Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yritysjuristi 29v.
Työtunteja viikossa n. 40, puhelimen ja s-postin tavoitettavissa useimmiten myös vapaalla (mutta onneksi harvoin tulee mitää akuutteja hälytyksiä).

Tulot 2012 n. 54k€
Arvio 2013 tuloista n. 70k

Makuasioitahan nämä on. Eri elämäntilanteessa varmaan olisi kiinnostusta antaa työlle muutakin kuin työaika. Perheettömänä voisin antaa työllekin vähän enemmän.

Itsellä ko. hommissa ei nyt niin hirmu tarkkaa ole sen kellokortinkaan kanssa. Jos nyt se 7h 15min tulee keskimäärin siinä 6 ja 18 välissä. Yleensä se on siitä kasista (kun on viety lapset kouluun ja päiväkotiin) sinne vähän vaille neljään. Muu aika omistetaan sitten sille mikä on oikeasti tärkeää, eli 100% perheelle ja harrastuksille. Tähän aikaan on tuskin ainakaan mun työnantajalla varaa :)

Etätöitä voisi tehdä enemmänkin, mutta sekään ei ole mun mielestä järkevää. Pystyy tekemään selvemmän eron töiden ja kodin välille.

Mulla taitaa olla vähän väärä näkemys näihin palkka-asioihin. Itse koen että pelkällä rahan määrälle ei ole merkitystä, vaan myös sillä millä vaivalla ja ajalla sen hommaa. Oikeasti palkka pitäisi laskea niin että jaetaan saatu palkka (ilman lisiä) siihen käytetyllä ajalla. Näin saataisiin se oikea tuntipalkka. Periaatteessa työajasta pitäisi vähentää myös nautitut lomat (ja palkasta lomarahat jos ne on otettu lomana).

8-16 kuukausipalkkalaisilla aika helppo laskea tämä homma mutta niillä jotka tekee iltatöitä tai vastailevat vapaa-ajallakin niihin työpuheluihin / sähköposteihin laskeminen onkin melko hankalaa.

Lisäyksenä tähän vielä sen verran että esim. ala-asteen opettajilla em. laskukaavalla palkka varmaan jossain 40€ paikkeilla. Opettajan työssä osa palkasta kun maksetaan vapaa-aikana.

Lisäyksenä tähän vielä sen verran että esim. ala-asteen opettajilla em. laskukaavalla palkka varmaan jossain 40€ paikkeilla. Opettajan työssä osa palkasta kun maksetaan vapaa-aikana.

Tähän lisäyksenä, että vaikea on itsekin arvioida että mikä sen jatkuvan "vastausvalmiudessa" olemisen hinta/arvo on. Ja paljonko työtunteja sille pitäisi laskea. Itse en asiasta stressaa eikä niitä puheluita kello 18:00 jälkeen juurikaan tule, joten mulle se on välttämätön (pieni) paha, joka sattuu olemaan osa työnkuvaa.

Pikkusen yli 60 000e tuli viime vuonna. Normiduunia 8-16 urakkaa suurimmaksi osaksi rakennusalalla ja ylitöitä päälle. Ihan ok, työmäärään nähden tosin ei. :(

keskimäärin 4100 kuussa, veturinkuljettaja alle 5 vuoden kokemuksella.
Ilman ylitöitä siis noin 50ke vuodessa.

Yötyön aikahyvityksestä johtuen töitä 30-33h/vko (vaihtelee esim pk seudulla lähemmäs se 37.5h) ja työt jää työpaikalle kun työaika loppuu. Kotiin en työpuhelinta edes tuo ja työspostiin katson vain työajalla.
Silti aika raskaat ja epäsäännölliset työajat. Saatan vaihtaa ns päivätöihin, pienemmälle palkalle jos sopivaa osuu eteen...

Tähän lisäyksenä, että vaikea on itsekin arvioida että mikä sen jatkuvan "vastausvalmiudessa" olemisen hinta/arvo on. Ja paljonko työtunteja sille pitäisi laskea. Itse en asiasta stressaa eikä niitä puheluita kello 18:00 jälkeen juurikaan tule, joten mulle se on välttämätön (pieni) paha, joka sattuu olemaan osa työnkuvaa.

Yleensä noista puhelinvalmiudessa päivystäettäessä maksetaan 15-25% normituntipalkasta ja heti kun puhelin pirahtaa tulee joku könttäkorvaus sekä mikäli asia ei selviä pikaisesti puhelimessa niin hälytysrahat ja tuntipalkat alkavat juosta.

Itsellä 2012 meni 6 fig rikki tosin siirryin vapaaherraksi 9/12 joten jäätiin hieman asettamastani tavoitteesta. 1-9/12 välisenä aikana olin myös yht 8 viikkoa isyyslomalla ja isäkuukaudella joten käytännössä 6kk palkka.

2100 €/kk + kilsa & ateriakorvaukset, tämä tosin viime kesänä kun on opiskelutkin vielä kesken, firmasta sanottiin että palkankorotus tiedossa jos haen uusiksi nyt tänä kesänä kun valmistun. Perus rakennusmies. En kyllä näillä palkoilla ajatellut elää, pakko se on inssiksi mennä lukemaan..

keskimäärin 4100 kuussa, veturinkuljettaja alle 5 vuoden kokemuksella.
Ilman ylitöitä siis noin 50ke vuodessa.

Yötyön aikahyvityksestä johtuen töitä 30-33h/vko (vaihtelee esim pk seudulla lähemmäs se 37.5h) ja työt jää työpaikalle kun työaika loppuu. Kotiin en työpuhelinta edes tuo ja työspostiin katson vain työajalla.
Silti aika raskaat ja epäsäännölliset työajat. Saatan vaihtaa ns päivätöihin, pienemmälle palkalle jos sopivaa osuu eteen...

Kuullostaa houkuttelevalta. Poislukien yötyö ja epäsäännölliset työajat. Tota hommaa kun saisi tehdä 8-16 periaatteella niin olisi unelmaduuni.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
15 €/h eli n. 2500 euroa kuussa LVI-suunnittelijana (harjoittelija). 3. vuoden LVI-insinööriopiskelija olen ja työkokemusta vajaat puoli vuotta. Ihan ok tällä kokemuksella ja todennäköisesti nousee oman osaamisen mukana.

Onko kellään edes teoreettisia vinkkejä siihen miten saada oma liksa nousuun Itä-Suomessa IT-alalla ? Täällähän on tunnetusti oikeesti kovia osaajia, mutta vakaat työnantajat on harvassa. Tästä seuraa se että palkkakilpailua ei juuri ole ja itsekkin painan 17v:stä asti alalla säännöllisesti ja epäsäännöllisesti työskelleenä inssin paperit takakaskussa 2500e/kk. Osaamista ja nykyään kokemustakin löytys vaikka mihin, mutta vaihtoehtosia työnantajia ei ole ollut ainakaan viimeiseen vuoteen näköpiirissä.

Alkaa vaan tässä vaiheessa kyrsimään kun vaimon pitäs jäädä äityislomalle 8kk päästä ;) Oma työnantajan palkka-asiamiehen vastaus on "lähde muualle jos ei kiinnosta", eli kertonee jotakin henkilöstöpolitiikasta.

Oma työnantajan palkka-asiamiehen vastaus on "lähde muualle jos ei kiinnosta", eli kertonee jotakin henkilöstöpolitiikasta.

Varsin hyvä neuvo. Saksa vetänee edelleen, UK:ssakin hommia löytyy jos on osaamista ja varsinkin Jenkkilä, mutta viisumin kanssa vähän jumppaa siinä. Eikun menox.

Eikait tuota muuten John kyselisi, jos olisi aikomuksia/niin iisiä vain lähteä maasta. Lähdeppäs siinä nyt sitten, kun vaimokin jää äityislomalle, onhan se helppoa sitä sitten ulkomailla asioita hoitaa ;)

Saksassa äityispäiväraha/ muut edut eivät käsittääkseni ole kovin hyvät Suomeen verrattuna, voi olla että +/-0 on muuton rahalliset hyödyt + hoitopaikkoja vaikea saada.
Elokuun alussa aloitin ensimmäisessä kunnon työpaikassani ja hieman yli 20 000 ehti palkkaa kertyä vuodelta 2012. Ihan ok, toki joulu- ja lomarahat eivät tulleet täytenä joten tälle vuodelle 50k€ tullee helposti täyteen. Lomat myös pyörii mukavasti, viime vuodelta 13 päivää ja tältä vuodelta kuusi viikkoa, joita on saanut käyttää heti alusta asti, toisin kuin Suomessa..

Joo ei kannata D.Yates lähteä konsultin hommiin :D Syntyvä lapsi, asuntolaina ja vaimon vakituisessa työssä eivät ole niitä ykköshetkiä lähteä katsastelemaan miltä työskentely ulkomailla tuntuu...

Mitä tuo kela nyt tarjoaa, jotain about 30€ päivässä miinus veroa 20 pinnaa muistaakseni. Asumistukea 250ekiä kuussa karkeasti 420e asumiskuluista. Kohta(lupauksia lupauksia..) ilmeisesti pääsee taas 10€ tuntipalkalla robotiksi robottien viereen. Motivaatio ja elämänhalu tapissa näinkin valoisista tulevaisuuden näkymistä!

2100 €/kk + kilsa & ateriakorvaukset, tämä tosin viime kesänä kun on opiskelutkin vielä kesken, firmasta sanottiin että palkankorotus tiedossa jos haen uusiksi nyt tänä kesänä kun valmistun. Perus rakennusmies. En kyllä näillä palkoilla ajatellut elää, pakko se on inssiksi mennä lukemaan..
Ei ainakaan palkan takia kannata. Vastavalmistuneena inssinä saat 2500-3000 euroa kuussa neljän vuoden köyhyyden jälkeen. Todennäköisesti et myöskään inssinä saa kilometrikorvauksia tai ateriakorvauksia yhtä paljon.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom