Palautusjuomakysymys

Ikä
43
Missä vaiheessa palkkari vedetään jos tekee salitreenin päälle aerobisen ???Ilman että katabolia iskee:david: ????!!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vasta aerobisen jälkeen, koska jos vedät ennen saat energiaa ja aerobinen kuluttaa sitä energiaa mikä palautusjuomasta suuntautuisi lihaksille jolloin palautusjuoma ja aerobinen tekevät hallaa toistensa tarkoituksille. ei 20min polkeminen lihaksia syö pois.

mutta eikö näin aatellen lihakset kerkeä tuolla välin jo kataboliaan...??? plääh. Tätä pähkäillyt ja herne menee..

turha tuollaista murehtia, jos siinä menetät lihasta niin menetys on marginaalinen, voithan tietenkin heittää punttitreenin välissä jotakin naamaan millä on antikatabolista vaikutusta, esim glutamiinia.

Jos katabolia pelottaa niin ota kevyehkö proteiinijuoma puoli tuntia ennen treeniä. Sillä saat vereen aminohappoja ja katabolian peikkoa ei tarvitse pelätä niin paljoa :) Siitä on ollut myös puhetta, kuinka huonosti ravinto imeytyy liikunnan yhteydessä, joten en usko että silläkään on paljoa merkitystä otatko palkkarin ennen aerobista vai sen jälkeen. Lähinnä voi runsaammasta palkkarista tulla huono olo, kun se hyllyy vatsassa.

No meikäläinen ottaa palkkarin aina vasta kotona treenin jälkeen, eli käyn eka suihkussa ja sitten kävelen/pyöräilen kotiin ja siellä sekottelen mömmöt. Uskoisin että se pieni tauko on vaan hyväksi, varsinkin jos ennen treeniä juo jonkun kevyemmän drinksun. Eli joisin palkkarin vasta aerobisen jälkeen. Melkoista mutuilua kuitenkin, vaikka kyllä tästä kai jotain näyttöäkin on. :david: ;)

Minä ainakin otan heti treenin jälkeen sit aerobinen ja sen jälkeen ateria.

Olikohan se Chris Aceto joka kirjoitti rasvanpoltto-aiheisen artikkelin erääseen lehteen, jossa hän kertoi punttitreenin jälkeisen aerobisen rasittavan kehoa haitallisella tavalla. Hänen mukaansa vahva ylitreenauksen tapainen katabolia seuraisi väistämättä raskaan treenin jälkeistä aerobista, ja hän ei siis suositellut sitä rasvanpolttotarkoitukseen.

Minä suosittelen tekemään joinain päivinä pelkästään aerobisen treenin ja sitten salitreenit muina päivinä.

Hullu inkkari sanoi:
Olikohan se Chris Aceto joka kirjoitti rasvanpoltto-aiheisen artikkelin erääseen lehteen, jossa hän kertoi punttitreenin jälkeisen aerobisen rasittavan kehoa haitallisella tavalla. Hänen mukaansa vahva ylitreenauksen tapainen katabolia seuraisi väistämättä raskaan treenin jälkeistä aerobista, ja hän ei siis suositellut sitä rasvanpolttotarkoitukseen.

Minä suosittelen tekemään joinain päivinä pelkästään aerobisen treenin ja sitten salitreenit muina päivinä.

Aceto onkin "happomiehiä". Eli, jos ei tollaseen "natuna joka gramma säästetään"-meininki kiinnosta, niin liikkukaa toki muutenkin, kun levytangon kanssa

Joona sanoi:
Jos katabolia pelottaa niin ota kevyehkö proteiinijuoma puoli tuntia ennen treeniä. Sillä saat vereen aminohappoja ja katabolian peikkoa ei tarvitse pelätä niin paljoa :) Siitä on ollut myös puhetta, kuinka huonosti ravinto imeytyy liikunnan yhteydessä, joten en usko että silläkään on paljoa merkitystä otatko palkkarin ennen aerobista vai sen jälkeen. Lähinnä voi runsaammasta palkkarista tulla huono olo, kun se hyllyy vatsassa.

Mä otan aina tuon protujuoman enen treeniä. Ja itse kysymykseen vastaus, eli tottakai vasta aerobisen jälkeen se palkkari.

tähän perään voisi vielä kysyä vähän aihetta sivuten, että onko merkitystä jos vetää palkkarit ns. ykkösellä naamariin, vai pitäisikö juoda hitaammin. tiedän että on vähän :david: kyssäri mutta parempi kysyä kun tehä aina väärin :D.

:offtopic:
Timba79 sanoi:
Mä otan aina tuon protujuoman enen treeniä. Ja itse kysymykseen vastaus, eli tottakai vasta aerobisen jälkeen se palkkari.
Miltä tuntui toi kymppitonnin rikkominen?

Oon taas omalla hömpällä tavalla ratkaissut tällä välin asiaa pohtiessani ongelmaa näin: eli vedin puolet palkkarista ennen treeniä ja jälkeen loput:hyper: Eli toisin sanoen taisi olla väärin:david:

seamus sanoi:
tähän perään voisi vielä kysyä vähän aihetta sivuten, että onko merkitystä jos vetää palkkarit ns. ykkösellä naamariin, vai pitäisikö juoda hitaammin. tiedän että on vähän :david: kyssäri mutta parempi kysyä kun tehä aina väärin :D.

Mä vedän yleensä näin, paskat sillä voi isoa merkitystä olla missä ajassa tuon juo kuhan juo heti treenin perään. Silloin tietysti kannattaa hörppimällä ottaa jos meinaa paha olo tulla, itsellä on vain parempi mitä nopeammin sen saa otettua. Tekee hyvvää!

JFG sanoi:
Miltä tuntui toi kymppitonnin rikkominen?

Kelasin mä hetken, että oon mä aika vitusti täällä vissiin aikaani viettänyt, mutta nopeesti tollaset mietteet meni ohi...ja taas vastailemaan. :D

hömppä sanoi:
Oon taas omalla hömpällä tavalla ratkaissut tällä välin asiaa pohtiessani ongelmaa näin: eli vedin puolet palkkarista ennen treeniä ja jälkeen loput:hyper: Eli toisin sanoen taisi olla väärin:david:

No ei tuokaa väärin ole, mutta mulla tulisin ainakin huono olo kesken treenin jos vedän nopeeta hiilaria alle. Eli siksi otain vain protua ennen treeniä ja palkkari heti treenin jälkeen.

seamus sanoi:

Ei sillä kyl oo varmaankaan merkitystä että meneekö juodessa sekunti vai minsa... kunhan vaan muistaa juoda :thumbs:

okei, kiitos neuvoista, eli tästälähin vaan ykkösellä napaan, koska ei toi :urjo: lennä kovinkaan helposti. On muuten toi muscle+ suklaa aika :kuola: muutenkin, korvaa suklaanhimoni lähes täydellisesti :D

Petu80 sanoi:
Ei sillä kyl oo varmaankaan merkitystä että meneekö juodessa sekunti vai minsa... kunhan vaan muistaa juoda :thumbs:
Itse pistän joku 5-7dl vettä tuohon enkä kyllä pystyisi juitaisemaan sitä ykkösellä naamariin. Mutta hörpin sen noin minuutissa. Ei minun mielestäni ole väliä juoko sen sekunnissa vai kolmessa minuutissa sillä ei ole väliä tuleeko juoman hiilarit jo proteiinit heti vai muutamassa minuutissa, vaan se on tärkeätä, että ne tulee!!;)

NGV sanoi:
Itse pistän joku 5-7dl vettä tuohon enkä kyllä pystyisi juitaisemaan sitä ykkösellä naamariin. Mutta hörpin sen noin minuutissa. Ei minun mielestäni ole väliä juoko sen sekunnissa vai kolmessa minuutissa sillä ei ole väliä tuleeko juoman hiilarit jo proteiinit heti vai muutamassa minuutissa, vaan se on tärkeätä, että ne tulee!!;)

Just näin!

Ja vielä lisäystä senverran, että jotkut näkyvät ottavan n. puolet ennen suihkuun menoa ja loput suihkun jälkeen. Eli tapoja on monia ja kunhan sen siinä mahd. pian treenin jälkeen juo, niin varmasti tällöin täyttää tarkoituksensa erinomaisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom