Paljon ajettu CBR 1000 F ?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
25.4.2003
Viestejä
1 672
Mieleen poksahti näin kevätauringon paisteessa, että ostetaanpas prätkä! Ittellä on ollut -90 luvun alussa kaksi kuussatasta cebaria, ja pyörät on olleet täysin ongelmattomia.

Kattelin tosta motonetista noita vehkeitä ja 90 luvun alun 1000:set cebarit näyttää olevan "taskuraha" hinnoissa. Matkaa on mittareihin kertynyt kuitenkin 70 - 100 tkm.

Mitä mieltä olette näistä paljon ajetuista tonnikkaista cebareista? Onko kenelläkään hölökohtaisia kokemuksia? Olisiko joku muu merkki ja malli parempi? Tarpeena (?) on matkasportti 2 hengelle.

Tyyppivikoja? Mihin kiinnittää huomiota ostettaessa? Kannattaisko laittaa pari donaa enemmin kiinni ja ostaa parikyt donaa vähemmin ajetty rätkä? Mitä suosittelet jos et Hondaa? ZZR?

Eikös näitä ole köijätty saksasta aika paljo näitä rätkiä? Kannattaisko niitä vältellä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toi on varmasti yks kestävimpiä prätkiä mitä on ikinä tehty! Kulkee kuin juna vaikka olis kyytiläinen ja tavaraa kyydissä. Tehoakin on ihan mukavasti matka-ajoon. 100 000km ei pitäis tuntua vielä tossa pyörässä kovin pahalta. Tossahan on vielä yhdistelmä jarrut jotka on todella buenot matkalla. Taattua Honda laatua! Tyyppivioista en tiedä... Käy väijyy www.moottoripyora.org , niin pitäis löytyä tietoa.

Hieman persoonatonhan toi on zzr:ään verrattunu(IMO), mutta itse en laittaisi Kawaa jos pitäisi valita .
 
Yhtenä tyyppivikana noissa tonnisissa on nokkaketjun "rallattaminen" ja kuluneisuus noilla kilometreillä, nokkaketjun vaihto taitaapi olla ainut tyypillinen toimenpide noille.
 
Kusimato sanoi:
Yhtenä tyyppivikana noissa tonnisissa on nokkaketjun "rallattaminen" ja kuluneisuus noilla kilometreillä, nokkaketjun vaihto taitaapi olla ainut tyypillinen toimenpide noille.

Mites tuo rallattaminen on helpoiten havaittavissa? Tyhjäkäynnilla korva katteen kupeeseen ja kevyt ranneliike kaasukahvasta?
 
Heikki722 sanoi:
Mites tuo rallattaminen on helpoiten havaittavissa? Tyhjäkäynnilla korva katteen kupeeseen ja kevyt ranneliike kaasukahvasta?

Sen pitäisi kuulua aika selvästi ajossakin, sellainen "ylimääräinen" rallatus.

edit: löyty aika hyvä sivu noista tyyppivioista http://www2.lut.fi/~hosia/s-h-m-FAQ-tyyppiviat.html
edit2: tai no eipä tuolla paljon ollut, mutta jotain
 
kaverilla on pitkälle toistasataa tuhatta ajettu 1000f. mitään muuta ei ole koneelle tehty ,kun nokkaketju vaihretty ja venttiilien hionta, penkitetivätpä peräti vielä 120hp takapyörältä ,joka on hyvin vakio koneelta kun tehas lupaa 133hp koneelta.
 
No tollanen tuli hankittua. Pyörä on vanha ja paljon ajettu, eikä maksanut paljon, mutta voi pojat, että on kiva peli! 50v kaverilta ostin ja vaikuttaa siltä, että huolta on pidetty. Heitin vaatimattoman 130 km koeajolenkin, ennen kun uskalsin ostaa.

Pidetään peukkuja, että peli nyt käy ja kukkuu!
 

Liitteet

  • honda_cbr1000f_1990.webp
    honda_cbr1000f_1990.webp
    98,6 KB · Katsottu: 4 478
Heikki722 sanoi:
Pidetään peukkuja, että peli nyt käy ja kukkuu!

Sehän näyttää ainakin kuvassa ihan uudelta! Onnittelut!

Ja kyllä noiden tonnisten cebareiden pitäis olla lähes ikuisia, et olettaisin huolettomia kilometrejä olevan edessä.
 
Heikki722 sanoi:
No tollanen tuli hankittua. Pyörä on vanha ja paljon ajettu, eikä maksanut paljon, mutta voi pojat, että on kiva peli! 50v kaverilta ostin ja vaikuttaa siltä, että huolta on pidetty. Heitin vaatimattoman 130 km koeajolenkin, ennen kun uskalsin ostaa.

Pidetään peukkuja, että peli nyt käy ja kukkuu!
Paljonko maksoi?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heikki722 sanoi:
4250,- Ton ikäsiä ja noilla kilometreillä saa alle neljän tonninkin. Mulla tuli mukaan uudehko Kivin laukkusarja, jolle lasken aika paljon arvoa meidän käytössä.
Viitsitkö Heikki pistää vielä vakuutuksen hinnat tänne näkyville? Itsellä kanssa harkinnan alla CBR 600 tai 1000.
 
Tuon pyörän moottoria kutsutaan osuvasti betonimyllyksi, käyntiäänen mukaan. Ei siinä mitään, helkkarin kestävä peli kaikin puolin.
 
Konna sanoi:
Viitsitkö Heikki pistää vielä vakuutuksen hinnat tänne näkyville? Itsellä kanssa harkinnan alla CBR 600 tai 1000.

Itsellä cbr1000f -92 ja liikennevakuutus+osakasko 702€ ajalta 1.5-15.10. Uusi vakuutus, mutta antoivat jotain lähtöbonuksia tapiolasta. Kiva pyörä ajella, tosin tehoja kaipasi lisää jo viikon ajelun jälkeen.
 
Kiitti tästä ... tosin vakuutusten hinnoissa on ihan mielettömät erot yhtiöiden välillä, mutta hyvä saada vähän hajuja... :)

Luulisi 98,5 kW / 104 Nm nyt vähän pidemmäksi aikaa riittävän!
 
Millä lailla näiden tonnisten cebareiden kehitys on 90-luvulla edennyt, ts. onko jotain tiettyjä harppauksia (isompia muutoksia koneeseen, runkoon jne) tiettyjen vuosimallien välillä joita kannattais huomioida?
 
90luvun alun cebarit ei mitään kauheita tykkejä oo. jos oot pyörää laittamassa niin -97 vuonna on tullut cbr 1100xx(super blackbird). nuita saa jostain 7000e alkaen. tuo on jo aika pirteä pyörä. ilman mitään takkuiluja kiihtyy 270-280 korville ja huiput on jossain 300 pinnassa, kaiken lisäksi pyörä on siisti(nyky aikaisen näköinen). tässä on yks kuva, tuon pyörän hinta on liikkeessä 9300 ja kytkin remppa tehty ja ajettu vain 63tkm joka on hondalle vähän. http://www.motopalsta.com/img/11467352354tturbo023.jpg



jostain netistä löytyy se pätkäkin missä joku sakemanni testaa tuollaista autobaanalla, pirteä se on. jos joku löytää sen pätkän niin voi linkittää tänne sen.
 
Zone-sarja -42%
Mulla oli vm. 90 CBR1000 ja ihan bueno pyörä se kaikinpuolin oli. Paremmin suojaava kate, kuin XX:ssä ja kyllä sillä kerkesi näillä nurkilla ihan riittävästi.

Nokkaketjun hilpatus oli se ongelmakohta, mutta silloin Honda ainakin vaihtoi noita takuuseen.

Sellainen matkasportti ja erinomaisen mukava ajeltava. Jos haluaa nopeampaa, niin onhan noita R-suitsia sun muita, mutta näillä nopeuksilla, mitä suomessa ajetaan ne ei oo kovin mukavia pitkissä reissuissa.

Itselläni oli GSX 1100 R vm91 jonnin verran piristeltynä se viimeinen pyörä ja se oli kyllä aika raktori ajeltava 100km/h vauhdissa, verrattuna tuohon CBR:ään.

Tällä hetkellä jos joku kiinnostaa, niin se ois tuo BMW:n K1200 S.
Mahtava moottori ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ja käytettävyys.
 
TLP sanoi:
Nokkaketjun hilpatus oli se ongelmakohta, mutta silloin Honda ainakin vaihtoi noita takuuseen.

.
juu, tuo on joka cebarin "ongelma". friikeimmät tekee itse niitä kiristimiä, netissä on teko ohjeetkin. sitten kun rupeaa rallattaan niin käyttävät irti ja vähän kiristävät ja taas menoksi :). toimiikin kuulemma hyvin. toki se ketjukin on jossain vaiheessa sitten vaihdettava mutta nuo kiristimethän niissä ekana rupeaa änntään ku se jousi siellä löystyy.
 
Rallatuksen kuulee siten että kun antaa pikku hiljaa pumpaten kaasua kuuluu sellaisia "räsähdyksiä", tai sitten pidät sellaista 4000 kierrosta jolloin kiristäjä ääntää ollessaan puolikuntoinen. Tyhjäkäynnillä tollanen rallattaa tasaisesti eikä se haittaa, kuuluu asiaan. Ja jos sanoit että on jo reilummin ajettu niin olis se jo hajonnut jos ois hajotakseen. Ammattilainen kuulisi rallatuksen sen kummempaa purkamatta.

Äärettömän kestävä matkapyörä.

Hankkiudut vain eroon noista vakioputkista... ;)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom