Palkkareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oge
  • Aloitettu Aloitettu

Oge

Moro.

Searchilla löytyi miljoona palautusjuoma threadia joten tämä on 1 000 000 + 1, :anssi:

Asiaan:

1. Olen saanut ja täältäkin myös lukenut paljon ristiriitaisia juttuja palautusjuoman hiilihydraateista.
Pitääkö niiden olla hitaita vai nopeita vai kenties molempia, ja jos molempia niin meneekö suhteella yksi-yhteen?

2. Ensimmäinen kysymys pikemminkin pohjustaa seuraavaa: sama kysymys, mutta koskien:
a. Voimaharjoittelua?
b. Aeroobista kuten lenkkeily, pyöräily, kamppailulajit?

3. Yöproteiini: kannattaako ottaa joka tapauksessa oli päivän suoritus voimapainotteinen tai aeroobinen?

4. Onko paljonkiistelty proteiinin tarve g/rasvaton painokilo aina sama, oli kyseessä tavis, peruspunttaaja tai (himo)bodari?

5. Aeroobisen päivän jälkeen: kannattaako yöproteiinin mukana ottaa pitkiä hiilareita?

terassiterveisin Oge :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oge sanoi:
Asiaan:

1. Olen saanut ja täältäkin myös lukenut paljon ristiriitaisia juttuja palautusjuoman hiilihydraateista.
Pitääkö niiden olla hitaita vai nopeita vai kenties molempia, ja jos molempia niin meneekö suhteella yksi-yhteen?

2. Ensimmäinen kysymys pikemminkin pohjustaa seuraavaa: sama kysymys, mutta koskien:
a. Voimaharjoittelua?
b. Aeroobista kuten lenkkeily, pyöräily, kamppailulajit?

3. Yöproteiini: kannattaako ottaa joka tapauksessa oli päivän suoritus voimapainotteinen tai aeroobinen?

4. Onko paljonkiistelty proteiinin tarve g/rasvaton painokilo aina sama, oli kyseessä tavis, peruspunttaaja tai (himo)bodari?

5. Aeroobisen päivän jälkeen: kannattaako yöproteiinin mukana ottaa pitkiä hiilareita?

1. edit: pois
2. voimharjottelun jälkee 1:1
aerobisen jälkee voi olla enempi hiilareita eli 1:2 tms
3. Kannattaa
4. jos haluu lihaksii kasvattaa ja vahvistaa ni kyl tarvii sen ainaki about 2g/painokilo
5. dietillä ei, bulkilla juu? en kyl tiiä

noi on mun käsitykset, saa korjata väärää tietoo

1. maltoa palkkariin vaan, sitten ne hitaat hiilarit palkkarin jälkeisellä aterialla
2. voimaharjoittelu = bodypumppitreeni, sama palkkari kummankin jälkeen, turha alkaa kikkailee, ellei oo dietillä
aerobisella voi ottaa enemmän hiilareita, tai oikeestaan vaan vähentää proteiinin määrää esim. 30g ---> 20g
3.ota joka ilta. vaikka rahkana tai sitten jos olet ostanut jotain
4. suosittelen vaihtelemaan proteiinin määrää. pyri pitämään n. 2g/painokilo mutta joskus voi mennä 1,5 tai jopa 3.
5. aeroobisen jälkeen jos teet illalla, niin kai sitä voi hiilaria ottaa, mutta muuten koita pitää iltapala pro + rasva painotteisena

Olen ensivuonna aatellut alkaa treenaamaan usemman. Kysymys kuuluu ,että puntin jäkeen käyn suihkussa/saunassa ja sitten lähen pyöräileen 5km kun koulumatkalta oon tilossa niin kannattaako treenin jälkeen vetää maltoo+ proteiinia? Usein ruoka kotona valmiina tosin ei aina. Kesätöihin en ole vielä päässyt vielä yhessä paikassa kesällä työhaastattelut tulee jos sinne ne pääse alan treenaan 3 kertaa viikossa montun kapeeta penkkiä ja muuta paskaa käsipäinoilla, leuvanveto tangolla, voimapyörällä yms. Siinä ne proteeinit ja hiilarit tulee tarpeeseen että pääsee palautuun heti. :whip: Kesällä kun noi ruuat on vähen silleen miten sattuu.:hyper:

KSENA sanoi:
1. maltoa palkkariin vaan, sitten ne hitaat hiilarit palkkarin jälkeisellä aterialla

Eikös Malto juuri sisällä pitkiä, hitaita hiilareita?

t. Oge

Jos ihan rehellisesti vastaatte, onko kukaan teistä muka huomannut eroa palautumisessaan eri hiilarityyppien välillä...? :D :rolleyes:

Mä oon vaan tällainen tavistreenaaja kun se on ihan sama mitä syön ja juon niin aina vaan on paikat kipeenä mutta treeni kehittyy...
Onhan se perushifistely välillä ihan hyvä juttu, niinkuin hiilarien painotus aamupalalla kontra iltapalalla mutta taas tuntuu että unohdetaan oleellinen...

siis hitaat hiilarit vähentää insun nousua ---> vähemmän lihomista. ja ei se nopeus niissä hiilareissa ( paitsi jos välittää läskin tulosta ) kunhan niitä saa päivän aikana, jotta glykogeenivarastot täyttyvät. Mutta ite olen huomannut, että läskiä tulee, jos syö paljon sokeria. ja malto mielestäni sisältää pitkiä hiilareita, mutta käyttäytyy kuin nopeat, en muista, maltoa palkkariin, jos niin käsken! :D ja Wondadog, ei se ole hifistelyä, jos painottaa hiilarit ennen treeniä ja palkkariin ja vielä palkkarin jälkeiseen ateriaan. se on järkevyyttä :)

KSENA sanoi:
siis hitaat hiilarit vähentää insun nousua ---> vähemmän lihomista. ja ei se nopeus niissä hiilareissa ( paitsi jos välittää läskin tulosta ) kunhan niitä saa päivän aikana, jotta glykogeenivarastot täyttyvät. Mutta ite olen huomannut, että läskiä tulee, jos syö paljon sokeria. ja malto mielestäni sisältää pitkiä hiilareita, mutta käyttäytyy kuin nopeat, en muista, maltoa palkkariin, jos niin käsken! :D ja Wondadog, ei se ole hifistelyä, jos painottaa hiilarit ennen treeniä ja palkkariin ja vielä palkkarin jälkeiseen ateriaan. se on järkevyyttä :)

Nojoo, tarkoitin juuri että tollasia perusjuttuja nyt on hyvä tietää, mutta nää mitkä hiilarit 23 sek toistojen jälkeen, ja mitkä 1h 45min lenkin jälkeen menee mulla aina yli hilseen. Tosin, ennen ei elämääni ole haitannut jos muut niin tekee joten jatkossa koitan olla flamettamatta asioilla jotka oikeesti ei mulle kuuu :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom