Palautusjuoman tarpeellisuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Diva
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
56
Mitä olette mieltä, onko palautusjuoma aina tarpeen kuntosalin jälkeen vai voiko sen korvata tasapainoisella välipalalla/aterialla? Itse en ole harrastanut palkkaria vaan täsmäsyömistä, mutta olen alkanut miettiä, josko palkkari tehoaisi treenin jälkeiseen väsymykseen, josta olen kärsinyt.

Go-Diva sanoi:
Mitä olette mieltä, onko palautusjuoma aina tarpeen kuntosalin jälkeen vai voiko sen korvata tasapainoisella välipalalla/aterialla? Itse en ole harrastanut palkkaria vaan täsmäsyömistä, mutta olen alkanut miettiä, josko palkkari tehoaisi treenin jälkeiseen väsymykseen, josta olen kärsinyt.

Ainakin palautumisjuoma on halvempi ja helpompi tapa.

No jos se sinun tasapainoinnen välipala/ateria sisältää kaiken sen tarpeellisen mitä on palkkarissa niin mikäs siinä sitten mutta itse kyllä suosittelisin sen palkkarin juomista reenin jälkeen. Se mitä tuohon väsymykseen tulee niin siihen voi joku mua viisaampi pakkislainen vastata, mutta en tiedä että poistaako pelkkä palkkari väsymystä.

Go-Diva sanoi:

Itse olen sitä mieltä, että kyllä palautusjuoma on paras (ja nopein ja helpoin) vaihtoehto treenin jälkeen. Siitä saa helposti kaiken mitä keho tarvitsee palautumisen aloittamiseen. Sitä ruokaa voi sitten nauttia vaikka muutama tunti sen treenin jälkeen.

Pelkkä palautusjuoma tuskin väsymystä poistaa. Nukutko tarpeeksi? Annatko itsellesi riittävästi palautumisaikaa?

Tulee vaan mieleen tosta väsymyksestä, että oiskohan hiilihydraattien määrässä ja saantiajankohdissa tarkastelemisen varaa...

Jos treenin jälkeenkin vedät hiilaripainotteisen, kuitenkin proteiinipitoisen aterian, niin mahdollisesti se väsymyksen tunne tulee tästä hiilarien saannista jos siellä pohjalla on paljonkin vajetta?

Joillakin kun se verensokerin lieväkin vaihtelu sitä väsymystä aiheuttaa...

training_day sanoi:
Itse olen sitä mieltä, että kyllä palautusjuoma on paras (ja nopein ja helpoin) vaihtoehto treenin jälkeen. Siitä saa helposti kaiken mitä keho tarvitsee palautumisen aloittamiseen. Sitä ruokaa voi sitten nauttia vaikka muutama tunti sen treenin jälkeen.

Pelkkä palautusjuoma tuskin väsymystä poistaa. Nukutko tarpeeksi? Annatko itsellesi riittävästi palautumisaikaa?

Samaa mieltä ja Net Virgin tuossa kertoikin jo lisää mahdollisia korjauksia tuohon väsymykseen.

Eipä tuo palkkari mikään välttämättömyys ola, mutta mä luen sen kuitenkin jo lähes välttämättömäksi. Harva saa edes alas mitään heti salin jälkeen (kiinteää ruokaa siis) ja olisihan se hyvä muutenkin saada jotain nopeasti imeytyvää paikkaamaan treenistä tulleet vajeet. Ja kun se palkkari on järkevistä aineista kasattuna vielä ruokaa halvempikin, niin en keksi yhtään järkevää syytä korvata sitä normaalilla safkalla.

Pakkomielteeksi asti ei sitä palkkaria kannata kuitenkaan päästää. Yksi kaveri
unohti kerran palkkarin kotiin ja se ei pystynyt treenaamaan ollenkaan. Pyöri vaan levottomana salilla ja selitti kataboliasta. Se olis voinut vetää sen palkkarin kotona 15 min päästä treenistä, mut kun ei vaan käyny. Palkkari pullon kanssa säätäminen oli käyny psyykkisesti niin tärkeeksi.

J.EdgarHoover sanoi:
Pakkomielteeksi asti ei sitä palkkaria kannata kuitenkaan päästää. Yksi kaveri
unohti kerran palkkarin kotiin ja se ei pystynyt treenaamaan ollenkaan. Pyöri vaan levottomana salilla ja selitti kataboliasta. Se olis voinut vetää sen palkkarin kotona 15 min päästä treenistä, mut kun ei vaan käyny. Palkkari pullon kanssa säätäminen oli käyny psyykkisesti niin tärkeeksi.

Juu, tuo kuulostaa siltä, että homma on mennyt vähän liian pitkälle. Ei se tosiaan niin paljon ratkaise, että nauttiiko sen palautusjuoman 15sec vai 15min treenin jälkeen.

Kiitoksia valaisevista kommenteista. Kyse voisi olla siitä, että hiilareita ei ole tarpeeksi varastossa treeniä varten. Nukun tarpeeksi, noin 8 tuntia yö ja palautumisaikaa on tarpeeksi eli käyn salilla vain noin 3 kertaa viikossa.

Palkkarin ottaisin mieluusti tavallisesta ruuasta, sillä pidän ruuasta ja syömisestä. Tonnikala ruisleivällä, kostutettuna oliiviöljyllä ja maustettuna timjamilla maistuu ihanalta (siis noin puoli tuntia tai tunti treenin jälkeen; eväitä ei ole salilla mukana).

Vaikka ottaakin palkkarin, kannattaa kuitenkin myös syödä kunnon monipuolinen ateria treenin jälkeen (~30-60min palkkarista).
Väsymyksestä sen verran että ethän myöskään syö paljon hiilareita juuri ennen treeniä? Itselläni tämä ainakin vetää pois 90% treenitehosta, ja tulee :urjo: olo .. ei kiva. Kokeile välttää hiilareita muutama tunti ennen treeniä. Itse menen salille aamulla aina kun se vaan on mahdollista. Alle vaan prodedrinkki + pari kofi tabsia (tai kahvia). Ei varmaan toimi kaikilla, mutta kannattaa kokeilla, itsekin yllätyin positiivisesti :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
täällä kailotetaan kovasti palkkarin tärkeydestä, ja varmasti on tärkeä!
mutta miten vaikuttaa treenistä palautumiseen jos ja kun syö ennen treeniä esim maitotuotteita ja lihaa, nehän eivät ihan tosta vaan imeydy!
eli jos olen nauttinut muutaman tunnin ennen treenin loppumista hitaasti imeytyviä proteiineja niin eikö ne silloin treenin loputtua imeydy (ja varmasti sitä ennen ja jälkeenkin).

tällä palstalla olevista proteiini keskusteluista saa sellaisen käsityksen että 3h välein prodee huivii ja treenin jälkee tottakai palkkari ja maito hidastaa imeytymistä.
eli jos tasaisesti saan proteiineja onko silloin välttämätöntä juoda palkkari (onko treenin jälkeen joka tapauksessa sellainen tila että suolistosta ei prodea imeydy).
ja palkkaria pitää ottaa siihen väliin.

Go-Diva sanoi:
Palkkarin ottaisin mieluusti tavallisesta ruuasta, sillä pidän ruuasta ja syömisestä. Tonnikala ruisleivällä, kostutettuna oliiviöljyllä ja maustettuna timjamilla maistuu ihanalta (siis noin puoli tuntia tai tunti treenin jälkeen; eväitä ei ole salilla mukana).

Vähemmän DIIVAA, enemmän GO'ta. Juot palkkarin jos haluat tuloksia. Lemppariruokiesi syömiseen on sitten vielä loppu vuorokausi aikaa.

Belmondo sanoi:
Juot palkkarin jos haluat tuloksia.

Noh noh, ei se palkkari nyt mitään Akvavitixin taikajuomaa sentään ole... kätevä ja suositeltava kylläkin, muttei missään nimessä mikään ehdoton edellytys kehittymiselle.

Itse otan kyllä palkkarin (melkein) aina, jo ihan siksikin, että jaksan sen voimalla hinautua salilta kotiin :D

Go-Diva sanoi:

heitä huiviin 2-4 banaania treenin jälkeen, jos palkkari ei sovi laatuun. käytännössä se keho kumminkin haluaisi aloittaa palautumisen heti eikä 1-2h treenin jälkeen..

En tiedä onko tää ihan :anssi: mutta, aloitin ite käyttämään palkkaria 3 viikkoa sitten, ja sen jälkeen on treenin jälkeinen lihasväsymys/kipu ollut tiessään, vasta seuraavana päivänä tuntuu syvällä lihaksessa oikeanlainen 'kipu'. Aiemmin vedin treenin jälkeen rahkaa ja banaanin. Tiedä sitten johtuuko palkkarista vai mistä, mutta tulokset puhuu puolestaan.. palautusjuomasta ei tingitä :)

Gillyanne sanoi:
Itse otan kyllä palkkarin (melkein) aina, jo ihan siksikin, että jaksan sen voimalla hinautua salilta kotiin :D
Mulla kans sama juttu :) Jos ei kovin nopeeta heitä sitä palkkaria tai jotain naamaan treenin jälkeen ni tulee kyllä kohtuu heikko olo ja tähtiäkin voi vilistä välillä silmissä :) Kyllä itse oon ainaki huomannu noissa vaikutuksen ja mikäs siinä kun ei erityisen kallista ole ja esim. Mass Blast maistuu vielä niin pirun hyvälle :)

Kyllä ite ainakin on "pakko" saada palkkari, (kyllä treeni menee ilmankin) lähinnä se toimii boostina salilta kotiin.

training_day sanoi:

Muuten myös samaa mieltä, mutta itse en ainakaan palkkarin jälkeen odottele "muutamia" tunteja ennen kuin ruokaa vetää naamaan. Palkkarin koostumus on kuitenkin sellainen, että se imeytyy nopeasti. Varmaan aika ideaalinen olisi jos ottaa palkkarin samantien treenin jälkeen ja noin 1-1,5h jälkeen sitten kunnon aterian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom