Palautumisviikko

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 2 kuukautta treenannut ilman taukoa 2 jakoista neljästi viikossa.
Nyt olis tarkotus vaihtaa ohjelma 1 jakoseen. Kannataako pitää sitä ennen viikko vapaata treenistä ?
Vähän tuo paljon puhuttu ylikunto mietityttää.

Voi toi olla ihan hyvä idea. Itel meni tosin vituiks, pidin viikon tauon ennen ohjelman muuttamista, yhen reenin kerkesin vetää -> flunssa+kuume -> toine viikko pois salilta.
Hyvä niit taukoi tosiaan on välil pitää, mutta luonnostaankin välillä joutuu palauttelee. Just jos tulee kipeeks, joku loma yms.

Jos nyt meinaat pitää, niin pidä täysin treenaamaton viikko äläkä mene sinne salille tekemään mitään kevyesti, sillä sotket vaan hermostoa.

Jos nyt meinaat pitää, niin pidä täysin treenaamaton viikko äläkä mene sinne salille tekemään mitään kevyesti, sillä sotket vaan hermostoa.

Tästä olen kyllä erimieltä, ei se mitään hermostoa sotke jos tekee samat sarjat puolella painoista mitä ennen. Kevyellä viikolla tehdään huoltavaa voimaharjoittelua ja huoltavaa aerobista harjoittelua. Treeni päiviä voi olla ihan sama määrä mutte tehot vaan alhasena.

Helvetin järkevää mennä heilumaan sinne salille turhaan. Mielummin söis himassa ja venyttelis ni palautuis rankasta treenijaksosta.

"Kevyt viikko" ..huoh.

Itse en ottais ollenkaan lepoa vaan pitäisin ehkä pari lepo päivää vaan putkeen niinku nytkin teen. Eli mulla loppus tää ohjelma tossa perjantaina ja uus ohjelma alkaa maanantaina. Koko viikonlopun sitten venyttelen ja syön ja löhöilen ja maanantaina jatkan painamista taas normaaliin tahtiin.

Se riippuu aivan yksilökohtaisesta palautumiskyvystä, miten kannattaa menetellä. Jos ei palaudu kamalan hyvin niin voi pitää kokonaisenkin viikon offia, mutta jos on ihan normaali jamppa niin tuo kevyt viikko on hyvä hermoston palauttaja. Itse en kyllä pystyisi olemaan tekemättä mitään yhtä viikkoa ja sitten sen jälkeen ei treenit kulkis seuraavalla viikolla kunnolla.

Kannattaa tutustua http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1439
Totaali lepoa kannattaa käyttää vain jos on kipeä, muuten ei!

Edes lukematta tuota voin sanoa, että kannattais tehdä muutkin asiat saken ohjeiden mukaan ennenkuin ottaa yksittäisiä kohtia. Yleensä noissa saken ohjelmissa on ollut joka neljäs viikko kevyt. Kaveri on vääntänyt kuitenkin 2kk nyt putkeen, joten jos multa kysyttäis niin kannatais pitää melkeinpä koko viikko taukoa ja loppuviikosta vähän kevyttä jumppaa ens viikkoa varten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En välttämättä koko viikkoa vain makais sohvalla ja mättäis ruokaa naamaan. Jotain kevyempää vois tehdä ihan vaihtelunki vuoksi; uintia, kävelylenkkejä, tms. Kyl siel salillakin voi käydä vetämässä jotain kevyttä koko kropan treeniä/kuntopiiriä.

offiviikon olen ite pitänyt viimeksi viime elokuussa, en aio pitääkkään sillä viikon mitään tekemättömyyden jälkeen hermosto oli ihan hakoteilla ja painot eivät nousseet mitenkään. no viikossa asia onneksi korjaantui.

keventelyviikon pyrin sen sijaan pitämään 6-9vk välein ja silloin pääliikkeet teen tyylii 3*5 ja käytän 40-50% painoja pääliikkeissä sekä apuliikkeet teen kehonpainolla kevyesti.

Mulla ei huiliviikosta ollut kuin haittaa. Viikon pakkohuilin (ei töiltä kerennyt) jälkeen oli helevetin vaikea vääntäytyä salille, hilkulla oli etten jäänyt sohvalle keksimään tekosyitä lisää. Tauon jälkeen rautakin painoin normaalia enemmän ja jotenkin kaikki paikat oli tukossa yhden sarjan jälkeen.

Seuraavan tauon pidän kun joku paikka alkaa pragaa tai kuolema korjaa. Niih!

Kevyt viikko kestää 3 päivää ja silloin syödään, saunotaan, ulkoillaan, juodaan ( vettä ) venytellään, löhötään, vitaminisoidaan keho ja täydennetään glygeeni varastot. Ei nostella muuta kuin katkarapua vaimolle.

Tuosta kun sisäitää jokusen sivun, niin voi mun mielestä itse päättää, tarviiko sitä kevennystä.
http://www.pakkotoisto.com/treeni/61134-pikkutoiston-pakkojaettilaeinen-ylikunto/

Itsellä ainakin kävi niin, että hetken luettua huomas, että tässähän ollaan aika raakasti ylikunnossa, vaikka olen luullut sen olevan huippu-urheilioiden vaiva :D

Tai ainakin jonkinlainen raju ylirasitustila...

Kohti ylikuntoa olin matkalla itekkin, ilmeni lihasjumeina, voimien romahtamisena, unettomuutena ja loppua kohti alko nostaan vähän lämpöäki. Yllättävän helppo tollaseen ylirasitukseen on päästä, luulin että vaatis ihan mielettömiä treenejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom