Paljon muuta voi tehdä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Eli käyn 4krt viikossa puntilla, mutta 1 ylimääräinen krt viikossa tulee pakostikin käytyä keskiviikkona jolloin minulla ei ole ohjelmapäivä, kysyisin että mitä vahvistavia liikkeitä voisi tehdä ja paljon? :evil:

Siis käyt 4 kertaa viikossa tekemässä ohjelman mukaisen treenin ja viidennen kerran ihan huviksesi? Jos asia on näin niin miksipä et vaihda ohjelmaa vaikka 5 jakoiseksi tai sitten 2 jakoisesksi ja treenaat useamman kerran viikossa kropan läpi?

Ei kannata todellakaan ottaa viidettä sali-päivää, ihan liikaa! Jos on pakko mennä salille niin polje sitten vaikka pyörää tai tee vatsoja ja selkiä!

Siis treenaan voimaa 5x5 kahtena päivänä ja kahtena päivänä massaa.. 10x3 toistoja...
Toi ohjelma on todistautunut täydelliseksi mulle, mutta joudun koulunpuolesta väkisin tonne salille Ke...mutta siis kannattaisi mielummin tehdä aerobista ja vatsoja?

Asioista tavallisesti perillä olevat tahot(TM) väittävät, ettei voima- ja massatreeniä kannata tehdä yhtäaikaa, vaan kausiluontoisesti vuorotellen.

- Minähän en mistään mitään tiedä (R)

Nyt vaikuttaa vähän sekavalta. Laitappa se treeniohjelmasi tarkasti ja kokonaan näkyviin. Katotaan sitten miltä se näyttää.

Cockton sanoi:
Asioista tavallisesti perillä olevat tahot(TM) väittävät, ettei voima- ja massatreeniä kannata tehdä yhtäaikaa, vaan kausiluontoisesti vuorotellen.

- Minähän en mistään mitään tiedä (R)

Onkos jotain perusteluita tuolle?

jarggf sanoi:
Onkos jotain perusteluita tuolle?

ööö... no lähinnä se, että näin olen täältä lukenut. Että treenaus pysyisi enempi selkeänä kun ei tavoittele kaikkia asioita yhtä aikaa. Ja että pitkällä tähtäimellä jaksotus tuo parempia tuloksia. Ja eikös ne tosipotaritkin näin jaota?

Joku asioista tavallisesti perillä oleva taho voisi täsmentää, koska mulla ei riitä kompetenssi tämän tarkempaan perusteluun. Uskoisin että aiheesta löytyy jonninverran tietoa täältä.

Cockton sanoi:
ööö... no lähinnä se, että näin olen täältä lukenut. Että treenaus pysyisi enempi selkeänä kun ei tavoittele kaikkia asioita yhtä aikaa. Ja että pitkällä tähtäimellä jaksotus tuo parempia tuloksia. Ja eikös ne tosipotaritkin näin jaota?

Joku asioista tavallisesti perillä oleva taho voisi täsmentää, koska mulla ei riitä kompetenssi tämän tarkempaan perusteluun. Uskoisin että aiheesta löytyy jonninverran tietoa täältä.

Jollekkin kyseinen tapa saattaa sopia, jollekkin ei. Jos treenipainot nousee ja kehitystä tapahtuu, niin en ymmärrä miksi pitäisi luopua ohjelmasta, jossa treenataan voimaa ja massaa samaan aikaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jarggf sanoi:
Jollekkin kyseinen tapa saattaa sopia, jollekkin ei. Jos treenipainot nousee ja kehitystä tapahtuu, niin en ymmärrä miksi pitäisi luopua ohjelmasta, jossa treenataan voimaa ja massaa samaan aikaan.

Joo no yleensä alottelijoilla on melkein sama miten reenaa voimaa ja kokoa tulee. Omasta mielestä tuntuis että jos reenaat voimaa ja massaa yhtäaikaa niin yleensä toinen kärsii. Voima reeneissähän on oleellista pystyä tekeen joka sarja täysillä ei kuitenkaan loppuun asti, muistelisin. Mutta jos teet myös massahakuista reeniä niin yleensä lihakset ovat vähän tukossa tjsp. ja näin voimanhankinta voi olla vaikeampaa.

Tuon ylimääräisen kerranhan voi vaikka tehdä aerobista esim. polkea pyörää :)

BigBucks sanoi:
Siis treenaan voimaa 5x5 kahtena päivänä ja kahtena päivänä massaa.. 10x3 toistoja...
Toi ohjelma on todistautunut täydelliseksi mulle, mutta joudun koulunpuolesta väkisin tonne salille Ke...mutta siis kannattaisi mielummin tehdä aerobista ja vatsoja?

Etkö voi jaksottaa treenipäiviäsi niin, että yksi ohjelmapäivä on tuolloin keskiviikkona?

Cockton sanoi:
Ja että pitkällä tähtäimellä jaksotus tuo parempia tuloksia.
jarggf sanoi:
Jos treenipainot nousee ja kehitystä tapahtuu, niin en ymmärrä miksi pitäisi luopua ohjelmasta, jossa treenataan voimaa ja massaa samaan aikaan.

(alleviivaukset lisätty)

Eivät varmaankaan nyt mitenkään olleet vastakkaisia ajatuksia nämä.

Löysin tälläisen valmiin tuotoksen yheltä nettisivulta ja päätin muokkailla noita liikkeitä vähän...ja on ehtinyt lihakset ihan hyvin palautua ja tuntuu hyvältä.

Ma. Selkä Hauis,Etureidet,Vatsat :rock:
Ylätalja 3x10
Alatalja 2x12
Hauis (kp) 3x12
hauis(tangolla) 2x10
Etureidet 3x12
Vatsat 3x15

Ti. rinta,olkapäät,ojentajat,pohkeet,takareidet :worship:

Penkki 10x3
Ristikkäistalja 2x12
Vipunostot sivulle 3x12
Pystypunneruksia 3x10 (kp)
Tatepressi 3x12
pohkeet 3x10
takareidet 2x10

Ke: Lepo. :david:

To. Selkä,hauis,pohkeet :whip:
Ylätalja 5x5
Tangolla hauist 4x5
Alatalja 3x5
Hauist 3x5

PE. Rinta,Olkapäät,ojentajat :kippis1:
Pystypunneruksia (kp) 4x5
Penkkii 5x5
ojentajii taljas 4x5
Tatepressiii4x6

La. LEpo :haart:
Su.pientä aerobista.. :evil:

Teet Keskiviikkona kiertäjäkalvosimia! Ja sitten niinku minä esim: että kun mun hauikset palautuu "piip" NOPEETA niin teen niitä aina silloin tällöin vaikka niitä ei ohjelmassa luekkaan....

AASI sanoi:
Teet Keskiviikkona kiertäjäkalvosimia! Ja sitten niinku minä esim: että kun mun hauikset palautuu "piip" NOPEETA niin teen niitä aina silloin tällöin vaikka niitä ei ohjelmassa luekkaan....

Kiertäjäkalvosimia? saisko tolle selitystä ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom