Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 PALKKASI? – ANSIOTASOT, URAT JA TODELLISET PALKANVERTAILUT SUOMESSA 💥

Meta description: Keskustelua palkoista: eri alojen ansiot, urakehitys, lisät, kokemukset ja avoin vertailu nimettömästi ja rehellisesti.

No eihän tuossa nyt ole mitään järkeä tuollaisia ilmoitella muuten kuin tuntipalkkalaisille?
Sitten oma ketju sille,muuten menee sillisalaatiksi.

Totta kyllä, ainut millä loppupelistä on väliä...on vuositulot. No kohta voidaan ilmottaa tän vuoden toteutuneet tulot. Mulla jäänee karvan alle 30.000 euron. Ois menny yli jos en ois ollu alkuvuodesta osittaisella hoitovapaalla.

No eihän tuossa nyt ole mitään järkeä tuollaisia ilmoitella muuten kuin tuntipalkkalaisille?
Sitten oma ketju sille,muuten menee sillisalaatiksi.

Miten niin ei ole? minusta se on paras indkaattori sille paljolla on valmis myymään vapaa-aikaansa työnantajalle? Toiset myy 12h sillä tuntipalkalla toiset vaan 4h. Voihan ilmoittaa myös tehdyt työtunnit sen lisäksi.

Miten niin ei ole? minusta se on paras indkaattori sille paljolla on valmis myymään vapaa-aikaansa työnantajalle? Toiset myy 12h sillä tuntipalkalla toiset vaan 4h. Voihan ilmoittaa myös tehdyt työtunnit sen lisäksi.

Eikös se pohja kk-palkka kerro jo riittävästi? Ylityöthän menee ainakin tekniikan aloilla toimihenkilöillä useimmiten 0,5h lisätyö/tes50% -> 2h ylityö 50% -> loput 100%.

Tietty jos firmassa ei makseta ylitöitä niin ikävä "laskea" KTA:ta tekemällä lisää duunia :D. No joo joskus varmaan semmoseen soppariin tulee nimi lyötyä mutta vielä ei ole sen aika ja sillon on oltava edut kohillaan :rolleyes:

tänävuonna jotain 30te ja 3kk ollut töissä 9 kk köllistelty kotona :rock:.

Ei siinä rahaa pitäisi jostaki taikoa muuten tää lörvisttely ei ole oikein kivaa

Asfalttihommia? Ja koostuuko toi kaikki palkkatuloista vai lasketko tohon esim. jotkin liiton korvaukset?

Liiton ja itse kesän tulot. Oli tämä kesä vaan vajaa yleensä kestää sen 4-5.5kk. verovapaitahan nuissa saa kuitenki useampia tonneja vuodessa lisää. Ei mitään kaksista duunia ja ei rikastumaan pääse mutta onpahan ainakin talvella aikaa puuhastella.

tehdäänpäs pieni muutos tuohon ilmoittamiseen niin saadaan tuo käytetty aikakin mukaan:

tuntipalkka + työaikakerroin

tuntipalkan kaikki osannevat laskea, ja työaikakerroin lasketaan seuraavasti:

viikon keskimääräiset työtunnit / 40

tuntipalkka itellä brutto vähän vajaa 14e
työaikakerroin = 0,9375

ja jos arvostaa enemmän vapaa-aikaa, niin näiden kahden avulla voidaan soveltaa esimerkiksi näin:

tuntipalkka jaettuna työaikakerrtoimella kertoo sen kuinka paljon saa rahaa suhteessa työskentelyyn käytettyyn aikaan.

eli mulla moinen ois:
14e / 0,9375 = 14,93e

ja jos esim tekee 25e tuntipalkalla 60h/vko, niin:
25e / 1,5 = 16,7e

Mitä töitä timba tekee?

Varastonhoitajana työskentelen. Mitää lisiä ei käytännössä ole kun teen päiväduunia.

Tossa on toki mukana ylkkääkin, tosin vain muutama viikonloppu koko vuonna. Ei meillä loppupelistä paljon ylkkää pysty tekeen. Ensvuonna juoksee tää parempi palkka heti vuoden alusta, että jos ylkkää on yhtä paljon ja viittii sitä yleensäkään tehdä, pitäs tuo 30.000 ylittyä helposti vuonna 2008. No tulevat isyyslomat tota toki vähentää, niitä kun nykyään saa 7 viikkoa jos kaiken pitää. ;)

Mun mielestä silti selkeintä olisi ilmoittaa ed.toteutuneen verovuoden verotettavat tulot (tai kk-palkka niiden pohjalta) ja jos haluaa, siihen työn laatu ja keskimäärin siihen käytetyt tunnit. Ja jos on sitten verovapaita etuuksia (päivärahat jne), ilmoitettakoon ne selvennyksen vuoksi erikseen.

Tuntipalkaksi vääntäminen kun nyt kuitenkin on lievästi sanoen väkinäistä aika monissa tapauksissa.

Edellä tuli hyvä ehdotus ja vertailun vuoksi toimivin. Ja onko se virallinen kerroin kk ja vuosipalkan välillä 12,5 vai mikä?

Itsellä siis 5 tai 6 viikonloppua ylkkää tossa tän vuoden liksassa mukana, muuten normaalia 40 h viikossa työmäärää ja alkuvuodesta siis tein jonkun pätkän 30 h viikossa.

Uusi duuni, pitäs tällä viikolla aloittaa. 10€/h lupasivat ja osa-aikaiset asiakaspalveluhommat rahoitusalalla on työnkuvana. Palkka putosi aika paljon niistä hanttihommista, mitä tähän asti olen toiminimellä ja teollisuudessa tehnyt, mutta nyt ollaan aika lähellä omaa koulutusta vastaavaa työtä, joten ihan iloisella mielellä ollaan. :)

Ilmoitetaanko bonukset erikseen?
Kuinka moni saa jotain tulospalkkipohjaista bonusta?

ainakin minä saan.

ja oon vieläkin tuntipalkan kannalla....
Eli otetaan vuositulot(boonuksineen) ynnä muiden käytettyjen etujen rahallinen arvo, ja jaetaan se summa vuodessa tehdyillä tunneilla.

ja lisäks voidaan vielä suhteuttaa summaa viikkotyöaikaan.

e: muuten vertailu on tosi hankalaa kun pitää vertailla 47 eri asiaa.

ja tuolla tavalla saa vaan karkean arvion mutta kertoo imo paljon enemmän kuin pelkkä vuositulo jne

Onko niin, että iso osa duunareista on tunti- eikä kuukausipalkalla?

Aika harva, mutta useimmilla tuntemillani duunareilla ilmoitetaan palkkanauhassa KTA millä esim korvataan sairaspoissaolot. Yleensä KTA:ta käytetään sellaisissa hommissa, missä on paljon säänöllistä vuorotyötä ja lisäksi tulee peruspalkan päälle suorite-/bonuspalkkausta kuukausittain.

Esim. Finncomin perämiehien peruspalkka on 780€/kk, mutta silti kuukausiansio on n. 2000€ tai enemmän.

Back
Ylös Bottom