Pallo mahassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pande70
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi vaan! Pidemmän aikaa jo lueskellut palstaa,mutta liityin nyt juuri että pääsis avautuun.Eli ikää on kertyny jo 37 vuotta ja nyt on kipinä iskenyt.
Suurena harmina on siis maha,näyttää siltä ku siellä olis koripallo.Muuten läskiä ei hirveesti ole,ainakaan haitaksi asti.Pituutta 180 ja 90kg.
Viime elokuussa lopetin tupakoinnin,aloin käymään lenkillä ja satunnaisesti salilla kunnes iski flunssa ja homma vaan jäi.
Nyt taas vuoden alusta olen alkanut käymään 2x viikossa vesijuoksemassa 45min/kerta (naurakaa vaan) ja 2x salilla noudattaen tätä:

Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ohjelman voi tehdä vaikka ma-ke-pe.

Ruokailuni oli ennen siten,että aamulla pari leipää,töitten jälkeen pari leipää,päivällinen karsee mälli jotain ja illalla yhtä paljon jotain.
Nyt menee aamulla kaurapuuroa,pari ruisleipää ja banaani.Töissä kalaa/kanaa ja makaronia.Töitten jälkeen tonnaria ja ruisleipää,päivällinen sama ku töissä(noin suurinpiirtein) ja illalla rahkaa/tonnaria.
Sitten paheena on se 6-10 ploa kaljaa joka viikonloppu,mistä varmaan johtuu se,että vaa´an viisari ei ole värähtänyt mihinkään suuntaan.Tai ei se painokaan mua haittaa,olis vaan mieluummin vaikka päässä kuin mahassa.

No,mitään en kysynyt mutta sainpahan avauduttua (kommentit kyllä kelpaa)
Harmittaa vaan kun saunanlauteilla istuu ja maha hinkkaa reisiä.

Määristähän kaikki riippuu, ei sixari viikossa ole niin vakavaa. Yleisesti sinun pitää vain syödä vähemmän/kuluttaa enemmän jossei vaa'an viisari heilahda.

Mitä tulee koripallomahaan, tässä erittäin hyvä topikki: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20072&highlight=syv%E4t+vatsalihakset

Kyse on siis heikoista syvistä vatsalihaksista. Toisinsanoen ne lihakset joilla imet vatsaa sisään.

Mitä harjoitusohjelmaasi tulee niin kovin vähän siinä on sarjoja, etenkin kun teet sen vain kahdesti viikossa. Itse lisäilisin sarjan per viikko kaikkiin liikkeisiin esim 4. sarjaan asti ja sitten tiputtaisin kahteen ja lisäisin sopivasti painoja jne. Nousujohteisuutta siis!

Myös vatsalihaksia kannattaa todellakin tehdä enemmän kuin tuossa mainittu 1 sarja. Tee vaikkapa 3-5 sarjaa ja käytä tarvittaessa lisäpainoja siten ettei toistomäärä nouse 10-15 suuremmaksi.

edit: tuli vielä mieleen, tuossa ohjelmassa on ilmeisesti tarkoituksena vuorotellen tehdä jompikumpi kauttaviivalla erotetuista liikkeistä. Tuo sarjamäärien lisäyskehoitukseni pätee vain jos tosiaan näin olet tehnyt.

Jep,tiedossahan tuo kuluta enemmän/syö vähemmän on.Pitänee lisätä kulutusta,vaikka tuntuu että nyt jo syön liian vähän.Olen antanu itseni ymmärtää että siinäkin joku raja sentään...
Tuo salilla käynti tosiaan kaipaa varmasti vielä hiomista,olen kuitenkin jo pikkuhiljaa saanut tuntuman sopiviin painoihin/toistomääriin.
Tunnustan kyllä että tuota kyykkyä ja maastavetoa en ole kertaakaan tehnyt,hiukan niitä arkailen ja tarttis saada paikan päällä vähän opastusta niihin.

Jep,tiedossahan tuo kuluta enemmän/syö vähemmän on.Pitänee lisätä kulutusta,vaikka tuntuu että nyt jo syön liian vähän.Olen antanu itseni ymmärtää että siinäkin joku raja sentään...
Tuo salilla käynti tosiaan kaipaa varmasti vielä hiomista,olen kuitenkin jo pikkuhiljaa saanut tuntuman sopiviin painoihin/toistomääriin.
Tunnustan kyllä että tuota kyykkyä ja maastavetoa en ole kertaakaan tehnyt,hiukan niitä arkailen ja tarttis saada paikan päällä vähän opastusta niihin.

Joo, syömistä ei kannata ainakaan alle peruskulutuksen alle viedä (siis se paljonko kulutat vaikka makaisit selälläsi 24h/vrk).

Säädä tosiaan tosiaan pikkuhiljaa sen mukaan miltä tuntuu, kuitenkin pidä mielessä tuo nousujohteisuus eli työmäärän tulisi kasvaa:)

Kyykkyä ja varsinkin mavea ei kannata omin päin lähteä tekemään, eikö saliltasi löydy ketään kokenutta jannua joka osais neuvoa. Rohkeasti vaan nykäsee hihasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom