Palkkarin jälkeen huono olo.

Aloitettuani treenaamisen taas kesän tauon jälkeen(ei tietoinen tauko), niin on tuntunut olevan ongelmia palkkarin ja treenin aikana nautitun veden imeytymisessä(tai niin ainakin luulen). Nautin treenin aikana n.0,7L vettä ja sitten treeniin perään palkkarin. Ja heti melkein palkkarin juomisen jälkeen tulee sellainen fiilis että kohta kaikki tulee ylös, vaikka näin ei ole käynyt. Mistä tämä johtuu? Onko treeni ollut liian helppo ja verensokeri ei ole tippunut alas, ja tämän johdosta verensokeri "pompsahtaa" liian ylös? Vai olenko ihan hakoteillä? Syön aterian yleensä noin 1,5h ennen treeniä.

Lisäkyssäri: Nyt kun olen jatkanu taas treenaamista tauon jälkeen, niin olisiko parempi treenata 2-jakoisella vai 3-jakoisella? Nyt treenaan 3-jakoisella, mutta tuntuu että useamminkin voisi treenata. Miten vois parhaiten saada selville kumpi sopii(eli tuottaa paremman tuloksen)paremmin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos tulosta kaipailee, suosittelen hst:tä, ja mule tulee joskus palkkarin jälkee huono olo, jos juon sen liian nopiaa. :)

miulle myös... :( oon nyt pari kertaa vetäny heti treenin jälkee palkkarin sijasta omenan, ja pahaa oloo ei oo tullu..
pitäs varmaa tunkee omenaan jotain raejuustoo inee ni sais niit protskuiki :D
mulla siis palkkarina ollu iha reco2..
pitää koittaa jotai muuta vissiii.

Jospa koittaisitte vähentää hiilareita siitä palarista. Joukaa sitten vaikka toinen palari 30-45 min myöhemmin. Tai sitten vaan hydrolysaattia ja leusiinia ja se hiilari palari myöhemmin. Pieni tiukku merisuolaa parantaa imeytymistä.

Jospa koittaisitte vähentää hiilareita siitä palarista. Joukaa sitten vaikka toinen palari 30-45 min myöhemmin.

Nuo kaksi toimii ainakin meikäläisellä. Siis voi vetää ison palarin jos ottaa siitä n.40min päästä vielä pienen lisäks. Ainakin tulee paljon energiaa :) Tai sitten vaan pienempi treenin jälkeen.

Hetkellinen verenpaineen lasku voi olla yhtenä selityksenä nopean ja "tuhtin" runsaasti hiilihydraatteja sisältävän palautusjuoman nauttimisen jälkeiseen huonoon oloon... Juoman imeyttäminen suuntaa verenkiertoa suoliston alueelle ja aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa...

Ja jos juoma on tosi tuhti ja ei ehdi edes alkaa kunnolla imeytyä tai imeytyminen kestää, verenkierrosta siirtyy nestettä diffuusion periaatteiden mukaisesti ruuansulatuskanavan puolelle laimentamaan "vahvaa liuosta"... = Dumping-oireyhtymä: oireina esim. hölskymisen tunne, heikotus, hikoilu, sydämentykytys ja ripuli (Yleensä dumping-oireyhtymää tavataan mahalaukun osittaisen poiston jälkeen kun ruoka pääsee liian nopeasti ohutsuoleen. Mutta samoin voi käydä myös tuhtin palautusjuoman kanssa).

Itsellä ainakin toiminut jo mainitut neuvot: vähemmän hiilihydraatteja ja toinen palautusjuoma tarvittaessa myöhemmin...

Suositut

Back
Ylös Bottom