Palautusjuoma?

Originally posted by hiliviuskas
malto nopea hiilari, kaakaojauheessa semmosia tuskin on.
Eli ei kannata, sillä palautusjuomassa pitäsi nimenomaan olla nopeita hiilareita ja protskuja!

Vesseli paketin kyljestä luettua:
100g tuotetta sisältää:
hiilihydraattia 90g
josta sokeria 80g

Eli kyllähän tuossa kaakaossakin noita nopeita hiilareita on aika paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by smurf
Tyhmä kysymys... mutta voiko ton malton korvata kokonaan kakaojauholla?..jos heittää esim 40g kaakaota proteiinin sekaan...
:confused:
Muuten kävisi mutta valkoisen sokerin sisältämä fruktoosi on Saatanasta ja sen käyttöön kuolee. (en kärjistä en ;) )

Originally posted by smurf
Tyhmä kysymys... mutta voiko ton malton korvata kokonaan kakaojauholla?..jos heittää esim 40g kaakaota proteiinin sekaan...

Tavallisesta sokerista mitä kaakaojuomajauheessakin on, on puolet fruktoosia eikä se kaakaojauhe muutenkaan sovellu malton korvikkeeksi. Maustamiseen sitä voi tietysti käyttää.

EDIT oho olin myöhässä miksköhän tää ei päivittänyt noita uusia =/.

Tarvitsinkin vahvistuksen epäilyksilleni, alkoivat noi mun juomat maistuun jo LIIAN hyville...

Jatketaas tämmöistä ketjua, eikä aloteta uutta, eli ne henkilöt jotka vetävät heti treenin perään proteiinin ja puolen tunnin päästä maltot ja kreatiinit: oletteko huomanneet jotain muutosta suhteessa siihen että vedätte kaikki kerralla, ja/tai mitä hyviä syitä olisi tuolle menettelylle. Ajattelin että jos koitan kevään treenata hieman hifistellen :)

Onko jotain eroo, että sekotteleeko palautusjuoman ite vai ostaako jonkun valmiin? Lähes kaikilla näyttäis olevan omat sekotukset käytössä, mutta mä taas ajattelin jotain valmista (fastin reco/viking power) hommata... Oisko oma sekotus kumminkin kannattavampi?

Mitä ois sellasia hyviä valintoja omaan sekotukseen? Jotain aika edullista, mutta ei mitään ihan suutaria?!

Osaan kyllä lukea muiden viestit, mutta kyselen silti! :D

Originally posted by moppe
Onko jotain eroo, että sekotteleeko palautusjuoman ite vai ostaako jonkun valmiin? Oisko oma sekotus kumminkin kannattavampi?
Tulee halvemmaksi ostaa halpaa heraa ja halpaa maltoa ja sekoittaa ne, kuin ostaa valmista jauhoa. Myöskin, jos sekoittaa itse, niin saa suhteet oikein, kaikille ei tosiaankaan sovi 50/50 tai 30/70, jokaisella on omat suhteet, millä saisi parhaan tuloksen.
Mitä ois sellasia hyviä valintoja omaan sekotukseen? Jotain aika edullista, mutta ei mitään ihan suutaria?!
Hera- jauhoa (valmistaja riippuu siitä, miten paljon rahaa haluat tuhlata, esim FAST) ja Malto- jauhoa. Ne riittävät. Molempia saa isoissa tai pienissä säkeissä. Mene kauppaan katsomaan. Eri kaupoista löytyy kyllä juttua täällä palstalla (ainakin jossain muodossa).
Osaan kyllä lukea muiden viestit, mutta kyselen silti! :D
Joo, eihän tässä mitään, osaan kohta unissanikin kertoa kysyjälle, miten laihdutusta pitäisi hoitaa ja mistä mitäkin jauhoja sekoitetaan ja ostetaan, sen verran täällä olen itseäni toistanut.:p

Originally posted by tappara
Jatketaas tämmöistä ketjua, eikä aloteta uutta, eli ne henkilöt jotka vetävät heti treenin perään proteiinin ja puolen tunnin päästä maltot ja kreatiinit: oletteko huomanneet jotain muutosta suhteessa siihen että vedätte kaikki kerralla, ja/tai mitä hyviä syitä olisi tuolle menettelylle. Ajattelin että jos koitan kevään treenata hieman hifistellen :)

Eihän tuolla varmana mitään käytännön muutoksia eli lihaskasvua saa aikaan verrattuna kiisselin juomiseen. Itse en usko että käytännön muutoksia lihaskasvussa näkisi niinkään että söisi joka treenin jälkeen maitorahkaa puol kiloa, pari banaania ja panimosokeria, tekis noista vaikka pirtelön. Ehkä vuoden sisällä lihasta tulisi 50 grammaa vähemmän tuolla rahkapirtelöllä verrattuna palautusjuomaan, tuskin sitäkään. Tätä mieltä itse olen, vaikka rahkan maitoproteiini imeytyykin hitaammin kuin hera. Herassa taas on melkoisesti niitä terveydelle hyödyllisiä osasia joten senkin takia hera on parempi palautusjuomassa. Ja jos sen juo ekana ilman maltoa niin se nostaa insuliinia mikä pumppaa nopeasti tiettyjä aminohappoja lihaksiin (sama vaikutus kuin glukoosilla), eli maltoa ei tarvita proteiinin hyödyntämiseen heraa käytettäessä.

Kreatiini onkin sitten toinen juttu, se vaatii kunnolliseen imeytymiseen aika laihan juoman jossa mielellään ei muuta kuin maltoa tai glukoosia. Käytännön hyöty minkä itse oon saavuttanu tuolla kahen vaiheen juomalla on sen ähkyn poistaminen mikä tuli kun joi sellasen 80-100g malto 50-70g protskukiisselin. Paljon "helpottuneempi" olo treenin jälkeen ne kaks tuntia kun juo kaks ohutta juomaa jotka imeytyy hyvin ja nopeesti. Täytyyhän sen olla positiivinen merkki.

Niitä teorioitahan on että kun se proteiini pääsee ensimmäisenä imeytymään lihaksiin se nopeuttaa eniten palautumista mutta en usko että käytännössä ja pidemmälläkään tähtäimellä tällä todellakaan on paljon mitään väliä. Turha odottaa että kasvais enemmän näillä säädöillä.

Originally posted by moppe
Onko jotain eroo, että sekotteleeko palautusjuoman ite vai ostaako jonkun valmiin? Lähes kaikilla näyttäis olevan omat sekotukset käytössä, mutta mä taas ajattelin jotain valmista (fastin reco/viking power) hommata... Oisko oma sekotus kumminkin kannattavampi?

D

Oma sekoitus on kannattavampi sekä taloudellisesti, että laadullisesti - sillä voit määrittää silloin itse sen koostumuksen ja olla varma sen suhteista. Monessa valmiissa palautusjuomassa on esim. usealla eri tavalla käsiteltyä proteiinia, eikä mainintaa siitä, missä suhteessa keskenään. Tämä kuitenkin vain jos on todella tarkka siitä, mitä palautusjuomassaan haluaa, tai tarkka kukkarostaan tai sekä että.
Helppo, mukava ja takuuvarmasti kuitenkin toimiva tapahan valmis palautusjuoma on.

Saukkeus puhuu asiaa:kippis1:

Moni hifistelee palautusjuomalla, jotta saisi enemmän lihasta, mutta hattua nostan sille, jolla motivaatiota hifistellä myös kaikilla muillakin aterioilla ja elämäntavoilla.

En myöskään usko että, mikään kamala kiisseli hirveesti palauttaa tai vaikuttaa lihaskasvuun.
Itsekin joskus tul kunnon kiisselit nuoruuden innolla vedettyä, rasvaprosentti vaan kasvoi.

paremman palautumisen, olon, ja pienemmän rasvaprossan hyödyn olen saanut 30-40g malto, 20-30g prot. juomalla.
Sitten ltreenin jälkeen hyvälaatuinen riisi/kana/kala/ vihannes ateria.

Originally posted by Richard75
...mutta hattua nostan sille, jolla motivaatiota hifistellä myös kaikilla muillakin aterioilla ja elämäntavoilla.

Todellakin :D . On se vaan niin maailman hulluinta kun kaveritkin kysyy palautusjuomavinkkejä eikä niitä saa millään uskomaan ettei sillä oo paskankaan väliä juoko ne ollenkaan sitä palautusjuomaa kun muu ravitsemuspuoli on ihan päin hiirenpyllyä. Tuo palautusjuoman koostumus on kuitenkin bodauksessa melkein kuin hyttysen paska itämeressä :kippis1: .

Nyt jouluna on hyvä aika opetella syömään kunnolla! Mutta paskan ruokavalioni kanssa tulen silti tänne kyselemään, että miltäs vaikuttais lisaravinne.net:in palautumispaketti alottelijalle?

1 dl FAST Reco2
2 tl(n.5g ilmeisesti) kreatiinia
1 tl glutamiinia

malto/protsku + dekstro/krea Suhteet

oma palautusjuomani on yleensä

4dl vettä johon
0.5dl maltoa
0.7dl protskua

0.5dl dekstroosia (panimosok.)
ruokalusikallinen kreatiinia

2 ruokalusikallista kaakaojauhetta

Mietin nyt tuota dekstroosin käyttämistä palautusjuomassa?
Jotenkin jäänyt semmonen mielikuva että dekstro auttaa kreatiinin imeytymisessä, mutta siitä aiheutuva verensokerin nopea nousu pistää suonet tukkoon ja muiden ravinteiden imeytyminen hidastuu = palautusjuomassa huonompi homma ?

Originally posted by tappara
oletteko huomanneet jotain muutosta suhteessa siihen että vedätte kaikki kerralla, ja/tai mitä hyviä syitä olisi tuolle menettelylle.

Mukavampi vatsalle kun noi kiisselit. Tyhjentyy vatta nopeemmin ja ruoka maistuu eri tavalla.

Mulla on tota Fastin kreatiinia ja siinä lukee että 2g kreatiina sekoitetaan kerran päivässä 3-5dl hiilihydraatti pitoista nestettä.
Ja sitten siinä lukee että annostusta ei saa ylittää siis tietääkö joku miksei sitä 2g/vuorokausi määrää saa ylittää:confused:

Niin ja Fastin dexstrose pussissa lukee että 7g kreatiinia on hyvä määrä palautusjuomassa siis mitä V....A saman valmistajan pusseissa on eri suositukset:confused:

Noku. Se 2g/pv on joku Suomen viranomaisten "virallinen" suositus ja FAST ei tietenkään voi neuvoa ottamaan tämän vastaisia yliannoksia.

Reippaasti vaan, ei tuolla 2 g määrällä kukaan huomaa mitään. Olen lueskellut että krean turvallisuutta on tutkittu enemmänkin, ja tuskin testeissä mitään hyödyttömiä mikroannoksia on käytetty.

Jos en ihan väärin muista niin tuo 2g/pv on Suomen Tullin laboratorion määrittämä arvo että sillon se on ainakin turvallista.

Minkäs te näistä valitsisitte ekaks palautusjuomaks?
1. Bull`s recovery
2. Fast reco2
3. Fast viking power
4. Oma sekotus: whey3 + malto6 (+kreatiini)...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom