Paljonko proteiinia kerralla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Argon
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Terve,

Onko olemassa jokin maksimimäärä proteiinia, joka kannattaa ottaa kerralla (tietysti varmaan koostakin riippuen)? Jos ottaa liikaa, voiko käydä niin, että osa jääkin imeytymättä? Kiitos asiallisista vastauksista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse otan about 30-50g proteiinia per ateria, paitsi treenin jälkeisellä tulee sitten enemmän. Ei nyt varsinainen vastaus kysymykseen, mutta oman panokseni kuitenkin annoin :D

Muistelisin lukeneeni, että kroppa pystyy absorboimaan kerralla n. 40g proteiinia ja isommilla kavereilla sitten vähän enemmän.

Tosta on kyllä ennenkin väitelty ja monet puhuu tuosta 30g annoksesta. Keho on kuitenkin sellainen laitos että tuskin haaskaa ravintoa vaikka sitä paljonkin olisi saatavilla. Mahalaukku päästää ravintomassaa osissa sinne ohutsuoleen, joten en usko että mitään proteiinia hukkaan menee.
Jos kuitenkin haluat varmistua asiasta niin syö vielä pienempiä aterioita, jotta ei tule ainakaan tuota 30g:aa isompia proteiini määriä per annos.

proteiinin imeytyminen riippuu proteiinista tietysti, mutta 3tuntia on mielestäni hyvä väli, itse taas olen kuullut että 50g kerralla on se max määrä jota kannattaa vetää.

Glutamiinista

En kyllä käytä glutamiinia, mitä hyötyä siitä sitten olisi? Nyt en ehdi töiden vuoksi käyttämään searchia...

n. 80 kg miehenä vedän yleensä aterialla kuin aterialla about 30g protskua. En katso onko heraa vai kaseiinia. Huolehdin vain, että ainakin 30 g:aa tulee täyteen.

Jotain 50-60 g:aa kerralla protskua ei imeydy, kuin ehkä tyyliin Savolaisen kokoisilla jäbillä.

Yleinen linjaus tosiaan on toi 30-50 g:aa. Ylimääräinen proteiini tosiaan tulee kusessa ulos. Ton huomaa helposti kusen väristä. (Tai sit mulla on munuaisissa jotain vikaa.)

Yleinen linjaus tosiaan on toi 30-50 g:aa. Ylimääräinen proteiini tosiaan tulee kusessa ulos. Ton huomaa helposti kusen väristä. (Tai sit mulla on munuaisissa jotain vikaa.)

Mun virtsassa ei kyllä koskaan ole ollut suuria määriä valkuaisia.. Proteiini/ ruokailu 50-100g. Kannattaa todella varmistaa, että sun munuaiset toimii.. Itse uskoisin, että imeytymätön proteiini tulee kehosta ulos pökäleen muodossa..

"Normaalisti aikuisella virtsaan erittyy vähemmän kuin 0,15 grammaa valkuaista vuorokaudessa. Koeliuska ilmoittaa tällöin, ettei virtsassa ole valkuaista. Vasta 0,3 grammaa ylittävää määrää pidetään merkittävästi lisääntyneenä. Liian vähän valkuaista virtsassa ei ole koskaan."

http://www.hyvaterveys.fi/content/view/40/66/

Koeliuska? Onko jotain samanlaisia ph ja ketolappuja mihin kustaan tai muuta vastaavaa ja näkee paljo siin on proteiinia? Mistä voi ostaa? Vai oonko nyt pahasti metsässä ja tää pitää jotenki lääkärin kautta todeta? :)

Kaikki perus "terveystarkastukset", esim. intissä ja työterveyshuollossa, yleensä tsiigaa ton. En oo varma voiko moisia ostaa apteekista.. Lääkärissä sen saa ainakin tarkistettua..

:haart:

ylimääräinen proteiini tosiaan tulee kusessa ulos. Ton huomaa helposti kusen väristä. (Tai sit mulla on munuaisissa jotain vikaa.)

Eikös tämä kusen väri johdu lähinnä nestetasapainosta?
Itsellä menee yleensä se perus 30-50g proteiinia aterialla.

Kusessa ei saisi olla hirveästi prodea.
Onko kenelläkään tieteellistä näyttöä siitä että elimistö ei mukamas pystyisi hyödyntämään esim. 100g painoista prode annosta?

Kusessa ei saisi olla hirveästi prodea.
Onko kenelläkään tieteellistä näyttöä siitä että elimistö ei mukamas pystyisi hyödyntämään esim. 100g painoista prode annosta?

kokeile. ei siina muuten kusenvari muutu. veda purkki protskujauhetta, ja vaikka yksi kana yhtena paivana. siita taitaakin tulla joku 800g proteiiinia. Siina sen saan selville. ei tuo tapa, paska vaan vahan lentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom