Paljon kyssiä etupäässä ravinnosta

Kaikki kyssät koskevat tilannetta, jossa haluaa saada lisää lihaa, muttei lisää rasvaa. olen tyttö, jos vaikuttaa asiaan.

1) Niin minkä takia hiilareita ei pitäisi syödä illalla, jos haluaa pysyä kierässä kunnossa, mutta saada lihaa. Miten rasva on jotenkin parempi vaihtoehto? Kuinka kauan ennen nukkumaan menoa tulisi olla ilman hiilareita?

2) Ovatko kasvikset hyvää vai pahaa hiilaria?

3) olen kuulut, että fruktoosi on sokeria, mutta sen GI ei olisi niin korkea. Ovatko siis hedelmät hyvää vai huonoa hiilaria?

4) kuinkapaljon hiilareita ja proteiinia palautusjuomassa tarvitsee olla? Onko sellainen Valmis palkkari 40g HH ja 20 Prot hyvä?

5) kun on ottamut sen palkkarin kuinkapitkän ajan päästä pitäisi syödä ja mitä proteiinia ja ja hiilaria kai? Mutta pitkää vai lyhyttä hiilaria? Onko ruisleipä hyvä? Pitäisikö sydä myös rasvaa?

6) Haittako jos ruuasta tulee jonkin verran tyydyttynyttä rasvaa?

7) kandeeko kouluruoka syödä vai korvata muulla?

8) Jos haluu pysyy kireenä, miksei kandee syyä samalla aterialla sekä rasvaa, että hiilaria?

9) kandeeko treenata aerobista jos haluu ettei rasvaa tu lisää mut sitä ei tarttis kanskaan poistaa. Onko haitta lihaksen kehitykselle? Kandeisko sitä harrastaa puntin jälkeen heti perään vai lepopäivinä? Pitäiskö otta palkkari ennen vai jälkeen jos tekee heti salin perään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1) Kaksi- kolme tuntia ennen nukkumaan menoa viimiset hiilarit.
2)Hyvää
3)Hyviä, sisältävät paljon vitamiineja ja hivenaineita.
4)Hyvä vois olla 30g protua ja 50g hiilaria.
5) kaks tuntia treenin jälkeen hiilaripitoinen ateria
6)Ei haittaa, kunhan syö terveellisesti
7)Syö ehdottomasti, hyvää bulkkiruokaa
8)en tajuu
9)en jaksa selittää

ptuutta on alle vähän alle 170cm ja painoa vähän alle 55kg osaako kukaan antaa mulle ruokaohjelmaa mitä pitäs päivän mittaan syyä? Sen tiiän et aamulla kandee ottaa pitkää hiilaria, mut mites proteiinia onks se et joka aterialla vähän? Entä ennen treeniä. Mitä kandee syyä? onks mulle hyvä protskun määrä joku 80g/vrk. Onks se 30%rasva 30%prot 40%hh hyvä yhdistelmä? Ja kun meillä on koulussa usein ruokana jotan kastiketta perunaa ja aika usein kaali/ porkkana salaattia onko hiilareiden laadun kannalta parempi kombo jättää peruna ottamatta ja otta kunnon satsi salaattia ja leipää? Onko mitään sivuaa missä kerrotaan noista hyvistä ja pahoista hiilareista? Mistä se hyvyys/ pahuus riippuu GI-indeksistä? Nyt vaan paljon neuvoa pliis saa olla vähä asian vierestä. Mä olen tällainen vähän tiedoton:nolo:

1.)Hiilarit on fiksumpaa syödä silloin kun niitä tarvitaan. Eli lähinnä treenin ympärillä. Toiseksi hiilari-iltapala blokkaa unen alkutunteina erittyvää kasvuhormonia.

5.) Mieluusti jo tunnin päästä. Voi olla vähän nopeampaakin hiilaria ja laadukasta proteiinia.

6.) Pitääkin saada, jotta hormonitoiminta olisi tehokasta.

8.) Hiilarien syönti nostaa insuliinineritystä (insuliini ajaa verenkierron ravinteita kudoksiin), eli todennäkösesti ajaa ravinnon rasvan rasvakudoksiin.

9.) Mieluummin säännöstelet rasvan kertymistä vaan ruokavaliolla, ellei aerobisella ole muuta merkitystä sinulle, kuin rasvankertymisen minimoiminen.

Muuten komppaan Wolloa :)

Kaappi täyteen seuraavia:
-Lohta
-Kananmunia
-Maitorahkaa
-Kalkkunaa/broitsua
-Raejuustoa
-Rasvatonta maitoa
-Arlan delite juustoa (5% rasvaa 34% prodea)
-Parsaa

Siinä joitain hyviä proteiinin lähteitä. Myös tonnikala on ok ja esim naudan paistijauheliha. Ja kyllä näistä kaikesta löytyy vaikka kuinka paljon täältä tietoa... Jaksat vaan lukea ja panostaa. Tsemiä :thumbs:

Öö mikä proteiini on laadukasta?

Jos viittaat tähän:

Kaakku84: 5.) Mieluusti jo tunnin päästä. Voi olla vähän nopeampaakin hiilaria ja laadukasta proteiinia.

Niin mieluusti jotain helposti sulavaa eläinproteiinia, kuten maitotuotteita tai vaaleaa lihaa.

Hömötianen: ja mitkä ruuat yleenäsä?

Kannattaa selata palstaa, tietoa löytyy paljon.

1) Niin minkä takia hiilareita ei pitäisi syödä illalla, jos haluaa pysyä kierässä kunnossa, mutta saada lihaa. Miten rasva on jotenkin parempi vaihtoehto? Kuinka kauan ennen nukkumaan menoa tulisi olla ilman hiilareita?
Tämä liittyy myös tuohon kohtaan 8. Teoriassa sijoittamalla hiilarit treenin ympärille, enemmän jälkeen ja aamupäivälle ne menevät todennäköisemmin lihaksille glykogeeniksi/energiaksi. Asiaan liittyy myös kaikenlaista nippelitietoa esim. veren vapaiden rasvahappojen määrästä, joka nousee iltaa kohden ja juurikin tuo mainittu insuliini. Vaikka tästä ja tästä lisää infoa.

~1/3 päivän rasvoista voi/saa/pitää olla tyydyttyneitä.

8) Jos haluu pysyy kireenä, miksei kandee syyä samalla aterialla sekä rasvaa, että hiilaria?
Tähän vastattiinkin jo, mutta katso kohdan 1. linkit.

Kysytäänpä tässä topicissa, että miten nuo kananmunat ois terveellisintä syödä, en nyt tarkoita rasvan kannalta...? Paistettuna vai keitettynä? Itse mieluummin keitän.

Eipä silla varmaan kauheasti merkitystä ole, tietysti jos paistat ja melkovarmasti käytät öljyä/ravaa sen paistamiseen, jolloin siihen tulee hieman lisää rasvaa, mutta siinä tapauksessa voit käyttää esim rypsi-/oliiviöljyä jolloin tulee niitä hyviä rasvoja. Mutta jos haluat koviarasvoja (/ kevyempää ruokaa) yms poijes jätät munan keltuaiset pois.

Tarkoitin siis, että häviääkö mitään hyviä vaikutuksia kummallakaan tavalla? Rasvat ei mielessä, niitä tulee(jos tulee) ja niitä en hirveästi kyttää. Painoa vaan noin 70kg. Tai ehkä niitäkin vois enemmän seurata. :rolleyes:

morjens.
mua on jo pitkään mietityttäny että syönkö oikein oikeaan aikaan. niinpä en laita määriä tai mitään vaan ihan mitä syön ja milloin. varsinkin gainerin paikka mietityttää kun on tullut kahdenlaisia ohjeita vastaan.

aamupala: kaurapuuro,protsku paukku, leipää ja sellaista

välipala: gainer

lämmin ruoka: yleensä pastaa, riisiä tai perunaa ja sitten jotain lihaa(j.lihaa, pihviä tai vileitä.)

"tankkaus": aminohappoja(pase1 tai bcaa+arginiini) ehkä hiilareita ja protskua.

treeni

palkkari: muscle+, leusiini

lämmin ruoka: sama kuin yllä

iltapala: rahkaa, yöproteiini, arginiini ja jotain ei niin hiilari pitoista.

Lisäksi 1-2 protsku paukkua ruokailujen yhteydessä tai välissä.

nämä kaikki sijoittuu klo:6-22 väliin

jä tämä on siis runko. eli ruokailuni on monipuolisempaa ja jos vaan ehdin niin syön myös useammin.

joudun reenaamaan aika usein aamulla joten hirveästi ei ehdi ruokailla joten miten tuo tankkaus olisi silloin viisain hoitaa?
tähän asti olen syönyt kaurapuuron ja runsas proteiinisen gainerin ja yllä mainitun "tankkaus juoman" ilman hiilareita ja protskua.

kiitos vastauksista (jos joku nyt vaivautuu vastaamaan)

1
) Niin minkä takia hiilareita ei pitäisi syödä illalla, jos haluaa pysyä kierässä kunnossa, mutta saada lihaa. Miten rasva on jotenkin parempi vaihtoehto? Kuinka kauan ennen nukkumaan menoa tulisi olla ilman hiilareita?
Enpä tuota käsitä minäkään - ellei sitten tarkoitus ole käyttää hiilarien energiaa päivän treeneihin. Mutta en minä hiilareita rasvalla korvaisi, vaan protskulla. Aikarajat v***uun.

2) Ovatko kasvikset hyvää vai pahaa hiilaria?
Ookkona tosissas? Hyvää tietty!

3) olen kuulut, että fruktoosi on sokeria, mutta sen GI ei olisi niin korkea. Ovatko siis hedelmät hyvää vai huonoa hiilaria?
No voi jumaliste, GI on täyttä pöppyä, ja hedelmät ihan ok toisinaan, hyviä varsin monista syistä.

4) kuinkapaljon hiilareita ja proteiinia palautusjuomassa tarvitsee olla? Onko sellainen Valmis palkkari 40g HH ja 20 Prot hyvä?
Kai tuo menettelee (en ole mikään hifistelijä), mutta itse kyllä vetelen sellaista 50/50 -litkua.

5) kun on ottamut sen palkkarin kuinkapitkän ajan päästä pitäisi syödä ja mitä proteiinia ja ja hiilaria kai? Mutta pitkää vai lyhyttä hiilaria? Onko ruisleipä hyvä? Pitäisikö sydä myös rasvaa?
AUUUUUTS. 31 min 52 sekunnin kuluttua, tietty!!! Eli mitä väliä, ihan oikeasti? Kunhan salilta kotio pääsee, on varmasti jo nälkä, ja silloin syödään kunnon bodysafkaa, eli vaikkapa lohta ja täysjyväriisiä parsakaalin (Sapon parsa?) kanssa. Rasvaa pitää saada, mutta hyvää sellaista.

No, sehän on kerta kaikkiaan normaalia ja väistämätöntä. Eli ei todellakaan haittaa, kunhan sen osuus on korkeintaan suunnilleen kolmasosa rasvaenergian määrästä.

7) kandeeko kouluruoka syödä vai korvata muulla?
Riippunee koulusta ja ruoasta. Luulisin kuitenkin että kouluruoka kannattaa syödä, ja lisäksi vaikka protskupatukka/pari munaa.

Paskapuhetta tuollaiset. Kerta kaikkiaan paskapuhetta.

9) kandeeko treenata aerobista jos haluu ettei rasvaa tu lisää mut sitä ei tarttis kanskaan poistaa. Onko haitta lihaksen kehitykselle? Kandeisko sitä harrastaa puntin jälkeen heti perään vai lepopäivinä? Pitäiskö otta palkkari ennen vai jälkeen jos tekee heti salin perään?
No tottahan aerobista kannattaa treenata, ihan vaan senkin kannalta että se tekee kestävyydelle gutaa. Lihasten kehitykselle on paljon enemmän haittaa liian vähäisestä energiansaannista. Puntin jälkeen sitä tuskin jaksaa, ja mikä lepopäivä se sitten muka on jos painelee pikku maratonin - itse teen aerobista 10 min lämmittelyksi, ja kai se sitten on aerobista että pyöräilen ympäri vuoden. Salimatkan/lämmittelyn päälle en palkkaria ota, vasta sitten treenin jälkeen. Mutta taidat kyllä olla vielä sellainen huitula, ettei pieni lisäenergia pahaa tee: jos tuntuu hyvältä, niin antaa palaa.

Asiaan ei juuri mitenkään liittyen, mutta miksi kaikki (=monet) syövät ananasta?

Asiaan ei juuri mitenkään liittyen, mutta miksi kaikki (=monet) syövät ananasta?
Helppo ja hyvänmakuinen safka suoraan purkista? Kai siinä jotain proteiinien/lihan sulamista helpottavia entsyymejä on, mutta itse en niiden takia kyllä sitä popsisi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom