Palautumisjuoma ja hampaat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei taas,

kysymys lyhyesti: onko nuo palautumisjuomat (esim. toi fastin muscle+ mitä olen ajatellut ostaa) vaarallisia hampaille?

Siis esim. noi urheilujuomathan useat on huonoja hampaiden kiilteelle. Jotain happoja niissä vissiin on, kuten myös limsoissa. Sokeria noissa palautumisjuomissa ei kuitenkaan taida olla?

Että palautumisiin vaan :)

Tosta on ollut ennenkin juttua, koita söörtsiä, ite olin kyselemässä aiheesta. Kysyin hammaslääkäriltä tuosta jauhojen vaikutuksesta hampaisiin ja se totes sen vaikuttavan kun malto/dextro ei vissiin oikein oo hyviä hampaille. Ei voi mitään, pitää vaan käydä useammin tarkastamassa purukaluston kunto, niin ei ihan kaikki pääse tippumaan.

Maltohan se meinaa olla melko ilkeä hampaille kun se tykkää olla kuitenkin monta kertaa voimakkaampaa/makeampaa kuin sokeri. Ainakin näin olen asian itse ymmärtänyt ja huomannut palautusjuoman juomisen jälkeen :) hyvä se on ainakin suu huuhdella vedellä tai pestä hampaat palkkarin jälkeen jos oikein hifistelemään haluaa ruveta :)

Kyllähän nuo sokerit on pahasta hampaille. Ehdottomasti suu kannattaa purskutella vedellä, ja purkkaa päälle.
Harjausta ei kannata harrastaa ylimäärin eikä etenkään silloin kun on happohyökkäys on jo päässyt pehmentämään kiillettä. :)

Vedätte drinksun naamariin, huuhtelee sen jälkeen vedellä suun ja purkkaa perään. Ei tarvitse huolehtiua hampaista!

Itse asiassa ne hampaat pitäisi pestä ennen sen palkkarin juomista, jos alkaa hifistelemään. Palkkarissa nautittu sokeri reagoi hampaiden pinnalla olevan plakin kanssa kiillettä kuluttavasti, ja kun pitää hampaat plakittomina, niin välttyy pahimmilta happohyökkäyksiltä.

En nyt halua jankuttaa mutta hampaiden "ylimääräinen" harjailu ei ole hifistelyä vaan ennemminkin pahasta.

Aamuin illoin rittää siis, ja aamulla ehdottomasti _ennen_ aamupalaa. Iltapalan jälkeen on järkevää jäystää purkkaa ja odottaaa tovi happohyökkäyksen laantumista ennen kuin hyökkii irrottamaan kiillettä hartiavoimin... Jos suuhygieniasta pitää huolen (huuhto suun vedellä/ maidolla+ purkkaa jälleen) ei plakkia pitäisi kovin paljoa (normaaliin suuhun) edes kertyä päivän aikana.

*jauhjauh* :)

Hyviä vinkkejä tullut. Purkassa sit kannattaa muistaa se että sitä ei jauheta kun se aika vaan kun siitä irtoo sitä makua. Jos niitä alkaa ylettömästi jauhaa niin tulee ongelmia leukaperien kans. Eihän se sillon paljoo vaikuta jos sillon tällön purkkaa jauhaa pitkään mutta jos alkaa joka päivä lisäravinteiden oton jälkeen tai/ja ennen sitä syömään purkkaa niin voipi olla vaikutusta leukoihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom