Paljonko lihaa vuodessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja major
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Niin siitä kehon "lihasta" vain n. 25 % on sitä lihasproteiineja ja loput vettä. Kyllä toisilla aloittelijoilla se reilu 5 kg hyvinkin onnistuu jos tarpeeksi saa energiaa. Pelkällä ylensyönnilläkin voi saada kilon lihaa vuodessa harjoittelematta jos kyseessä on sedentaari eli puhdas sohvaperuna.

sen muutoksen kyllä huomaa todella selvästi hartiat levähtäny ihan helvetisti ja käsivarret paksuntunu ja koko kroppakin tuntuu paljon paremmalta mitä ennen! Kiitos raudan :worship:

Hulkki sanoi:
En nyt lähde spekuloimaan puhtaan proteiinimassan lisäystä vuodessa, koska käytännössä rasvattoman kehonpainon nousua pidetään "lihas"kasvuna.

Itse olen aina seurannut huvittuneena kanssa tuota ainaista kädenvääntöä siitä että mikä on puhdasta lihasmassaa, ja mikä lihasten kasvua.
Jos kysyjä tarkoittaa sitä että minkälaisen muutoksen saa aikaan vuodessa, syöden plussalla ja tehden kunnon treeniä, niin olettaisin että häntä kiinnostaa voiko painonsa nousta vaikka 70kg -> 80kg, siten että peiliin katsoessaan rasvaprosentti olisi suurinpiirtein sama, eli "kiristynyt".
Minä uskon että voi. Ketään ei kiinnosta pilkkoa, paljon siitä on lihasta, paljon lihaksiin kertynyttä nestettä, paljon kudosta ja mitä ihmeellisempiä asioita mitä täällä palstalla vilahtelee. Hän on saanut 10kg lihasmassaa, kun ei ole lihonut vatsamakkaroilla.

Turha viilaaminen pois, toki jos joku sanoo että 3kk aikana sain lihaksia 15kg, niin siinä nyt voi jo vähän selittää mitä pöhötys ym on... :rolleyes:

neutraali sanoi:
n 31,86kg. Laskin ihan päässä tuon :jahas:
:offtopic:
Ooksää perkele dieetillä? :eek:

neutraali sanoi:
en tosiaankaan.
Ahaa, no sitten kuva hämäsi. Tai jätkä ei vaan kehtaa myöntää :D
No jokatapauksessa selkä näyttää nyt vielä astetta kovemmalta. :kippis1:

Pecman sanoi:
Ahaa, no sitten kuva hämäsi. Tai jätkä ei vaan kehtaa myöntää :D
No jokatapauksessa selkä näyttää nyt vielä astetta kovemmalta. :kippis1:
:offtopic: Kuvat valehtelee :) sattu sopivaan asentoon tohon kuvaan, läskit housujen sisässä ym :D , uteliaille tiedoksi, selkä kuvat otettu ilman pumppeja , profiilissa sama kuva isompana :) . Tosin selkää oon hinkannu ihan helvetisti viimesen 2kk aikana.

Joo tää on just tätä väittelyä jolla ei ole loppua.
Kohta joku tulee ja sanoo et mulla oli syöpä ja kun paranin paino nousi 50 kg
vuodessa ja kokonaan lihasta.Ts jos lähtee lähes absoluuttisesta nollasta lihasten suhteen niin kyllähän sitä kertyy. Jos puhutaan normaalista nuoresta miehestä joka kenties on jo urheillut muita lajeja ennen kuntosalin aloittamista,eli lihasta jo ennestään on olemassa niin lihasmassa kasvaa kuolettavan hitaasti jos mitataan esim aikajanalla 10 v,siis natuna.
Voisin väittää että saat treenata 10 v aika aktiivisesti että saat ko aikana 20 kiloa LIHAA.

Jostain luin että maksimaalinen lihashypertrofia olisi 0,5kg/viikossa. En nyt mitenkään löytäny kyseistä lähdettä :nolo:

Eikös joku suomalainen pumpannu vähäalle 30 kg lihasmassaa kahdessa vuodessa? En nyt muista kuka oli. Tiedä sitten mitä syönyt... Lehdessä mainittu vain normi ruokavalio.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
masai1967 sanoi:
Voisin väittää että saat treenata 10 v aika aktiivisesti että saat ko aikana 20 kiloa LIHAA.

Toisaalta luultavasti tuo kehitys tapahtuu niin että parin kolmen ekan vuoden aikana on jo tullut 10-15 kiloa lisää, ja loput siitä 20 kilosta tulevat sitten hitaammin.

Rin Tin Tin sanoi:
Toisaalta luultavasti tuo kehitys tapahtuu niin että parin kolmen ekan vuoden aikana on jo tullut 10-15 kiloa lisää, ja loput siitä 20 kilosta tulevat sitten hitaammin.

Yhdyn edelliseen puhujaan.

minun paino nousi 1½ vuodessa noin 30 kiloa. lihaa kiitettävästi mukana, voimanostopainotteisella treenillä. tosin vajaa 10 kiloa on nyt laskenut paino. alkaa olla aika maksimeita tuo massan kasvu ilman merkittävää rasvaprosentin nousua. dieettikin tuohon mahtui mukaan. tosin oisin vissiin kussut pohjan puhki kupista viimekeväänä.

tuossa oli takana 15kg kuihduttanut intti, ja loput nesteet vienyt loppusota..

Salilla missä käyn on mahdollisuus mitata paljonko painosta on lihasta, vettä, läskiä yms. Joten totta kai käytän sitä hyväksi. Ensimmäisten 2,5kk kovan treenin jälkeen sain painoa lisää 5.5kg josta lihasta oli 3kg, paino nuosi 80-85.5kg. Kohta on taas 2,5kk kulunut ja painoni on nyt se 90kg, en vielä tosin tiedä mitä on tullut lisää ja kuinka paljon :)
Salilla olen tosin käynyt nuorempanakin, nyt pitkän tauon jälkeen taas alottanut..

Tässäkin threadissa on ollut puhetta, että geenit auttavat paljon siihen miten kehittyy. Ainakin luule omavani hyvät geenit koska en ole järkin pitkä (178cm) sekä isäni on aikoinaan harjoitellut painonnostoa ja on ollut "riski" ja onhan sitä ikäänsä nähden vieläkin.

En sitten tiedä millon itse saavutan se oman rajani, ettei lihasta tule enää niin paljoa. Toistaiseksi ainakin kehitys tuntuu tasaiselta. Jännä nähdä paljon lukemat ovat kun ensimmäinen vuosi tulee täyteen, voin pistää sitten lukemat ja before and after kuvat näkysälle ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom