palautusjuomasta sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urpå
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terveisiä urpålta,
Koitin etsiä tekstiä aiheesta palautusjuoma, mutta lopulta eksyin tonne viestien viidakkoon ja tunnin etsimisen jälkeen luovutin. Kysytään nyt näin, että voisiko joku selittää seuraavan mieltä askarruttavan.

Puntin jälkeen otetaan palautusjuoma, sen tiedän. Onko protskun ja hiilarin suhde 50-50 ja t-lusikallinen kreatiinia päälle? Joku puhui 2-3g omasta painosta (miinus rasva). Painan huikeat 70kg, rasvaprossa on 13, eli kuivapaino lienee luokkaa 61kg. Laskiko urpå nyt oikein?
61kg*2=122, laitanko siis palautusjuomaan 122g protskua ja 122g hiilaria??

Jos käyn puntilla 3krt viikossa, niin otanko proteiini /ja hiilari paukun samalla ohjeella kuitenkin useasti päivässä tietyn aikavälein? Töissä ainakin jotkut punttimiehet juo kesken päivän jotain powerijuomia. Tää ravintoalue on ollut jostain kumman syystä aina mulle vaikeeta käsittää. Mut siksi nimesinkin itseni urpåksi kun loin tunnuksen :nolo:

Olen käynyt puntilla puolivuotta ja ottanu ainoastaan treenin jälkeen palautusjuoman jonne olen 50-50 suhteella lapioinu aika paljon jauhoo ja kreatiinia t-lusikallisen.

Kiitos ja anteeks toivoo urpå

Kuules urpå!!;) Jos sä meinaat laittaa 250grammaa jauhoo sun palkkariin, niin sen täytyykin sit olla 1,5 litran pullo et ne mahtuu ja sekottuu hyvin.. toi 122g proteiiniä on määrä, joka sun täytyy saada päivässä, jotta lihakset kehittyy sen puolesta maksimaalisesti. Eikä sitä kaikkea kannata todellakaan ottaa kerralla, sillä elimistöön imeytyy joku 40 grammaa kerralla(Näin ne viisaat on ainakin mulle kertonut). Palkkariin 100 grammaa jauhoja, joista 40g proteiiniä ja 60g hiilihydraatteja, lisäks voi sit laittaa sen t-lusikallisen kreatiiniä. Sen voi sit sekottaa maitoon tai veteen ihan omien mieltymysten ja fetissien mukaan..:rock: ja juodaan siis heti puntin jälkeen..

Pelkkiä proteiinipaukkuja voi juoda sitten pitkin päivää, jos ei muuten tule tarpeeks proteiiniä. Mutta kyllä nyt luulis toi 122 grammaa tulevan melko helposti, varsinkin jos lisäät raejuustot ja rahkat ja lihat ruokavalioos..

Melkosta laastia taitaa tulla jos sheikkeriin saa 250g jauhoja ahdettua. Lisää vesi jos mahtuu.:D
Mutta noin se about menee kuin yllä mainittiin. Määrät ja suhteet tietysti voi vaihdella mieltymysten ja oman massan mukaan. Itse en noita hiilareita noin paljoa ole koskaan palkkariin ahtanut. 2 desiä heraa ja 1 desi maltoa riittää minulle. Sekoita veteen, imeytyyn nopsempaan.

Terveisiä urpålta,
Koitin etsiä tekstiä aiheesta palautusjuoma, mutta lopulta eksyin tonne viestien viidakkoon ja tunnin etsimisen jälkeen luovutin. Kysytään nyt näin, että voisiko joku selittää seuraavan mieltä askarruttavan.

Puntin jälkeen otetaan palautusjuoma, sen tiedän. Onko protskun ja hiilarin suhde 50-50 ja t-lusikallinen kreatiinia päälle? Joku puhui 2-3g omasta painosta (miinus rasva). Painan huikeat 70kg, rasvaprossa on 13, eli kuivapaino lienee luokkaa 61kg. Laskiko urpå nyt oikein?
61kg*2=122, laitanko siis palautusjuomaan 122g protskua ja 122g hiilaria??

Jos käyn puntilla 3krt viikossa, niin otanko proteiini /ja hiilari paukun samalla ohjeella kuitenkin useasti päivässä tietyn aikavälein? Töissä ainakin jotkut punttimiehet juo kesken päivän jotain powerijuomia. Tää ravintoalue on ollut jostain kumman syystä aina mulle vaikeeta käsittää. Mut siksi nimesinkin itseni urpåksi kun loin tunnuksen :nolo:

Olen käynyt puntilla puolivuotta ja ottanu ainoastaan treenin jälkeen palautusjuoman jonne olen 50-50 suhteella lapioinu aika paljon jauhoo ja kreatiinia t-lusikallisen.

Kiitos ja anteeks toivoo urpå

varmaan riittäis joku 50g prtotee ja 50 hh palkkariin sulle.

Ok!

:nolo:
Kiitos selvennyksestä!
Laittakaa muutkin omia kommentteja jos enää jaksatte. Jotenkin olisin kuullu, että hiilaria pitää olla jopa enemmän kuin proteiinia, jotta protsku imeytyy paremmin mut en tiiä..

Kiitos selvennyksestä!
Laittakaa muutkin omia kommentteja jos enää jaksatte. Jotenkin olisin kuullu, että hiilaria pitää olla jopa enemmän kuin proteiinia, jotta protsku imeytyy paremmin mut en tiiä..

Hiilari vaikuttaa myös palautumiseen. Eikä sitä tarvitse laittaa enemmän. 50/50 tai jopa vähemmän.

Mun palkkarissa on 2dl muscle+:aa, siin on kaikki tarvittava. Loput protskut ym otetaa sit päivän mittaan ruoasta. Joskus oon vetäny heradrinkin, 1dl heraa 3dl maitoon ja 1rkl rypsiöljyä, mutta tämä nyt ei liity palautusjuomaan mitenkään. :)

Kiitos selvennyksestä!

Parahin ystäväni urpå, palkkarin teko on helppoa. Laita 30 - 40 g proteiinia ja saman verran maltodekstriiniä vaikkapa funlight -mehun sekaan, teelusikallinen kreatiinia sekä glutamiinia (jos on rahua näihin kahteen viimesimpään) vielä mukaan niin valmista tuli.

Huomaa, että esim 30g proteiinia on eri asia kun 30g proteiinijauhoa. Ellei sitten jauhon proteiinipitoisuus ole 100%. Eli yleensä tarvit 30 rammaan roteiinia 40 rammaa jauhoa.

Eikä sitä kaikkea kannata todellakaan ottaa kerralla, sillä elimistöön imeytyy joku 40 grammaa kerralla(Näin ne viisaat on ainakin mulle kertonut). .

Mun mielestä tuo imeytymisläppä on legendaa. Ohutsuolessahan se proteiinin imeytyminen alkaa ja mahalaukku on semmonen epeli, että se ruikkii sisältöään ohutsuoleen hissun kissun. Eli vaikka sinne masuun menisi isompi mälli roteiinia kerralla, niin mahalaukku annostelee sitä suoleen sitä mukaa kun suoli vetää.

Hiilari vaikuttaa myös palautumiseen. Eikä sitä tarvitse laittaa enemmän. 50/50 tai jopa vähemmän.

mielummin sitä hiilaria vähän enemmän: riippuu tietty treenin "kovuudesta"

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuules urpå!!;) Jos sä meinaat laittaa 250grammaa jauhoo sun palkkariin...

Olen kai aika väsynyt, mutta tuo teksti sai kyllä hymyn huulille. Oli sen verran värikästä tekstiä.. :) Voi-voi.. Täytyy nukkua paremmin.. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom