Paleodieetti vs. viljapainotteinen dieetti

Joo oon muute huomannu ton närästyksen kans viimeaikoina, kun oon joutunu pitään taukoo salilta ja ei oo pystyny syömään ku jotain nopeeta(eli valmisruokaa leipää jne..) Nyt kun pääsi taas normielämään niin närästys kaikkos päivässä. Kyl oikeanlainen ruoka tekee ihmeitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä itseasiassa mietin, onko mulla oikeasti mitään syytä syödä viljasta hiilareita, jos en tee paljon sellaista liikuntaa, joka aidosti kuluttaisi paljon hiilihydraatteja.

Monille viljan mussuttaminen aiheuttaa ilmavaivoja(piereskely ei ole "miehekästä" tai mitenkään erityisen tarpeellista kehon toiminnalle) ja sekin on mielestäni oire jostain, että viljat eivät sovi omalle kropalle.

Enemmänkin pidän luonnon oikkuna sellaista, joka pystyy käyttämään maitoa, viljoja runsaasti kuin esim. Luomuporkkanan tapaa syödä.

Lihaa silti kannataisi syödä, monestakin syystä.

helpoin/järkevin(?) tapa lienee saada massaa,on syödä viljoja ja protskua pienellä määrällä rasvaa höystettynä(???!!).ts ''ruokapyramidi/lautasmallit''.söisin näin jos voisin.

..vaikka ei urheiliskaan aerobisesti.

ihan en ymmärtänyt toiseksi viimisintä virkettäsi. maito toki sopii mulle, mutta puuron kanssa ja kahvin kanssa aiheuttanee hieman viljan kaltaisia''tahtoo lisää''-oireita.siksi maitoa vain juustojen ja rahkan kera.

vilja-etenkin yhdessä sokerin eri muotojen kanssa- on mulle kuin jollekin rööki.siksi on parempi välttää.

Tää onkin aihe jota oon miettinyt jo pitkään, ja nyt aionkin alkaa tosissaan kokeilemaan viljatonta elämää. Rasvaa oon jo pitkään pyrkinyt syömään aika suuria määriä energiasta, mutta nyt ajattelin yrittää ottaa hiilarit kaikenlaisista hedelmistä, parsakaalista paprikasta, pakastevihanneksista. Lihaksi sikanautajauhista yhä enemmän ja paljon oliiviöljyä edelleen jne. Kelasin että alkaisin aamuisen rahka-kaurahiutaleen korvaamaan rahka+ananas+oliiviöljysetillä. Jotain nopeempaa hiilaria treenin ympärillä kyllä pidän palkkarin lisäks, en vielä tiedä olisko siihen joku vilja tai riisi kuitenkin vai kestaiskö perse puputtaaa säkillinen hedelmiä treenin päälle, rahanmenoahan tällänen viljaboikotti tietää muutenkin...

Tietysti pitää sitten myös huomioida se riittävä rasvan määrä päivässä jo ihan kropan ja aivotoiminnan takia :D Myös ne tyydyttyneet ovat tarpeellisia. On se ravintohomma vaikeaa, jos yrittää noudattaa liian monia ohjenuoria. Esim. Zone, paleo ja muut mukavat. Lisäksi jos luetaan vielä tuo Jason82:n tredi täysjyväviljan positiivisista vaikutuksista niin kusessa ollaan :D Ja mitä tästä sitten pitäisi oppia? Kokeile kaikkea ja etene millä homma pelaa parhaiten. Paras tietysti jos pystyt vielä oikeasti seuraamaan lihan kertymistä muullakin kuin mittanauhalla (pihdit).

.

vai ympäripyöreä :) vegaani. mikä sai sut siihen? olis kauheen kiva tietää ja miten ihmiset on sinuun suhtautunut. mä en ole edes vegaani ja saan kuulla sellaista päänaukomista,että tekis mieli muuttaa etelänavalle.

Ex- tyttöystäväni oli (ja on) kasvisyöjä. Hänen esimerkkinsä ja eettiset arvot sitten tarttui minuunkin. Tuohon aikaan (7v sitten) jo bodailin kunnolla, ja hiukan pelotti miten lihaksille käy. No ku korvasin lihan proteiinit rahkalla, raejuustolla, ja tietysti protskujauhoilla, ei mitään ongelmia palautumisessa ja kehityksessä ilmennyt. Vittuilua sain välillä kuulla (varsinkin isoveljeltä.. no kuittailin hänelle takaisin hänen mahasta:D ), etenkin kun on bodausta harrastava mies. Ihmetystä se aiheuttaa vieläkin joillekin, samoin kun se alituinen prodejuomien litkiminen (työpaikalla mun protskumössöihin on aika hyvin totuttu)

noi viljahiilarit taitaa sopia atleettisille miehille,joiden metaboliikka on kohdillaan, sillä se ei näyttäne turvottavanvääristä paikoista, eikä aiheuta psyykkeelle mitään(?????)
Joo, ei mulla (kait) aiheuta mitään psyykkistä tai muutakaan pahaa oloa. Mistään vihanneksista ja hedelmistä ei oikein tahdo saada riittävästi hiilareita. Ja ilman lihaa ei oikein tahtoisi tollaisesta vähähiilarisesta bulkkauksestakaan tulla mitään. Kyllä ne juustot ja kananmunat alkaa pian pursua korvista! Samoin jos innostun taas (ja polvi kestää) harrastamaan reippaammin korkeasykkeistä aerobista, niin sen rasvan ajoittaminen niiden väliin on miltei mahdotonta. Iltaisin kumminkin voi syödä hyvin rasvaismpia ateroita (ja yölllä kans!). Joten runsaat hiilarit ja vilja pysyy näillä näkymin mun ruokavaliossa. Enkä usko että terveelliset, kuituja ja kivennäisiä runsaasti sisältävä viljatuotteet kuten kaura ja täysjyväriisi on kaikille pahaksi. Proteiiniahan syön joka aterialla..

Joo oon muute huomannu ton närästyksen kans viimeaikoina, kun oon joutunu pitään taukoo salilta ja ei oo pystyny syömään ku jotain nopeeta(eli valmisruokaa leipää jne..) Nyt kun pääsi taas normielämään niin närästys kaikkos päivässä. Kyl oikeanlainen ruoka tekee ihmeitä.
Se on jännä, leipä eritoten (ja riisi) on paha närästyksen aiheuttaja.

Yksi vielä, mikä tuli mieleen -ja on ketjussakin tullut esiin- on mielenterveys: jestas, joskus hiilaripäivän jälkeen olen kuin peffaan ammuttu karhu! :D Se on mielenkiintoista, sillä luulisi niiden hiilareiden tekevän joskus myös mielialalle hyvää, mutta ei. Kaikki vaan ketuttaa ja olen jo herätessäni päättänyt, että hiiteen tämä päivä. Iltaa kohti se tosin helpottuu, kun pääsee purkamaan paineita liikuntaan. :worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom