Maximus Bicepus
100% iron and steel
Super-Man:illä saattaa olla myös oma lehmä ojassa, kun on itse lisäravinnefirman edustaja, mutta jostain syystä ei halua enää reilusti esiintyä täällä omalla nimellään vaikka on silläkin jo aikoja sitten rekisteröitynyt tälle foorumille.
Tiiän kyllä kuka Super-Man on Ja olen antanut itselleni ymmärtää, että hänet ja hänen nimensä on bannattu tältä foorumilta, siksi ei näy/käy omalla nimellä.
Näistä varastoista käytetään kuntosaliharjoittelussa kuitenkin korkeintaan 30% ja kun niiden täyttäminen takaisin 100%:iin vaatii vähintään 24h-48h tasaisesti saatavaa hillhydraattia jonka laadulla ei ole merkitystä. Miksi sitten olisi kiire täyttää lihasten glykogeenivarastot kun ne joka tapauksessa otetaan 30min jälkeen kun vatsalaukku on jo tyhjentynyt heraproteiinipalautusjuomasta. Mielestäni hiilareita ei myöskään tarvitse ottaa maltosta koska niiden laadulla ei ole väliä ja terveellinen hedelmä ajaa saman asian paremmin, mutta jos on epävarma, voi tankkausta nopeuttaa ottamalla hiilarit vaikka makeuttamattomasta ja säilöntäainettomasta 100% (omena tms.)tuoremehusta joka maksaa 28-70 senttiä litra.
Joka tapauksessa se palautusjuoman hiilihydraattimäärä on mitättömän pieni, koska voimaharjoittelussa tarvittavan lihasolujen sisältämän glykogeenivarastojen täyttämiseen mennee minimissään se 1-2 vuorokautta.
Mistähän tuo 30% prosenttia on vedetty? Ite ainakin olen saanut tyhjennettyä kehon glykogeenivarastot täysin! Vai miten muuten selitän 60-70 minuutin treenin, jossa tein 15 toiston sarjoja kevyillä n. 80-85% 15RM painoilla ja tuloksena oli se, että en treenin päätteeksi jaksanut enää tehdä edes vatsoja vaan menin pukuhuoneeseen, jossa pyörin puolisen tuntia josta vartin maaten penkillä, koska energia ei riittänyt edes pukemiseen? Treeni ei ollut fyysisesti lihaksille raskas, vaan energiat vaan loppui kirjaimellisesti kokonaan. Ja kyseessähän oli HST-ohjelman eka treeni ja alla viikon totaalitauko niin kuin ohjelmassa neuvotaan.
Malto-juttuun en sano muuta kun ei se väärinkään oo (varsinkaan yli 10 sarjojen treenien jälkeen), sillä aiheesta puhuttiin jo niin kattavasti tuossa ylempänä olevassa linkissä vanhaan ketjuun.