Paljoko lihakset maksavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
Paljoko lihaksesi maksavat sinulle kun otetaan huomioon KAIKKI..? Ruokaa menee ihan perkeleesti enemmän. Tähän päälle salikortit, välineet, palautusjuomat ja niin edespäin.

Itsehän käyn kaupungin suhteellisen halvalla salilla. Välineet nyt ovat jostain vanhoja, mutta kyllä nekin pitää uusia. Lisäksi pallopeleistä tulee kustannuksia. Palautusjuomana yleensä toimii tavallinen hera+malto setti.

esim.

kortti 35e + 35e = 70e
palkkari n.20*12 =240e
ruoat ??????????????
aikavaiva :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harrastukset maksaa, mutta on tää nyt kuitenkin aika halvanpuoleinen harrastus ? :) Ei sitä mitään ilmaiseksi saa ja mieti sitäkin, että jos tekee vielä hommat päin persettä niin lihasten hinta vain nousee :D

Halpa harrastus tämä minulle ainakin on. Parin viikon palkkarit ja treenit menee hinnaltaan suurinpiirtein yhden harrastuskerran hintaan sulkapalloa/kellailua/tennistä/biljardia, eli jotain 10 euron luokkaa.

Eikä ne ruuat nyt paljon maksa. Muutos +- 0 kcal => + 500 kcal on jotain euron luokkaa per päivä, niin ei nuo ruokakulutkaan ketään konkurssiin aja.

Kyllähän tuo harrastus vie aika paljon rahaa mutta kannattaa miettiä millä tavoin se maksaa itsensä takaisin. Itse maksan mielellään hyvästä harrastuksesta jos se parantaa elämänlaatua kaikinpuolin.

Tää on ihan päätön kysymys, immeiset syö eri verran, käyvät eri hintasilla saleilla, panostavat vermeisiin eri määriä, joku vetää enemmän palkkaria ku joku toinen, joku ei ollenkaan, joku ostaa vitamiinit, glutamiinit, kreatiinit omega3:ineen päivineen, jotku ei, jotku roinaa, jotku ei... Got the point?

Eli ne hintavertailut ei ainakaan ole vertailukelposia, koska eri muuttujat voivat olla eri arvoisia. Anyways, johan siinä vaadittas melkosta kikkailua ku määritetään hinta jokaiselle proteiinihippuselle, joka käytetään siihen lihaksen rakentamiseen. Tai hinta kaikille niille hiilareille, jotka käytetään treenissä jaksamiseen...

Ja ihmisillä on erillaiset geenit. Got the picture.
Hauska ajatus silti.

Sanotaanko että ainakin omalla kohdalla helvetin paljon enemmän kuin aikaisempi juoksuharrastus. Juoksukengät ei kalliita ole ja ruokaa ei tarttenut syödä läheskään näin paljoa. Taikka juoda mitään palkkareita. Lisäksi itellä tuntuu olevan maratoonarin geenit, ei tota lihaa tunnu tarttuvan millään. Kiva ku ite treenannu 1.5 vuotta ja saa penasta 90 kiloa. Sit yks kaveri ihmetteli että noin vähän, se käy aina joskus salilla ja nostaapi saman verran helposti. Kyllä vituttaa. :|

EDIT: Noh, siltikin sitä edelleen treenataan. Onhan tuo kuitenkin kivaa ja kroppa on kuitenkin paremman näköinen kun juoksua treenatessa.

Kai sitä rahaa menee ruokaan ja lisäravinteisiin muttei ihan niin hillittömästi.
Salikortti koulun salille 20e vuodessa.
Lisäravinteisiin 20-30e/kk.
Ruuat 300e/kk.
Välineet: ei paljon paskaakaan, nostovyö, remmit, rannesiteet ~ 70e. Salivaatteisiinkaan ei nyt niin hirveesti rahaa mee...

Halpa harrastus tää on loppujen lopuksi, vrt. laskettelu, golf, ratsastus, purjehdus yms...

Raskolnikov sanoi:
Tää on ihan päätön kysymys, immeiset syö eri verran, käyvät eri hintasilla saleilla, panostavat vermeisiin eri määriä, joku vetää enemmän palkkaria ku joku toinen, joku ei ollenkaan, joku ostaa vitamiinit, glutamiinit, kreatiinit omega3:ineen päivineen, jotku ei, jotku roinaa, jotku ei... Got the point?

Eli ne hintavertailut ei ainakaan ole vertailukelposia, koska eri muuttujat voivat olla eri arvoisia. Anyways, johan siinä vaadittas melkosta kikkailua ku määritetään hinta jokaiselle proteiinihippuselle, joka käytetään siihen lihaksen rakentamiseen. Tai hinta kaikille niille hiilareille, jotka käytetään treenissä jaksamiseen...

Niin no pointtina alun perin oli se että, rupes ittelleni heräämään vaan mielikuvia onko tää nyt loppupeleis SEN arvoista. Varsinkin kun muitakin liikuntamuotoja on olemassa. Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen että sali + joukkue harrastus rullaa :kippis1: .
Toinen pointti vaan on se kun on muutaman kerran tullut sellasia vaatekomeroita vastaan niin oon ruvennu miettimään mitäs tuokin maksaa terveyden vaarantamisen lisäksi(en roiniin sen pahemmin ole perehtynyt joten se siitä). Eli kylmästä käteisestä kysymys...

Raskolnikov sanoi:

SAATANAN SAATANA. Paljos sitä pätäkkää kuluu, paljonko jää kaverin kanssa hauskoja dokausreissuja väliin jne... :piis:

edit: double boble :lol2:

Aika mahdoton tuota on alkaa tarkkaan laskemaan. Itsellä ruokaan menee ainakin kaksi kertaa enemmän rahaa, kuin mitä ennen kunnon treenauksen aloittamista. Hyvät proteiinipitoiset ruoka-aineet ovat kalliita verrattuna perus hiilihydraattimössöpaskaan. Lisäravinteisiin saa kulumaan niin paljon rahaa, kuin vaan haluaa laittaa palamaan. Turhan hifistelyn kun jättää pois ja ottaa kunnon palautusjuoman+perusprotskun, niin selviää kohtuurahalla. Omegat ja vitamiinit tietenkin tekee lisää, jos niitä ei saa monipuolisesta ruoasta hankittua. Ehkä dieetillä tulee sitten tarkemmin hifisteltyä noiden vitamiinien ja muiden lisäravinteiden kanssa, mutta massakaudella en pidä niitä välttämättöminä.
Mutta sitten asian toinen puoli on se, että nykyään tulee käytyä kaljottelemassa huomattavasti harvemmin kuin ennen. Joten väliinjääneet baarireissut riittävät varmasti kattamaan nämä lisääntyneet kulut kuukaudessa. :) Hyvällä ruoalla ja kunnon treenaamisella olo on sitten koko ajan hyvä ja omaan hyvinvointiin kannattaa mun mielestä aina satsata rahaa.

Protskumainen veikkaus: kilo treenattua lihasta maksaa noin 350 euroa. Laskelma perustuu siihen että saataisiin kovalla treenillä 25 kiloa lihaksia ajassa 5 vuotta. Salikorttiin, varusteisiin ja lisäravinteisiin menisi rahaa tässä ajassa noin 10.000-15.000 euroa. :)

Ilmaisen salin ansiosta lähes kaikki kulut tulee ruuasta ja lisäravinteista. Lisäravinteisiin ei hirveitä mene kun olen tyytynyt bulkkiheraan ja maltoon. Ruokaan sitten meneekin sellanen 8-10 euroa päivä, joka tuntuu opiskelijan budjetissa.

Ihan saatanasti tuli maksamaan kun reenasin ja kilpailin, jos oikein järjellä lasketaan. Muistan töissä kun pomo kysyi jäänkö pariksi tunniksi ylitöihin, jos saan 200% ylityölisän heti ekasta tunnista lähtien. Vastasin että nietu... syynä oli se, että maanantai-ilta oli aina varattu kyykkyilta. Ja täähän ei jäänyt yhteen kertaan.

Mä olen huomannu tämän ensimmäisen massakuurin aikana et kyl sitä rahaa vaan kuluu. Ku aikasemmin oli tottunu syömään sen 2 ja puol kertaa päivässä, ja nyt sitä popsii noin 5-7 kertaa päivässä, ni kyl siinä rahaa palaa. Sen lisäksi kun olen laktoosi-intolerantikko niin heran hinta kutakuinkin kaksinkertaistuu. Sen lisäksi se ainoa sali joka on minulle sopivina aikoina auki maksaa sen 38€/kk. Eli kyllä väittäisin et tämä harrastus kuluttaa enemmän rahaa kuin kitaran soitto. (joka itseasiassa aiemmin tuotti mulle rahaa). Mutta jos ihmetellään sitä et harmittaako se et jää dokausreissuja väliin, niin ei todellakaan. Aiemmin sitä eli viikonloppuja varten joiden välillä oli tunteja jotka oli vain pakko elää. Nyt jotenkin kaikki tunnit tuntuu elämältä ja on paljon terveempi olo ku pari vuotta sitten. Kyllä se fyysinen terveys vaikuttaa paljonkin henkiseen terveyteen, enkä osaa pistää hintalappua tuohon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom