Palautusjuoman otto?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
semmosta asiaa kyselen ku käyn 4krt viikos nyrkkeilys ja 4krt salilla bodailemas ja esim: tänää menen kuudeks salille ja sieltä suoraa nyrkkeilyy no ehkä 20minuutin breikki siin välis mut anyway eli koska otan ton palkkari? salin jälkee heti vai ton nyrkkeilyn jälkee? salilla menee about 1.5h ja nyrkkeily kestää sen saman verran jote hjälppikää vähä. ite luulisin et parempi ois ottaa heti salin jälkee ja sit nyrkkeilee ja kun tulee kotia nii vetäis vaikka maitorahkaa iltapalaks naamaa ja sit nukkuu. mites muute niinä päivinä jolloin en käy salil mutta nyrkkeilemäs käyn eli kantsiiko ottaa nyrkkeilyn jälkee palkkari? ja täl hetkel dieetti menos!

eipä muuta tällä kertaa, kiitos ja näkemii :rock:

Mää veikkaisin, että otat salin jälkeen. Varma en ole.

Saattaa tuo palkkari ruveta treenin jälkeen väsyttämään jos paljon ottaa maltoa kun eikös
toi malto tai yleensäkin nopea hiilari tee aikamoisen energiapiikin?Mutta kyllähän se kannattaisi ottaa kun treenin jälkeen elimistö tarvitsee proteiinia ja hiilaria palautuakseen.Eikä sitä palkkarin ottamista kannata ihan iltaankaan jättää hiilarien takia...

Mun mielestä toi 1,5h salilla on jo yksistäänkin liikaa, jos sen jälkeen vielä meet treeneihin niin koita nyt alta tuntiin joka tapauksessa supistaa toi punttitreeni...
Ja palkkaria voit mielestäni ottaa puntin jälkeen esim. 1dl protua 0,5 dl malto, ja nyrkkeilyn jälkeen sitten toinen mokoma.

En mä ainakaan pystyisi vetämään normi palkkaria tossa välissä ja sitten tehdä vielä aerobista treeniä, tulis :urjo: varmasti kylään.

Mun ehdotus on, että nauti jo punttitreenin aikana jotain mietoa urheilujuomaa ja jatka tätä myös nykkeilytreeneissä. Mutta muista pitää juoma mietona. Otat sitten vaikkapa 30 g proteiinidrinkin tossa salin ja nyrkkeilyn välissä ja palautusjuomat sitten nyrkkeilyn jälkeen.

Tossa ei ole sitten yhtään mitään faktapohjaa, ihan omaa hifistelyä ja järkeilyä vain. Eli tyrmätkää vapaasti jos ihan paskalta kuulostaa.

Jos itellä on käyny niin, ettei oo ennen punttitreeniä tullu syötyä pitkään aikaan ni otan puntin jälkeen ennen aerobista 35g protskupaukun.

-ASTR- sanoi:
Ota punttitreenin jälkeen vaikka vähän vähemmän hiilaria ja nykkeilyn jälkeen sitten enemmän.

Et ole vissiin koskaan nyrkkeilly?

En ole en. Ja on aerobinen väärä sano, myönnetään. Mutta lähinnä pointti oli se, että treeni jossa syke nousee kovasti (nyrkkeily tätä varmasti on) tekee aika taatusti huonon olon jo vetää ison määrän nopeita hiilareita alle.

joo kyl siin laatta meinaa tulla kumminki sen verra kova master meillä eli treenit sen mukaset :D
viisinkertane ruottin mestari :kippis1:

ei sattuis olemaan ketää kokenutta ihmistä sanoo et mite ton palkkarin kans kantsis tehä? tosiaan ku vetää ton palkkarin tos välis nii toppaa tulee vähä heikko olo mutta ku yritän nyt pitää noi lihakset kumminki täs dieetillä nii pakkoha sitä proteiinia/hiilaria on saaha heti salin jälkee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-ASTR- sanoi:
Et ole vissiin koskaan nyrkkeilly?
minä olen ja voin sanoa että sitä voi huoletta sanoa aerobiseksi on se sen verran rankkaa touhua, kovempaa hommaa entä juokseminen :). ite ottaisin silti palkkarin puntin jälkeen, aika miedon satsin ja toisen satsin joisin nyrkkeily reenien päälle.

neutraali sanoi:
minä olen ja voin sanoa että sitä voi huoletta sanoa aerobiseksi on se sen verran rankkaa touhua, kovempaa hommaa entä juokseminen :). ite ottaisin silti palkkarin puntin jälkeen, aika miedon satsin ja toisen satsin joisin nyrkkeily reenien päälle.

jees... noin alan tekee ja tuski tuo dieettiä kaataa vaikka illalla vähä palkkaria naamaa ottaaki, tosiaan tossa nyrkkeilys kunto nousee aika helvetisti ja kalorit palaa, jopa paikatki pikkase ruvel prkl :D

en suosittele hirveen heikoille ;) kiitti vastauksista :worship:

neutraali sanoi:

Siis mielestäni nyrkkeily on enemmän anaerobista kuin aerobista, erät on yleensä 2min ja ne vedetään täysillä. Kuntonyrkkeily on sitten eri asia...

Ota vaikka tuntia ennen punttia 20-30g proteiinia, jos saat karsittua puntti yhtään lyhyemmäksi niin tee se, jossain 45min kohdalla salille saapumisesta vois kokeilla pikkuhiljaa hörppiä juomaa, jossa on 30g proteiinia ja siinä ehkä hiukan hiilaria joukossa. Viimiset tosta toisesta juomasta hörppää siinä hiukan treenin päätyttyä ja lähtee pikkuhiljaa lönkyttelemään kohti nyrkeilysalia. Nyrkkeilyn jälkeen kunnollinen määrä safkaa, jossa myös jonkin verran hiilaria. Ittellä oli vähän samanlainen tilanne vuosi takaperin ja sillon vetelin aika huoletta riisiä sellasen sopivan määrän ennen nukkumista. Mutta sitä voi kokeilla onko olo parempi aamulla ilman vai hiilarien kanssa. Jos kamala pelko on iltahiilareihin niin ota vaikka kaurahiutaleita sen rahkan seassa.

-ASTR- sanoi:
Siis mielestäni nyrkkeily on enemmän anaerobista kuin aerobista, erät on yleensä 2min ja ne vedetään täysillä. Kuntonyrkkeily on sitten eri asia...

Kyllä nyrkkeily on myös aerobinen laji, ei siitä pääse mihinkään.

Erittäin kehnon nyrkkeilijän - joka ei harjoittele ollenkaan ja huitoo ottelun alussa hirveästi ja sitten ottaa lukua jo ensimmäisessä erässä viimeistään siinä 10-20 sekunnin kohdalla - osalta voidaan puhua puhtaasti anaerobisesta lajista, mutta muuten EI:) Eikä anaerobisen urheilun ja aerobisen urheilun ero ole suinkaan siinä vedetäänkö "täysillä"!

EDIT: Sehän on selvää, että nyrkkeilyottelun (ja miksei kovan harjoituksenkin) aikana liikutaan kyllä myös anaerobisen kynnyksen yläpuolella.

Flesh sanoi:
Kyllä nyrkkeily on aerobinen laji, ei siitä pääse mihinkään.

Erittäin kehnon nyrkkeilijän - joka ei harjoittele ollenkaan ja huitoo ottelun alussa hirveästi ja sitten ottaa lukua jo ensimmäisessä erässä viimeistään siinä 10-20 sekunnin kohdalla - osalta voidaan puhua puhtaasti anaerobisesta lajista, mutta muuten EI:) Eikä anaerobisen urheilun ja aerobisen urheilun ero ole suinkaan siinä vedetäänkö "täysillä"!

EDIT: Sehän on selvää, että nyrkkeilyottelun (ja miksei kovan harjoituksenkin) aikana liikutaan kyllä myös anaerobisen kynnyksen yläpuolella.

Sovitaan nyt vaikka niin, että nyrkkeilyssä on sekä aerobinen että anaerobinen osa, puhtaasti aerobinen laji se ei missään tapauksessa ole. Ainakin omat otteluni ja treenaustapani ovat sellaisia, joissa ollaan anaerobisen kynnyksen yläpuolella. Aerobisen puolen hoidan juoksemalla, niin tietääkseni monet muutkin nyrkkeilijät. Jos nyrkkeily olisi selvästi aerobinen laji, miksi nyrkkeilijät juoksisivat?

-ASTR- sanoi:
en tiedä missä nyrkkeilyssä oot kun vedät 2minuutin eriä, mun pointti oli että nyrkkeily vaatii huomattavan paljon aerobista kuntoa, siksi sitä voi huoletta sanoa aerobiseksi lajiksi. Anaerobinen on taas sellaista jossa ei aerobisen kunnon tartte olla hyvä ja silti voi saavuttaa tuloksia, punttien kolisteluhan on anaerobista, vaikka aerobinen kunto ois paska niin silti siinä voi saada hyviä tuloksia, toisin kuin nyrkkeilyssä.

neutraali sanoi:
en tiedä missä nyrkkeilyssä oot kun vedät 2minuutin eriä, mun pointti oli että nyrkkeily vaatii huomattavan paljon aerobista kuntoa, siksi sitä voi huoletta sanoa aerobiseksi lajiksi. Anaerobinen on taas sellaista jossa ei aerobisen kunnon tartte olla hyvä ja silti voi saavuttaa tuloksia, punttien kolisteluhan on anaerobista, vaikka aerobinen kunto ois paska niin silti siinä voi saada hyviä tuloksia, toisin kuin nyrkkeilyssä.

Vaatiihan se, mutta lueppas ylempänä oleva viestini, juuri sen takia aerobista treenataan juoksemalla. Ne varsinaiset nyrkkeily harjoitteet (säkki, pistarit, sparri) ylittää ainakin minulla anaerobisen kynnyksen... amatöörinyrkkeilyssä erän pituus on 2min ja treeneissä käytetään myös noita 2min eriä säkillä ja pistareissa.

-ASTR- sanoi:
amatöörinyrkkeilyssä erän pituus on 2min ja treeneissä käytetään myös noita 2min eriä säkillä ja pistareissa.
:offtopic: ahaa. me otettiin aina 3minnutin eriä ja säkki sessiot kesti yleensä 30 sek ja pätkittiin niin paljon ku sielu sietää sitten taukoa ja sama uudestaan.

Back
Ylös Bottom