palloilija

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mosander
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
42
Olen 22v. ja olen ikäni harrastanut palloilua. Puntilla käynti on ollut
lähinnä lajinomaista voimaharjoittelua. Nyt olen enemmän kiinnostunut
saliharjoittelusta ja tarvisinkin neuvoja miten todella saa tuloksia aikaan.
Katselin harjoitusohjelmia ja omani on saman suuntainen kun misskoviksella.
Minkälaisesta ohjelmasta olisi järkevää aloittaa? Tarkotuksena on lähinnä
muokata ja tuoda lihaksia esiin, kokoa riittää jo valmiiks. Entä ruokavalio?
Tällä hetkellä olen siirtynyt palloilussa jäähdytteleen, reenaan kaks
kertaa viikossa ja joka viikonloppu on peli. Onko neljä kertaa viikossa
salilla turhaa ramppaamista? Välillä on tullu otettua semmosia kuureja.
Kiitos jo valmiiksi!

mosander sanoi:
Olen 22v. ja olen ikäni harrastanut palloilua. Puntilla käynti on ollut
lähinnä lajinomaista voimaharjoittelua. Nyt olen enemmän kiinnostunut
saliharjoittelusta ja tarvisinkin neuvoja miten todella saa tuloksia aikaan.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkä sortin palloilua harrastat? :)

mosander sanoi:
Katselin harjoitusohjelmia ja omani on saman suuntainen kun misskoviksella.
Minkälaisesta ohjelmasta olisi järkevää aloittaa? Tarkotuksena on lähinnä
muokata ja tuoda lihaksia esiin, kokoa riittää jo valmiiks. Entä ruokavalio?

Olethan nyt kuitenkin ymmärtänyt sen, että lihasten muotoa et voi varsinaisesti muokata, se on mitä on - vain niiden kokoon ja erottuvuuteen voit vaikuttaa (paljonkin). Vai tarkoititko siis, että haluat lisää lihaserottuvuutta? Siinä tapauksessa tarvitset treenaamisen lisäksi myös oikein suunnitellun miinuskaloridieetin, jotta rasva palaa pois paljastaen lihaksesi.

Ymmärsin tekstistäsi, että olet jo kokenut treenaaja, myös salilla? Siinä tapauksessa osaat ehkä itsekin jo suunnitella ohjelman itsellesi, mimmipuolelta (ja yleiseltä myös) löydät kosolti hyvää tietoa avuksesi. Yhtä oikeaa totuutta kun ei treeniohjelman koostamisessa ole, yksi tykkää treenata koko kropan kerralla, toinen taas diggailee jaetusta ohjelmasta.

Jos nyt kuitenkin jotain ehdottaisin, niin kolmijakoinen voisi olla passeli, itse olen ainakin sellaisista kovasti tykännyt. Jakojahan on sitten useita mahdollisia, yksi paljon käytetty on vetävät-työntävät-jalat, mutta muitakin löytyy. Yleisvinkkinä antaisin, että perusta treeniohjelmasi mahdollisimman pitkälle isojen perusliikkeiden varaan (kyykyn, penkin ja maastanoston eri variaatiot, erilaiset leuanvedot yms.), saat niillä paljon parempia tuloksia kuin pikkuliikkeitä hinkkaamalla ja nitkuttamalla. Toki eristysliikkeilläkin on aikansa ja paikkansa, mutta IMO perusliikkeiden tulisi kuitenkin hallita.

mosander sanoi:
Tällä hetkellä olen siirtynyt palloilussa jäähdytteleen, reenaan kaks
kertaa viikossa ja joka viikonloppu on peli. Onko neljä kertaa viikossa
salilla turhaa ramppaamista? Välillä on tullu otettua semmosia kuureja.
Kiitos jo valmiiksi!

Eli siis palloilua tulee 3 kertaa vkossa, joista yksi on peli? Siinä tapauksessa en kyllä kävisi salilla neljää kertaa vkossa, ehdottomasti tarvitset myös lepopäiviä! Kolme kertaa viikossa voisi olla sopiva määrä, silloinkin viikkoon jäisi yksi totaalilepopäivä, vaikka tekisit salitreenit ja palloilut aina eri päivinä.

Sinänsä neljä kertaa viikossa ei suinkaan ole "turhaa ramppaamista", kaikkihan riippuu aina tavoitteistasi ja ohjelmastasi. :)

Niin, siitä ruokavaliosta. Lue ahkerasti mimmipuolta ja FAQia, niin löydät paljon tietoa siitä, miten koostaa oikeanlainen ruokavalio. Myös Kutrin sivut ja stumptuous.com kannattaa katsastaa huolella läpi - varsinkin jälkimmäinen sisältää KAIKEN, mitä treenaamisesta ja ravinnosta tarvitsee tietää! :worship:

no mä voisin ehkä auttaa kun itekin oon jo 12 vuotta harrastanut koripalloa, neljästi viikossa treenit + yx matsi vkloppuna...tämän lisäksi käyn 4 kertaa viikossa puntilla, joten kuten jotkut sanovat että mulla ei ole muuta elämää kuin treenaaminen, tässä tapauksessa tuo neljä kertaa on ihan jees, mut jos ei oo halua mennä salille niin useasti niin kolme on myös hyvä...ite oo tykänny neljästä kerrasta sillä silloin punttitreeniaika on suhteellisen lyhyt, jaksaa viel painaa treeneissä... ite oon jakanu treenin silleen, et jaloille ja selälle tulee omat päivät, kun ne kuitenkin on suhteellisen isot alueet, verrattuna vaikka esim. rintaan. Treenaan muuten aina vastalihakset samaan aikaan --> hauis-ojentaja, (ennen oli rinta-selkä) , nyt muutin sitä kun rinta alko olee paremmassa kunnossa kuin selkä...jne. Ja itelläni on viel ollut nyrkkisääntönä se ,etten oo salilla kuin tunnin, koska muuten aletaan jo vetää punttia negatiivisella energialla!
Kuten edellä tuli jo selväx, että tulokset tulevat parhaiten kun keskittyy niihin ns. tukipilareihin...(penkki, maastaveto...) Kuten urheilijana on tapana olla joka paikka paskana kerran kaudella, nyt elän tätä polvivaihetta, enkä siksi pysty tekee kyykkyä, mutta lajitreenikin riittää...ei se lihaksia lisää, mut pitää ne ainaki tallessa :)
ehkä jos haluut tuoda lihaksia enemmän esille, niin paremmin sopii noi pitkät ja hapolle vetävät treenit, kuin 4-6 kuuden "suoni puhkee päästä"-treenit...
Mä en ole parhaasta päästä luennoimaan tosta ravinnosta, joten jätän sen asiantuntijoille :worship:

Gillyanne sanoi:
Ihan uteliaisuudesta kysyn, minkä sortin palloilua harrastat? :)

Olen pelannut jääkiekkoa 14 vuotta ja tällä hetkellä se harrastus on
jäähdyttelyä, mutta reenikertoja tulee silti ihan kivasti.

Olethan nyt kuitenkin ymmärtänyt sen, että lihasten muotoa et voi varsinaisesti muokata, se on mitä on - vain niiden kokoon ja erottuvuuteen voit vaikuttaa (paljonkin). Vai tarkoititko siis, että haluat lisää lihaserottuvuutta? Siinä tapauksessa tarvitset treenaamisen lisäksi myös oikein suunnitellun miinuskaloridieetin, jotta rasva palaa pois paljastaen lihaksesi.

Lähinnä kaipaisin lihaksiin erottuvuutta. Eihän kokokaan pahasta ole.
Eli nämä on ne mitä tarkoitin, taisin ilmaista asiani hölmösti.

Ymmärsin tekstistäsi, että olet jo kokenut treenaaja, myös salilla? Siinä tapauksessa osaat ehkä itsekin jo suunnitella ohjelman itsellesi, mimmipuolelta (ja yleiseltä myös) löydät kosolti hyvää tietoa avuksesi. Yhtä oikeaa totuutta kun ei treeniohjelman koostamisessa ole, yksi tykkää treenata koko kropan kerralla, toinen taas diggailee jaetusta ohjelmasta.

Salilla olen käynyt 16-vuotiaasta. Aluksi harjoittelu oli hyvinkin lajinomaista.
Nyt en liitä salilla käyntiä täysin muihin harrastuksiin, haluan tehdä siitä
"oman juttunsa".

Kiitoksia vinkeistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom