Palautusjuoman ajankohta?

Pakkiksella on varmaan aiheesta keskusteltu mutta silmään ei osu vastausta kysymykseeni.

Eli, Jos salitreenin jälkeen tekee 15-30 minuutin kevyen aerobisen loppuverkan, kannattaako palautus juoma nauttia välittömösti lihaskuntoharjoittelun jälkeen vai vasta tämän treeniä seuranneen aerobisen jälkeen.
Käsittääkseni palautusjuoman obtimi nauttimis aika olisi välittömästi bodauksen jälkeen ja toistaiseksi olen hörppinyt palkkarin siinä pyörän crossarin tai kuntomaton päällä.

Eli palkkari ennen vai jälkeen loppuveryttelyn/aerobisen?

Kiitti ja kuitti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En usko tuolla olevan juurikaan merkitystä. Jos nyt jompikumpi pitää valita niin minä joisin tuon aerobisen jälkeen. Tai sitten samaan malliin kuin olet aiemminkin vetänyt.

Entä jos pyöräilee salilta himaan, voiko juoda palkkarin jo salilla vai kantsisko vasta kotona? Yleensä oon treenin jälkeen venytelly ja samalla hörppiny palkkarin, ja sitten lähteny polkemaan. Matkaa on joku 5km/15-20min kevyellä vauhdilla, ei siis suurta rasitusta.

Entä jos pyöräilee salilta himaan, voiko juoda palkkarin jo salilla vai kantsisko vasta kotona? Yleensä oon treenin jälkeen venytelly ja samalla hörppiny palkkarin, ja sitten lähteny polkemaan. Matkaa on joku 5km/15-20min kevyellä vauhdilla, ei siis suurta rasitusta.
Palkkarin oikea ajoitus riippuu aivan täydellisesti siitä, mikä se kokonaistilanne on ravitsemuksen suhteen peilaten tavoitteisiin.

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin sekä alkuperäisen kysymyksen esittäjä että tämä lainaamani kirjoittelija ovat perus tietoisia oikeaoppisesta ruokavaliosta ja noudattavat terveellisiä elämäntapoja. Tavoitteitaan tietämättä en voi sanella ehdottomia totuuksia mutta väitän, että heidän elämäänsä ei tee isoa eroa juovatko he palautusjuomansa kotimatkansa aikana vai sen jälkeen.

Itsekin kuljen salille pyörällä, matkaa bout 2 km. Itsellä tapana vetää palkkari treenin loppuun, käydä suihkussa ja polkea rauhassa kotio. Kotona sitten n. 35 min päästä kanaa & riisiä naamariin :)

Jos on raskaammasta tai pidemmästä treenistä kyse, esim. selkä tai jalkatreeni niin paras ajankohta on ottaa se palkkari ennen aerobista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom