Paljonko treeniä dieetillä riittää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jazka81
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen dieetillä muutaman kuukauden, tavoitteena tietenkin polttaa rasvaa ja pitää lihakset, jotka olen kovalla työllä sinne läskien alle rakentanut. Olen käynyt salilla aikuisiälläni satoja kertoja, joten en varmaankaan ole siinä mielessä aloittelija, kun sanotaan että ihan aloittelija voisi jopa pystyäkin kasvattamaan lihasta ja polttamaan läskiä samalla.

Minulle valkeni vasta hiljattain, että lihasta ei yleensä dieetillä saa kasvamaan. Siinä mielessä olen aloittelija, että paljon arvokasta tietoa olen saanut vasta viime aikoina, kiitos mm. Pakkiksen. No siinä tietysti vähän motivaatio karisi, kun tajusi, että ei se hulluna huhkiminen mihinkään lihaskasvuun johda. Siltä kannalta lienee siis aika turhaa käydä 4krt/vko vetään ittensä ihan finaaliin siellä salilla.

Mutta kuinka paljon treeniä tarvitaan dieetillä, että saadaan suunnilleen pidettyä ne olemassaolevat lihakset? Se tässä on tavoitteeni. Riittääkö yksi kerta per lihasryhmä per viikko, jos tekisin esim. 2x3x10 sarjoja? Kuinka tiheän salitreenin jälkeen ollaan siinä pisteessä, että lisätreeni on lihasten kannalta aivan turhaa?

Rasvanpolttoon mulla on muita harrastuksia. Voisin käyttää sen salitreeneistä säästyneen ajan kamppailuharrastukseeni.

Tämähän taas riippuu aivan siitä, minkälaisella ohjelmalla lähtee treenaamaan. Ei tuota voi millään muotoilla tuolla tavalla että "monestiko siellä salilla pitää käydä"... Ite lähtisin siitä että kannattaa treenata yhtä paljon kuin massakaudellakin, ottaen kuitenkin huomioon että kroppa saattaa väsyä helpommin miinuskaloreilla. Siispä kovaa treeniä kehoa kuunnellen periaatteessa samalla tavalla kuin massakaudellakin. Sarjapainoja tottakai yritetään kasvattaa myös dieetillä, jos vaan suinkin mahdollista. Vaikeampaa se tietenkin tulee olemaan.

Se monestiko salilla sitten käyt vaikkapa sen viikon aikana riippuu ohjelmastasi, eikä mistään muusta.

Ittellä kans dieetti menossa.Ensimmäistä kertaa elämässäni. Salilla on kuitenkin huhkittu harrastusmielessä useita vuosia. Olen treenaillu sekä lihaskasvumielessä, että voimankasvua hakien. Vähän fiilispohjalta joku treeni voimaa hakien, ja joskus pitempiä sarjoja lihaskasvua ajatellen. Tiedän, että pitäisi keskittyä jompaan kumpaan, eikä sekoitella asioita, mutta onhan tälläkin tavoin lihaa tarttunut, ja voimatasot nousseet.
Nyt mieltä askarruttaa kysymys, kumpi olisi parempi dieetillä ollessa, jos tavoitteena on pitää kertyneet lihat, ja myös voimat. Treenanko voimatreenillä, ja toivon, että myös lihakset pysyy, vaiko bodaustyyppisesti, ja toivon, että myös voimatasot pysyisi entisinä. Kumpi siis parempi, vai jatkanko treenin sekoittelua tyyliin tälläviikolla voimaa, ja ensi viikolla massatreeniä? 4 viikkoa dieettiä takana, ja sekatyyppistä treeniä tehty. Voimat on aikalailla pysynyt samana, ehkä pikkasen jopa laskenut. Lihaksista vaikea sanoa ilman rasvaprosenttimittausta. Paino tippunut noin 4kg.

Sori mäkin heitän kysymyksen samaan kun olen samoja juttuja miettinyt..

Olen aika aloittelija, ja kohta on ensimmäinen diettini edessä. Onko toi "kun sanotaan että ihan aloittelija voisi jopa pystyäkin kasvattamaan lihasta ja polttamaan läskiä samalla"- heitto siis oikeesti paikkansa pitävä?

Miten hyvin voimatasoja aloittelija pystyy nostamaan perusdietin aikana? Todella vähän? Salitaustaa 7kk 1,5v sitten. Nyt aloin joulukuussa taasen, siitä eteenpäin tullut reenattua n. 3.5kk..

Kannattaa vähän ottaa mittaa paikoista ja vertaila sitten vaikka kk päästä sitä "kehitystä" onko mennyt alaspäin vai mitä ?
Itse tulee käytyä aamulla lenkillä klo.6 (reilu 30min) sitten iltapäivällä sali. Ja reenataan ihan niinku massakaudellakin eli täysiä! illalla myös kevyt lenkki aina..
Eli aerobista paljon ja kovaa reeniä niin eine lihat itsellä ainakaan ole mihinkään kadonneet.. + ruokavalio on TÄRKEÄ.. Hiilarit minimiin ja protskua tilalle! + vitamiinejä yms...
Itellä reeniä takana n.4 vuotta

Itse olen myös nyt dietillä, treenan samalla ohjelmalla mutta olen tiputtanut toisto 6-8 saakka ja lisännyt painoja sarjoihin

Suositut

Back
Ylös Bottom