Paljoko lihakset maksavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
protsku sanoi:
Protskumainen veikkaus: kilo treenattua lihasta maksaa noin 350 euroa.

Jollain isommalla kaverilla menee varmaan jo ihan kiva määrä rahaa pelkästään vanhan massan ylläpitoon.
--------------------
Ruokaan menis rahaa joka tapauksessa. Kaurahiutaleet on selkeästi halvempia kun suklaamurot. Tummalla ja normaalilla makaroonilla ei ole paljoa eroa hinnassa. Mun vetämät rasvatonmaito + halpishera-drinkit (30g proteiinia) maksaa n. 50s ja niitä tulee pari päivässä kiskottua. Siihen vielä purkki maitorahkaa Lidlistä yhdellä eurolla, niin pari egee ylimääräistä päivässä. Hintaa tulee tietenkin kun vaihtaa kaikken jauhelihan ym. rasvattomaks, mutta toisaalta säästöä tulee, kun ei osta valmisruokia, kermakastikkeita, limppareita, karkkeja, tms. eikä syö ulkona. Ryyppyreissutkin menee harrastuksen takia huomattavasti halvemmalla, kun alkoholin kulutus on laskenut lähes huolestuttavasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Opiskelijan ja erästä toistakin lajia harrastavan näkökulmaa: Salikortti n. 40e/kk. Ruoka&lisäravinteet noin 200e/kk. Ilman salitreeniä selviäisi ehkä reilulla satasella ruuassa jos oikein nuukailisi. Opintotuesta taas jää vuokran jälkeen käteen 160e ja muuten tulot täytyy hankkia muualta, joten ilman salitreeniä käteen jäisi melkoisen paljon enemmän suhteutettuna tuloihin.

Tietenkään tämä kaikki ei ole pohjimmiltaan niin mustavalkoista, ja mikäs siinä maksaessa, kivaa on :)

(sk.+ylim. safka(tk+mr))/saatu liha=

(12*32E+365*(0,52+0,55)E)/2kg = 387,28Euroa/kg

Kut. huom., Prots. arv. on läh. oik. min. arv.

Yst. terv. k.

Vuosikulutus saliharrastukselle:
- 3 vuotta salilla, 30 kiloa lisää massaa = 10 kg / vuosi
- salikortti 350 €/vuosi
- lisäravinteet n. 40 - 50 € /kk = n. 540 € / vuosi
- ruoka n. 300 € /kk = 3600 € / vuosi
=> 3600 € + 540 € + 350 € = 4490 € / vuosi
=> 4490 € / 10 kg = 449 € / kg
=> eli kolmen vuoden aikana hankittu massa on tullut maksamaan n. 13 470 €
....ja sitä kun luuli, että jääkiekko olisi kallis harrastus. :hyper:

Saahan noista summista suuria, jos kaikki ruokakulunsa laskee mukaan. Pitää sitä kuitenkin syödä vaikkei salillä kävisikään. ;)

Timba79 sanoi:
Saahan noista summista suuria, jos kaikki ruokakulunsa laskee mukaan. Pitää sitä kuitenkin syödä vaikkei salillä kävisikään. ;)

Samoilla linjoilla. Uskoisin, että ainakin itselläni ruokailu saattaa tulla jopa halvemmaksi kuin jos en treenaisi. Mikäli ruokavalion rungon muodostavat kaurahiutaleet, makaroni, rahka, halpishera, jauheliha jnejne., niin ei ruokailut nyt voi kovin kalliiksi tulla. Sitten taas jos on aikoja jolloin treeni ei maistu, eli tulee taukoja, niin silloin tulee ulkonakin syötyä melko usein (pitsat, kebabit yms.) eli rahaa menee.

Muutenkaan ei ole kallis harrastus ainakaan meikäläisellä. Kunnan sali ei paljoa maksa, ja treenivarusteet on mallia :wanha:

S0874 sanoi:
Samoilla linjoilla. Uskoisin, että ainakin itselläni ruokailu saattaa tulla jopa halvemmaksi kuin jos en treenaisi. Mikäli ruokavalion rungon muodostavat kaurahiutaleet, makaroni, rahka, halpishera, jauheliha jnejne., niin ei ruokailut nyt voi kovin kalliiksi tulla. Sitten taas jos on aikoja jolloin treeni ei maistu, eli tulee taukoja, niin silloin tulee ulkonakin syötyä melko usein (pitsat, kebabit yms.) eli rahaa menee.

Muutenkaan ei ole kallis harrastus ainakaan meikäläisellä. Kunnan sali ei paljoa maksa, ja treenivarusteet on mallia :wanha:

Enpä pidä minäkään tätä erityisen kalliina harrastuksena. Lisäravinteisiin nyt saa uppomaan järjettömän määrän halutessaan, mutta mihin harrastukseen ei saisi upotettua paljon rahaa? Hyvällä perussafkalla, kuten tuossa luottelit, ja perus lisäravinteilla tulee hyvin toimee ja rahaa ei paljon mene. Ja varusteet on kyllä todellakin halpoja. Samat t-paidat käy salille mitä duuniinkin ja ei niitä verkkareita ja kenkiä, rannesiteitä sun muita kovin usein tartte uusia. Ainut mikä mulla on vähän kalliimpi, niin on tuo salimaksu, mutta sekin menisi salettiin baarissa jos ei salilla kävisi.

Meneehän tähän harrastukseen rahaa, mutta kun se on kerran sitä mitä haluaa tehdä, niin miksi ei? Ruokaan menee kuitenkin rahaa, mutta sanoisin että kun nykyään käyn tuopilla baarissa kerran kuussa, ja otan viikottain saunaoluen, niin on se puoli taas vähentynyt.

Ajattele että tuoppi on 5 euroa, jolla saa ihan hyvin hyvän aterian.

Salikorttini taas on noin 200 egeä vuodessa, mutta se ei ole mitään elämäntyyliin verrattuna, ja se on helvetin tärkeä juttu että tekee jotain omaa.

Joten sanoisin että lihaskilo ehkä maksaa, mutta jos ei syö niin kuolee, ja jos syö huonosti kuihtuu. Kuitenkin on parempi että kasvaa, ja on jonkinlainen kunto. Vaikka maksaisi vähän enemmän.

Itse sanoisin vaikka sanoa että kuinka paljon lihava 40 vuotias nainen maksaa liikunnasta enemmän, kun voi käydä ainoastaan spinning tunneilla tai bodypumpissa, kun ei itse ole oppinut kyykkäämään tai treenaamaan millään lailla? Kuitenkin tulee ennemmin tai myöhemmin se kunto-juttu vastaan, ja sitä alkaa miettiä, että eihän sitä voi olla enää liikkumatta...

Kaverit välillä kauhistelevat lisäravinteiden hintaa, mutta vastaan heille aina samalla tavalla; monet ihmiset polttavat yhdessä viinanhuuruisessa illassa enemmän rahaa, kuin minä tähän harrastukseen kuukaudessa.

En juo alkoholia, ja säästyneet rahat sijoitan harrastukseeni.

rilliturpa sanoi:
Ja mä kun luulin, et jääkiekko oli aikoinaan kallis harrastus...

No kyllä mulle ainakin jääkiekko tuli maksamaan aikoinaan enemmän vuodessa kuin punttihommat nykyään.

Kilkenny sanoi:
No kyllä mulle ainakin jääkiekko tuli maksamaan aikoinaan enemmän vuodessa kuin punttihommat nykyään.

Ihmettelen todellakin suuresti, jos joku tästä punttitouhusta saa lätkää kalliimman. Pitäähän sitä lätkää pelatessakin syödä ihan kiitettäviä määriä, joten siitä ei niitä eroja ainakaa tule. Ja eipä sitä salilla ihme varusteita tarvita, toisin kuin lätkässä. Ja varmasti ne lisenssimaksutkin yms. on vähintään sen mitä salimaksutkin.

Elämän tavasta tässä pitäis enemmäkin puhua kuin harrastuksesta.

Tätä kalliimpaa harrastusta ei varmaan olekaan. Luulen että sitä kalliimmaksi tulee, mitä isommat lihakset tahtoo ;)

Sali opiskelijoille ilmainen, tosin nykyään tulee paljon treenattua kotona, pihalla ja sisällä kun on tankoa ja telinettä riittävästi. Ruokaa menee sen verran kuin päivässä syö. Mitään muita kuluja ei ole.

Ei tää nyt niin älyttömän kallista ole. Salikortti maksaa vuodessa noin 360 euroa. Ruokaan nyt menee mitä menee, en ole koskaan jaksanut sitä sen ihmeemmin laskea.

Ostin tietokoneen 2000e + laajakaista 600e/v + sähköt että saan lukea pakkista... niin ja vielä 10e vippimaksuun - kallista on. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom