Palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hyttynen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ittellä jokin aerobinen juttu silloin tällöin sopivasti treenien välissä toimi. Paikat tuntuvat jotensakin "irtoavan".

Tänään kävin vetään hiihtoa luistelemalla 10km. Tälläsen jälkeen tulee melkosen kevyt olo. Iltamissa salitreeni päälle.

Olen huomannut että, jos vetää vain salitreeniä, olo vähitellen tukkeentuu, aerobinen avaa paikat - onko senyt sitten palutumista ?, samapa tuo.

Originally posted by aapeli
Ittellä jokin aerobinen juttu silloin tällöin sopivasti treenien välissä toimi. Paikat tuntuvat jotensakin "irtoavan".

Tänään kävin vetään hiihtoa luistelemalla 10km. Tälläsen jälkeen tulee melkosen kevyt olo. Iltamissa salitreeni päälle.

Olen huomannut että, jos vetää vain salitreeniä, olo vähitellen tukkeentuu, aerobinen avaa paikat - onko senyt sitten palutumista ?, samapa tuo.

Juu samoja tuntemuksia mullakin on. Pieni aerobinen yhdistettynä kevyeen voimatreeniin ja venyttelyyn poistaa viimeisetkin kivut lihaksista.

Oon ihmetelly vähän noita puheita joissakin threadeissa että "kovin montaa viikkoa et tolla ohjelmalla voi tehdä tai oot ihan tukossa". Voisiko joku selittää mistä siinä on kyse? Vaikuttaako lihasten koko palautumisnopeuteen? Itselläni kun toistaiseksi on tämä voimaprojekti hieman vaiheessa, niin vaikka millaisen rääkin laittaisin niin ei kyllä kahta päivää pidempään mene palautumiseen. Joskus olen käynyt juoksemassa tai kävelemässä jalkatreeniä seuraavana päivänä pienen lenkin että saa turhat kivut poijes.

Mites muuten tuo venyttely lämpimillä lihaksilla? Lähes kaikki sanovat venyttelevänsä vasta 30-90min treenin jälkeen, kun lihakset ovat jo ehtineet jäähtyä. Jos itse jätän venyttelyn siihen vaiheeseen niin se johtaa paljon suurempiin lihaskipuihin palautumisvaiheessa. Venyttely salilla heti treenin jälkeen taasen poistaa suurimman osan kivuista jalkopäässä ja ylläpitää vetreyttä paremmin. Eli samantien venyttelyn haittoja jos joku osaisi kertoa?

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että lähes heti treenin jälkeen olisi hyviä semmoset 10 sekunnin venytykset ja sitten parin tunnin kuluttua n. 30 sek venytykset. Ja olenpa myös kuullut että jos heti treenin jälkeen rupee hirveesti venyttelemään, niin se saattaisi kumota treenin vaikutuksesta ainakin osan.

Heti jalkatreenin jälkeen tehty kevyt kuntopyöräily 10-15 min.
auttaa lihaksistoa palautumaaan nopeammin. Toinen hyväksi todettu keino on venytellä esim. jalat, jalkatreenin jälkeisenä päivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom