palautusjuoman lisäksi muuta käyttöön?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On tullut kyllä luettua kaikista lisäravinteista ja mitä enemmän lukee sitä :david: itseni tunnen, joten kysyn suoraan:

Käytössäni on Finnmaxin After training palautusjuomana, jonka kiskasen neljästi viikkoon salin jälkeen (pitäisikö kiskasta myös jokaisen sauvakävelyn tms jälkeen?).

Pitäisikö palkkarin lisäksi ottaa käyttöön jotain kreatiini/glutamiini tai vastaavia valmisteita? Mitat näkyvät profiilissa, joten otan mielelläni vastaan annostusohjeita.

Entä kannattaisiko käyttää jotain juomasekoitusta ennen treenejä ja/tai välipäivinä?

Proteiinia saan n.120 g/vrk, joten eikai enää lisäprotskuja tarvitse juoda?

Karnitiinia ajattelin kokeilla kun dieetin aika koittaa. Sain ohjeet pudottaa kalorit hiilareista eli enhän silloinkaan tarvitse ekstraprotskudrinkkejä?

Kreatiinia kannattaa kokeilla, jos salilla hakee parasta mahdollista suorituskykyä. Joillain ei tosiaan tunnu toimivan, mutta itse olen varmistanut toimivuuden jo monta kertaa. Glutamiinia olen tässä dieetillä käyttänyt, mutta tehosta en osaa sanoa. Eipä sitä uskalla poiskaan jättää kun homma toimii eikä aine juuri maksa.

Erikoisemmista lisäravinteista olen saanut vähän sellaisen kuvan, etteivät hyödyt vastaa hintaa peruskäyttäjällä. Toki kannattaa popsia, jos niiden hinta ei suoranaisesti lompakossa tunnu ja saa siitä jotain mielihyvää. Huonoa omaatuntoa ei tosin kannata potea vaikkei jokaista ihmeainetta rouskuttelisi.

On tullut kyllä luettua kaikista lisäravinteista ja mitä enemmän lukee sitä :david: itseni tunnen.

:offtopic:
Tuttu tunne... :D

E: Siis itsekin vetelen ennen treeniä heraa ja aamutreeniin lisäksi öljyä, ja treenin jälkeen palkkari+ kreatiini.
kreat välipäivinä kun muistan, aamulla, tai illalla...
Muut aineet jätän suosiolla hifistieliöille...

Jotain hidasta proteiinia voisit ottaa välipäiville ihan vain iltapalaksi tai välipalaa korvaamaan. Ei tuota protskua oikeastaan juuri lisätä tarvitse.

Itse en ole aiemmin kokenut kreatiinista minkäänlaista hyötyä. Nyt kun syksyllä vaihdoin bodaustyyliseen kaksi-jakoiseen treeniin niin jotenkin on tuntunut tulevan parempi pumppi ja paino on hieman noussut kreatiinin kanssa.

Pitäisikö palkkarin lisäksi ottaa käyttöön jotain kreatiini/glutamiini tai vastaavia valmisteita?

Toki sitä kannattaa kreatiinia kokeilla. Ei tosin ole mitään ihme ainetta, toisella toimii toisella ei. Itselläni ei tavan kreatiini toimi, mutta silti heitän palkkarin sekaan sitä n. 15g

Entä kannattaisiko käyttää jotain juomasekoitusta ennen treenejä ja/tai välipäivinä?

Jotain perus heraa voi protskun saannin helpottamiseksi ottaa. Itse juon 20min ennen treeniä heradrinkin. Aamusella tulee myös prodet otettua drinkistä.

Sain ohjeet pudottaa kalorit hiilareista eli enhän silloinkaan tarvitse ekstraprotskudrinkkejä?

Et tarvitse, kunhan päivän kokonais protskun saanti pysyy siinä 2g painokiloa kohti. Toki dietillä on helppoa ottaa protskudrinkki välipalaksi. Tulee prodea ilman liiallista hiilaria.

Entäs glutamiini?

Sepä se, kun kaikki ylimääräinen tuntuu kukkarossa, joten ei tekis mieli ihan päättömänä ostella kaikkea varsinkin, jos hinta/hyöty eivät ole toisiaan nähneetkään.

Kiitos vinkistä, lisään ainaki krean ja jonkun heran ostoslistalle. Oisko tuo hidas proteiini sitten varsinkin iltapalalla otettaessa oltava jo yöproteiinia ja mikäs sopis välipalaks?

Henkilökohtainen mielipide: nk. yöproteiini on yksi pahimpia viimeaikaisia huijauksia lisäravinnemarkkinoilla. Aivan tavallinen maitoproteiini tahi kaseiini ajaa täysin saman asian (itse asiassa nuo yöproteiinin nimellä myytävän tuotteet sisältävät suurimmaksi osaksi maitoproteiinia useinkin!) - tai rahka tai raejuusto öljytilkalla höystettynä.

Maitoproteiini kelpaa erinomaisesti myös välipaladrinkkeihin, ja sisältää runsaasti kalsiumia, mikä on meidän naisten kannalta hyvä juttu :)

On tullut kyllä luettua kaikista lisäravinteista ja mitä enemmän lukee sitä :david: itseni tunnen, joten kysyn suoraan:

Käytössäni on Finnmaxin After training palautusjuomana, jonka kiskasen neljästi viikkoon salin jälkeen (pitäisikö kiskasta myös jokaisen sauvakävelyn tms jälkeen?).

Pitäisikö palkkarin lisäksi ottaa käyttöön jotain kreatiini/glutamiini tai vastaavia valmisteita? Mitat näkyvät profiilissa, joten otan mielelläni vastaan annostusohjeita.

tuttu tunne :lol2:

Mielestäni et tarvitse palautusjuomaa aerobisen jälkeen.
Itse otan (saman merkkisen) palkkarin, mutta vain salitreenin jälkeen.

Tuskin tarvitset juomasekoituksia välipäivinä tai ennen treeniä mikäli ruokailusi on kunnossa.
Jos jostain syystä syöminen ei onnistu ennen treeniä ja treenissä tuntuu energiat loppuvan voit ajatella
jotain drinksua josta saat energiaa ja proteiinia treenin (ja kropan) tarpeisiin, mutta ei palautusjuomaa silloin!

Välipäivinä pyrkisin ottamaan tarvittavat ravinteet ruuasta.

Henkilökohtainen mielipide: nk. yöproteiini on yksi pahimpia viimeaikaisia huijauksia lisäravinnemarkkinoilla. Aivan tavallinen maitoproteiini tahi kaseiini ajaa täysin saman asian (itse asiassa nuo yöproteiinin nimellä myytävän tuotteet sisältävät suurimmaksi osaksi maitoproteiinia useinkin!) - tai rahka tai raejuusto öljytilkalla höystettynä.

Maitoproteiini kelpaa erinomaisesti myös välipaladrinkkeihin, ja sisältää runsaasti kalsiumia, mikä on meidän naisten kannalta hyvä juttu :)

Samaa mieltä tässä. Samaa shittiä nuo yöprodet eri paketissa ja isolla hintalapulla varustettuna. Muutenkin illalla on ainakin mun mielestä mukava syödä jotain kiinteää, kuten just rahkaa tai raejuustoa.

Perus palkkarin ja lisäproden lisäksi itsellä käytössä vain kreatiini. Mielestäni glutamiinissa esim. menee rahat aikalailla hukkaan. Sitä glutaa pitäs vetää aika hiton isoilla annoksilla, tyyliin tehdä siitä proteiinijuoma, jotta olisi hyötyä ja ei tätä tavallisen palkansaajan lompakko enää kestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aivan tavallinen maitoproteiini tahi kaseiini...

Vähän aiheen ohi, mutta ite tarvisin tähän hieman tarkennusta. Eli kun kaseiini on juustoproteiini(vai?) ja hera on juuston valmistuksen sivutuote, josta jotenkin toi heraproteiini valmistetaan, ni onko maitoproteiini sitten noita molempia sekasin, ja missä suhteessa? Jos hera on nopeampaa ku maitoproteiini, ni onko kaseiini hitainta? Miten noiden joukkoon nopeuden puolesta sijoittuu soijaisolaatti? Ollanko nyt ihan metsässä?

Kiitos neuvoista, monivitamiini on käytössä, kalaöljykapselia harkitsen. On nyt jonkun aikaa tullut kokeiltua heraa ennen treeniä ja palkkari+krea sekoitusta treenin jälkeen ja tuntuis toimivan. Mitään noista en käytä välipäivinä enkä aerobisen jälkeen. Glutamiinit taidan jättää hifistelijöile.

Proteiinia tarviisin kai 160 g/pv, minkä pyrin kyllä syömään ihan ruokana (syöminen on kuitenkin aika kivaa :) ), mutta ainainen tonnikalaraejuusto alkaa vähitellen tökkiä, joten ehkä nuo jauheet on ihan hyvä pitää kuvassa ainakin dieetin ajan.

Onkos immeisillä kokemusta L-karnitiinista? Rahan tuhlausta vai toimivaa tavaraa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom