllä kysytty missään vaiheessa hakua tai koulutusta varusmiespalveluksesta yhtään mitään. Kuulo kyllä taidettiin testata, mutta aika heikko saa olla että lääkärin lausuntoon vaikuttaa.

Ei multa ainakaan mistään intistä taidettu kysellä haastattelun aikana. Jos kyselee niin sanoo että eivät ottaneet kun on muka huono kuulo, ei ole omaa elämää haitannut yhtään. Tuskin kiinnostaa.

Moorjes, itsekin sain C-paperit intistä vajaa 2kk palveluksen jälkeen ja tällä hetkellä opistolla opiskelijana :) Fyysisen vamman vuoksi tuli vapautus aikoinaan ja nykyään ei vaivaa ja kunhan pystyy fyysiset testit tekemään niin lääkärikin sanoi ettei haittaa mitään.

Tänään Pelastuskoulu juoksuttaa cooperin Liikuntamyllyssä. Tzemiä kaikille koitokseen! Oliskohan ketään naisia pyrkimässä tässä lähiaikoina joko Kuopioon tai tänne Hesan suunnalle, muutkin kuin Heinikko, Flyte ja Taratin :) Vois koota porukan kasaan ja treenailla kimpassakin :) Eli laittakaahan viestiä!

Kuinka tähän hakuun hakevien juoksu ja uinti treenit sujuneet vai odotellaanko kutsuja ensin :) Itellä juoksu sujuu hyvin ja uimaan pitäisi tällä viikolla lähteä

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, Kun hakee palomieheksi nii ensin on lihaskuntotesti ja lääkärintarkastus joista voi saada max 1 piste, sen jälkeen lähetetään koulutodistus lukio/amis jossa myös pisteet 0-7.
Sen jälkeen jos tulee valituksi ja pääsee esim Kuopioon juoksemaan coopperin,uinnin ja fobiat ja sen jälkeen psyykkiset testit, nii itse valintakokeessa koulutodistuksen pisteet eivät vaikuta enää yhteisipisteisiin vaan pelkästään Kuopiossa tulevat pisteet ja niiden mukaan valitaan ketkä pääsee kouluun?

Siinä uinti, cooper, fobia ja psyykkiset testit vaiheessa kaikki lähtee samalta viivalta. Koulutodistuksia katsotaan vain, kun tehdään esivalintaa edellämainittuihin testeihin pääsemiseksi.

Lopullinen pisteytys koostuu: cooperin testistä, psyykkisistä testeistä ja lihaskuntotestistä - fobia ja uinti on hylätty/hyväksytty. Näin itse olen ainakin asian ymmärtänyt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom