Palautusjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timpsu
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!

Onhan näitä palautusjuomaketjuja tuolla aika paljon, kun searchilla etsii, mutta nyt olisi kiva saada ihan itselle näitä ohjeita. Menee sekaisin tuossa, kun tulee nimeä nimen perään noissa threadeissa:david:

Eli siis olen käynyt salilla noin kaksi vuotta, enkä ole koskaan mitään palautusjuomaa ottanut, mutta nyt ajattelin aloittaa sellaisen juomisen. Tuollahan niitä on kaupoissa vaikka kuinka, mutta mikä niistä olisi sopivin?
Sellainen, missä olisi proteiinit ja mahdollisesti myös hiilihydraatit, tai sitten hiilihydraatit ottaisi malto6:sta.

Toinen kysymys liittyy tuohon kreatiiniin. Onko sitä hyvä olla palautusjuomassa ja kuinka paljon? Voiko sen syömisellä olla jotain sivuvaikutuksia?

Salia harrastan 3-4 kertaa viikossa.

Kiitos vastauksista! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä kombo olisi: Malto+Hera80. Kohtuu hyvän makuinen, ei erityisen kallis. Saa itse sekoitella haluamansa prot/hh suhteet, lisäksi voi heittää kreaa sekaan. Noista valmiistahan se on miltei sama mitä ottaa. Ei niistä palautuvuuteen mitään eroa huomaa. Ihan perus palkkari riittää ilman glutamiineja ja kreaa, nämä ovat hifistelijöille ja tekevät hintaakin tuotteelle. Kreaa kannattaa palkkariin laittaa 5-10g, ja jos palkkarissa vedät ton 10g satsin, niin ei siitä mitään haitta vaikutuksia tule, eikä niitä aineella olekkaan. Paitsi jotain pientä, ehkä finnejä saattaa tulla, mutta tämä on kovin yksillölistä :)

Hyvä kombo olisi: Malto+Hera80. Kohtuu hyvän makuinen, ei erityisen kallis. Saa itse sekoitella haluamansa prot/hh suhteet, lisäksi voi heittää kreaa sekaan. Noista valmiistahan se on miltei sama mitä ottaa. Ei niistä palautuvuuteen mitään eroa huomaa. Ihan perus palkkari riittää ilman glutamiineja ja kreaa, nämä ovat hifistelijöille ja tekevät hintaakin tuotteelle. Kreaa kannattaa palkkariin laittaa 5-10g, ja jos palkkarissa vedät ton 10g satsin, niin ei siitä mitään haitta vaikutuksia tule, eikä niitä aineella olekkaan. Paitsi jotain pientä, ehkä finnejä saattaa tulla, mutta tämä on kovin yksillölistä :)

Selvä =) Mites, miten paljon tuota proteiinia pitäisi saada harjoituksen jälkeen? Tarviiko 100 g tuota Hera80:stä? Ja hiilihydraatteja saman verran kuin proteiinia, eli suhteessa 1:1? =)

Selvä =) Mites, miten paljon tuota proteiinia pitäisi saada harjoituksen jälkeen? Tarviiko 100 g tuota Hera80:stä? Ja hiilihydraatteja saman verran kuin proteiinia, eli suhteessa 1:1? =)
Itse ainakin olen väsännyt palkkarin ihan pussin kyljessä olevien ohjeiden mukaan. Proteiinien ja hiilareiden suhde 1:2. Käytännössä desi kumpaakin tavaraa, tuohon heittää pari teelusikallista kreatiinia päälle, niin hyvä tulee.

Selvä, kyselisin vielä tuosta kretiinista, kun tuolla on noita valmiita juomia, joissa on 5-10 g kreatiinia mukana, ja sitten tuolla kreatiinipurkkien ohjeissa on se latausjakso ja tällaiset. Eli voiko sitä kreatiinia silti ottaa sen 5-10 g valmiista juomasta ilman mitään latausjaksoja ja tällaisia, kuinka tärkeitä ne latausjaksot ovat?

Ja onko kreatiini aivan välttämätön siinä palautusjuomassa, oletteko huomanneet jotain eroa siinä?

Esim. tuo HT-R -palautusjuoma, jossa on valmiina 10 g kreatiinia, tarviiko sellasen alotukseen jonkun latausjakson?

Kreatiinia ei ole pakko käyttää latausjaksoin ja ylläpitojaksoin. Tyylejä on erilaisia, joku vetää ihan ohjeen mukaan, toinen kun muistaa ja joku palautusjuomissa. Ei kreatiini suinkaan välttämätön ole, sen pitäisi lisätä lihasmassaa, sarjakestävyyttä ja auttaa lihaksien palautumista. Toimiminen on aika yksilöllistä, jollain toimii hyvin, toisella ei.

Itse en ole koskaan ladannut kreatiinia, otan teelusikallisen päivässä. Tehoaa hitaammin alkuun kun ei lataa mutta tulos on kuukauden jälkeen sama. Vuosien varrella olen huomannut aineen tehokkaaksi itselläni, penkkitulos on noussut aina viitisen kiloa `kuurilla` ja taas pudonnut kun kuurin lopettaa.
Nyt on jo 2,5 kk. yhtäjaksoinen kuuri takana ja toimii.
Otan myös palkkarin ja krean erikseen, krea pari tuntia ennen treeniä.

Hmm Latauujaksot kreassa on aika perseestä eli kantsii ostaa mielluummin erikseen sitä kreaa ja sellasta mitä ei tarvi ladata (en ala mainostamaan). Voit ottaa sitä sen 1-2 teelusikallista jälkeen treenin. Kreatiini olisi hyvä sekottaa vasta ennen nauttimista siihen nesteeseen (mieluiten sellaiseen jossa hiilareita esim. mehuun) koska muuten se menettää tehoaan. Itellä toimi todella hyvin kun heitti puoleenlitraan mehua ja naamariin (riippuu myö kreasta). Sitten alkaa kertymään sitä nestepöhöä ja alkaa voimat nousta(?). Vesi mitä on kertyny lähtee kuurin jälkee muutaman viikon vara-ajalla ja kantsii ajottaa se niin ettei o koeviikko juuri sillon:D ei nimittäin pysty olemaan kusematta 2 tuntia enempää vaikka kuinka irvistää. (kokemusta löytyy) Tietenkin kaikki toi on yksilöllistä;)

Voiko tota american mass blastii käyttää palkkarina? Sen tuoteselostus hieman hämää kun siinä puhutaan jotain hitaasta proteiinista. Samat suhteet siinä kuitenkin on kun yleensä palkkarissa, suunnillee 1:2.

Juuh, niinkuin sanottu, niin Hera80 + Malto on kova sana. Itse sekoitan maitoon, niin hyvää tulee, että tekisi mieli kokoajan litkiä :kuola:

Voiko tota american mass blastii käyttää palkkarina? Sen tuoteselostus hieman hämää kun siinä puhutaan jotain hitaasta proteiinista. Samat suhteet siinä kuitenkin on kun yleensä palkkarissa, suunnillee 1:2.

Blastista paljonkin täällä puhetta palkkarina. Kannattaa jatkaa hieman heralla. Periaatteessa helppo resepti 4 kg pörtilö massalaastia ja 900 g pussukka vaikka American Pro Wheytä. Niistä sitten hämmentelee palkkaria suhteessa 4:1 eli kestää molemmat yhtä pitkään. Edullinenkin on.

Btw: :kuola:

Sitten vielä, jos tuota hera80:stä ja malto6:sta sekottaa vaikka niin et on 40 g proteiinia ja 60 g hiilihydraattia, niin tarviiko siinä vielä illalla syödä tavallista ruokaa, vai täyttääkö tuo jo ihan riittävästi, jos ei massaa halua läskinä saada kehoon? ;) :)

Sitten vielä, jos tuota hera80:stä ja malto6:sta sekottaa vaikka niin et on 40 g proteiinia ja 60 g hiilihydraattia, niin tarviiko siinä vielä illalla syödä tavallista ruokaa, vai täyttääkö tuo jo ihan riittävästi, jos ei massaa halua läskinä saada kehoon? ;) :)

Ei riitä.. paitsi jos meinaat olla 65-kiloinen hankisääski lopun elämääsi :)

Selasin body lehdet netissä äskettäin ja siellä sanottiin muutamassakin artikkelissa että pitäis saada vähintään 1g/painokilo hiilihydraattia treenin jälkeen.Sit ei sais olla rasvaa et imeytys hiilarit ja protskut paremmin.Ja välttäkää palkkareita jonka valmistukseen on käytetty esim.maitojauhetta ja dekstroosia enemmässä määrin koska siitä paistaa halvat tuotantokustannukset läpi.G-massaa olen vedellyt ja ollut tyytyväinen tuotteeseen,krea tauolla menee nutrin reco poweria.:D .

mass2 suklaa :urjo:

Tuli ostettua kallis turha ostos.. Toivottavasti saan tuon myytyä jollekkin kaverille. Kyllä sitä pari kertaa juo, mutta makuun kyllästyy liian nopeasti..

Hera80 vadelma ei ole tuottanut pettymyksiä.

Juuh, niinkuin sanottu, niin Hera80 + Malto on kova sana. Itse sekoitan maitoon, niin hyvää tulee, että tekisi mieli kokoajan litkiä :kuola:

Paitsi ettei oo suositeltavaa sekotella palkkarii maitoon, kuulemma hidastaa imeytymist tai jottai vastaava.

Vielä tyhmähkö kysymys, kun ostin Malto6:sta ja Hera80:stä, ja molempien ohjeissa sitä sekoitetaan n. 4 desiin vettä, niin tarvisiko sitten kun ne ottaa yhdessä, sekoittaa ne 8 desiin vettä? o.O vai riittääkö se 5-6 dl vettä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom