Paljon puhallat PEF-mittariin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu
Eli paljonko puhallat mittariin joka mittaa keuhkojen tilavuutta? Asteikko menee yleensä 0-800. Itse puhallan n. 650. Tuloksiin vaikuttaa käsittääkseni myös aerobinen kunto. Ikää mulla on 16 vuotta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhallas siihen kuin puhallusputkeen... ;)

edit. rehellisestikin puhallettaessa menee aina mittari ympäri.

vai onko toi sellanen mittari/yksikkö joka mittaa keuhkoputken/keuhkon puhallus voimaa, esim astmaatikoiden seurantalaite... ja ne kaikki ovat taas erilaisia kuten prässit.
mulla on joku tollanen laite, jota minä kuvailin ja toisella on tullut yli 600, ja vanhalla kuluneella reilu 500, että niin.

e: lekurissa keuhkojen tilavuus mitattuna 6 litraa plus. mutta putki on huono.

Pohjaan PEF-mittari menee ihan rehellisesti, ja keuhkojen tilavuus oli Kisahallin Urheilulääkäriaseman testeissä 6,2 litraa:hyper:

taisi olla ylä-asteella jotain 5,5-6. Muistan, että alle miehen keskiarvon oli tällä trumpetistilla palkeet. Ei ole tosin ikinä laulamisessa tai soittamisessa aiheuttaneet ongelmia...

Tulipas testattua pitkästä aikaa: 600. Yllättävää, varsinkin kun en ole ostanut korvattuja astmalääkkeitäni noin puoleen vuoteen.

690 höngin intis. Ei mul mitenkää isot keuhkot ole, mutta tuolloin oli ainaskin hapennottokyky aika hyvästi kuosis.

Pahimpaan allergia-aikaan pari vuotta sitten tutkittaessa mahdollista astmaa puhalsin jotakin kahden pintaan. Voi järkytys, että aerobinen oli silloin hankalaa... Nykyään onneksi on paremmin :)

Allergiasairaalassa puhalsin kaikki mittarit pohjaan, taisi suurin olla kasisatanen. Mittasivat keuhkojen tilavuudeksi yli 7 litraa.

Sopiva mittari löytyi seurantaa varten jostain vintiltä. Hoitsu sanoi mennessäni, että pidä hyvää huolta siitä, sillä on museoarvoa... ja se oli ihan tosissaan :)

Itsellä astma pikkulapsesta saakka ja pahimmillaan pienempänä puhalsin PEFiin vain 150! Nykyään menee semmonen 400 eli ei kovin hääviä. :curs:

Kovia lukuja on kyllä monet puhallelleet! Olisipa itselläkin tollaset keuhkot. :(

ToughGrip sanoi:
taisi olla ylä-asteella jotain 5,5-6. Muistan, että alle miehen keskiarvon oli tällä trumpetistilla palkeet. Ei ole tosin ikinä laulamisessa tai soittamisessa aiheuttaneet ongelmia...

Yläasteikäiseksi nuo ovat keskimääräistä isommat keuhkot. Mä vedin keuhkoineni ainakin bojot kotiin 5.2l tuloksellani vrt muut luokkatoverit. Aika kornia muuten jutella keuhkojen koosta jossain muussa asiayhteydessä kuin mitä laatua pojille -threadissa on totuttu.

Joskus aikanaan puhalsin tommoseen keuhkomittariin 3,6 litraa.. pienet keuhkot uimariksi, mutta onpahan kuitenki tullu sukellettua sen 75m ja apnoeki on yli 2min.. En sitten tiedä paljon on tuolla asteikolla mitä ketjun aloittaja on käyttänyt, mutta ei varmaan lähelläkään puoltaväliä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom