Paljonko rasva painaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bogetus
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Elikkäs kiinnostais tuo tieto paljonko esimerkiksi litra rasvaa painaa. Muistelisin joskus lukeneeni jotain juttua tuosta mutta en nyt löytänyt kuitenkaan searchilla mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Krusifiksi sanoi:
Litra öljyä painaa kutakuinkin 900 grammaa.

Niin siis tarkennan vielä että tarkoitin, sitä rasvaa jota löytyy ihmiskehosta. Tuskin kuitenkaan ihan samaa ainetta kuin tuo öljy?

Bogetus sanoi:
Niin siis tarkennan vielä että tarkoitin, sitä rasvaa jota löytyy ihmiskehosta. Tuskin kuitenkaan ihan samaa ainetta kuin tuo öljy?

Rasvaa se on mitä ihmisestäkin löytyy, kyllä toi 900 grammaa varmaan aika hyvä mitta on, mihin sä sitä sen tarkemmin tarttet??

Bogetus sanoi:
Elikkäs kiinnostais tuo tieto paljonko esimerkiksi litra rasvaa painaa. Muistelisin joskus lukeneeni jotain juttua tuosta mutta en nyt löytänyt kuitenkaan searchilla mitään.

Ei ole eksaktia tietoa, mutta suuntaa antavaa kuitenkin, eli kehossa tosiaan litra läskiä painanee reilut 900g, ja litra lihasta puolestaan vähän alle 1100g.

Mun mielestä kilo rasvaa painaa noin kilon verran. :itku: w00t!

Minä en ainakaan usko, että lihas painaa enemmän mitä vesi. Jos tuo suhde pitäisi bodarirtuumiit painuisi pohjaan ja muut kelluisi. :) Laardi mitä on ihmisessä luulisi olevan huokoisempaa mitä öljyt.

jees, kiitoksia vastauksista, kyllä toi 900g on ihan riittävä mulle, kiinnosti vaan tietää ja on ehkä vähän helpompi arvioida "projektia" kun tietää vähän mitä se litra painaa.

VelttoV sanoi:
Minä en ainakaan usko, että lihas painaa enemmän mitä vesi. Jos tuo suhde pitäisi bodarirtuumiit painuisi pohjaan ja muut kelluisi. :) Laardi mitä on ihmisessä luulisi olevan huokoisempaa mitä öljyt.

Enpä löytäny googlesta lihaksen ominaispainoa. "lihas painaa" hakusanalla kyllä varmistui se, että lihas painaa enemmän, kuin laardi.

Eihän sitä isompikaan bodari kuitenkaan kivenä pohjaan uppoais. Oletetaan, että rasvaa 5%, lihasta 35kg - ja itse ukon paino 90kg. Kyllä siinä tiheys kuitenkin jää alle 1000g/l.

Pikainen googletus tuotti tuloksia:
lihas 1040kg/m3
laardi 948kg/m3
luu 1906kg/m3.

Mitä kellumiseen tulee niin vatsa sisään ja keuhkot tyhjiksi niin pohjaan siinä painuu hiukan lihavampikin.

Suositut

Back
Ylös Bottom