Paljonko kaaren teko lisää penkkitulosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AEOM89
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mitkä lasketaan kunnon romuiksi?

sehän riippuu henkilöstä, mutta sanotaan nyt että tollasiin 150-170sarja painoihin on hankala päästä jos täysin lahnana penkkailee. ne lahjakkaat on sitten asia erikseen. sulla oli kyllä se yläselkä ankkuroituna siinä sun penkissäs, vaikka aika lahna se muuten olikin :D. 10kilo tulis helposti sullaki lisää kun sen ankkuroinnin lisäksi kaarta ottasit, ainakin uskoisin.

Mites James Henderson sitte penkkasi lahnana järjettömiä romuja? :D

kannattas lukea näitä viestejä ennen kuin alkaa viisasteleen;).
ne lahjakkaat on sitten asia erikseen. .

ja ehkä hendersson ois penkannut vieläkin enemmän jos ois itsensä oikein solmuun vääntäny tangon alla :D

kannattas lukea näitä viestejä ennen kuin alkaa viisasteleen;).

ja ehkä hendersson ois penkannut vieläkin enemmän jos ois itsensä oikein solmuun vääntäny tangon alla :D

No sori.. :D Katoin taas sen Hendersonin 700 paunan pökkäsyn ja eipä äijällä todella ole varmaan selkä milliäkään irti penkistä. :eek: Tosin eihän sitä ihan tarkkaan voi nähdäkään.

Kyllähän se "kaari" ehkäisee noita olkapääongelmia. Muistan jostain lukeneeni, että rintalihakset tuottavat tietyssä kulmassa (45 astetta?) eniten voimaa ja että kaarella ne saa voimantuotan kannalta optimaaliseen kulmaan. Lienenkö unta nähnyt...

Kyllähän se "kaari" ehkäisee noita olkapääongelmia. Muistan jostain lukeneeni, että rintalihakset tuottavat tietyssä kulmassa (45 astetta?) eniten voimaa ja että kaarella ne saa voimantuotan kannalta optimaaliseen kulmaan. Lienenkö unta nähnyt...

Jepa, eikös ne ole sähköhärdellimittauksilla mitanneet että alaviistopenkissä rintalihakset aktivoituvat parhaiten, eli voimakkain punnerrusasento rintalihasten kannalta on kun olkavarsi liikkuu alaviistoon.

mulla ei oo toistaseks kaarenteko ainakaan ihmeitä tehnyt.. ei sillä että sen ihmeitä pitäs tehä muttei oo noussu maksimi mihinkään

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla ei oo toistaseks kaarenteko ainakaan ihmeitä tehnyt.. ei sillä että sen ihmeitä pitäs tehä muttei oo noussu maksimi mihinkään

juu ei se mikään tae ole että se automaattisesti nousisi.
No sori.. :D Katoin taas sen Hendersonin 700 paunan pökkäsyn ja eipä äijällä todella ole varmaan selkä milliäkään irti penkistä. :eek: Tosin eihän sitä ihan tarkkaan voi nähdäkään.

juu täysin lahnanahan se sen tekee, mutta se nyt on aikalailla poikkeus tapaus. kuuluu hyper lahjakkaisiin tyyppeihin.

Itellä ainakin rintalihakset supistuu paremmin penkissä kaarella kuin ilman johtuen olkavarren erilaisesta kulmasta rintaan nähden, en tiedä auttaako ainakaan mulla maksimiin kuitenkaan kun nuo ojentajat on sen verta heikommat. Enkä edes maksimia tee että se siitä.

Toivottavasti tuo helvetin hieno kuva selventää asiaa hiukan, pikaisesti sen paintilla väsäsin :D
(musta häkkyrä on olevinaan penkki sivulta ja toi 80 astetta on sitte ihan hatusta vedetty)

Viimeksi muokattu:
On kyllä aika vähän toi 80, enemmänkin joku 60 tai jotain ois lähempänä :)

Ihan fysiologiset perusteet miksi kaarella nousee enemmän kun rintalihas supistuu tehokkaammin. Helppo testata, laittakaa käsi suoraksi eteen ja nyrkkiin 90 asteen kulmassa vartaloon nähden ja jännittäkää rintalihasta ja sitten 45 asteen kulmaan, huomaa kuinka enemmän rintalihas supistuu kun kulma pienenee ja kuinka paljon helpompaa on saada "puristus" rintaan.

Itse en tee kaarta, koska olen kärsinyt selkävaivoista, ja kaaren teko saattaa vaurioittaa selkää. Saan penkistä ilman kaarta 75 kg, paljonkohan menisi jos tekisi sen kaaren?

Eihän se kaaren tekeminen ole niinkään suorituskykyasia, vaan lähinnä ergonominen kysymys. Todennäköisesti teet enemmän vahinkoa selällesi jättämällä kaaren tekemättä, kuin tekemällä sen. Asia erikseen on sitten perseen nosto

Itse olin penkannut aika lahnana ennenkuin luin ton Miken jutun penkkipunnerruksesta. En nyt tiedä kuinka paljon toi kaari maksimia nostaa, mutta ainakin 70 kg, joka vähän aikaa sitten ei ollut vielä noussut, nousi melko helposti selkä kaarella. Sarjatkin tuntuvat paremmilta kaaren kera.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom