Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Makuasioitahan nämä on. Eri elämäntilanteessa varmaan olisi kiinnostusta antaa työlle muutakin kuin työaika. Perheettömänä voisin antaa työllekin vähän enemmän.
Itsellä ko. hommissa ei nyt niin hirmu tarkkaa ole sen kellokortinkaan kanssa. Jos nyt se 7h 15min tulee keskimäärin siinä 6 ja 18 välissä. Yleensä se on siitä kasista (kun on viety lapset kouluun ja päiväkotiin) sinne vähän vaille neljään. Muu aika omistetaan sitten sille mikä on oikeasti tärkeää, eli 100% perheelle ja harrastuksille. Tähän aikaan on tuskin ainakaan mun työnantajalla varaa
Etätöitä voisi tehdä enemmänkin, mutta sekään ei ole mun mielestä järkevää. Pystyy tekemään selvemmän eron töiden ja kodin välille.
Mulla taitaa olla vähän väärä näkemys näihin palkka-asioihin. Itse koen että pelkällä rahan määrälle ei ole merkitystä, vaan myös sillä millä vaivalla ja ajalla sen hommaa. Oikeasti palkka pitäisi laskea niin että jaetaan saatu palkka (ilman lisiä) siihen käytetyllä ajalla. Näin saataisiin se oikea tuntipalkka. Periaatteessa työajasta pitäisi vähentää myös nautitut lomat (ja palkasta lomarahat jos ne on otettu lomana).
8-16 kuukausipalkkalaisilla aika helppo laskea tämä homma mutta niillä jotka tekee iltatöitä tai vastailevat vapaa-ajallakin niihin työpuheluihin / sähköposteihin laskeminen onkin melko hankalaa.
Lisäyksenä tähän vielä sen verran että esim. ala-asteen opettajilla em. laskukaavalla palkka varmaan jossain 40€ paikkeilla. Opettajan työssä osa palkasta kun maksetaan vapaa-aikana.
Tähän lisäyksenä, että vaikea on itsekin arvioida että mikä sen jatkuvan "vastausvalmiudessa" olemisen hinta/arvo on. Ja paljonko työtunteja sille pitäisi laskea. Itse en asiasta stressaa eikä niitä puheluita kello 18:00 jälkeen juurikaan tule, joten mulle se on välttämätön (pieni) paha, joka sattuu olemaan osa työnkuvaa.
keskimäärin 4100 kuussa, veturinkuljettaja alle 5 vuoden kokemuksella.
Ilman ylitöitä siis noin 50ke vuodessa.
Yötyön aikahyvityksestä johtuen töitä 30-33h/vko (vaihtelee esim pk seudulla lähemmäs se 37.5h) ja työt jää työpaikalle kun työaika loppuu. Kotiin en työpuhelinta edes tuo ja työspostiin katson vain työajalla.
Silti aika raskaat ja epäsäännölliset työajat. Saatan vaihtaa ns päivätöihin, pienemmälle palkalle jos sopivaa osuu eteen...
Oma työnantajan palkka-asiamiehen vastaus on "lähde muualle jos ei kiinnosta", eli kertonee jotakin henkilöstöpolitiikasta.
Ei ainakaan palkan takia kannata. Vastavalmistuneena inssinä saat 2500-3000 euroa kuussa neljän vuoden köyhyyden jälkeen. Todennäköisesti et myöskään inssinä saa kilometrikorvauksia tai ateriakorvauksia yhtä paljon.2100 €/kk + kilsa & ateriakorvaukset, tämä tosin viime kesänä kun on opiskelutkin vielä kesken, firmasta sanottiin että palkankorotus tiedossa jos haen uusiksi nyt tänä kesänä kun valmistun. Perus rakennusmies. En kyllä näillä palkoilla ajatellut elää, pakko se on inssiksi mennä lukemaan..