Palautuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jj68
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen vuosia treenannut säännöllisen epäsäännöllisesti.Into lopahtaa aina muutaman kuukauden jälkeen,kun lihakset on niin v#tun kipeenä.Käyn 3krt viikossa ja vetävät,työntävät ja jalat erikseen.Ikää jo 49.Niin kauan kuin muistan on ollut näin.Tämä kipu siis ainoastaan salitreeneissä,ei aerobisessa.Varmaan joku keino löytyy,mutta mikä?Joku hormoni?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Frekvenssi, intensiteetti, volyymi, jaksotus, ruokavalio, nesteytys, lepo, stressitasot jne. jne. Nuo kun optimoi ikääsi nähden, niin treenikin on mielekästä.
Jos treenaat lihakset kerta viikkoon suht kovalla intensiteetillä ja seuraavaan kyseisen lihasryhmän treeniin kuluu viikko aikaa, niin kyllähän ne lihakset kipeiksi tulevat.
Mitä tiheämmin tulee treenejä, (sopivia tasoosi nähden) sen vähemmän koet domsseja.
Tuossa tilanteessa alkaisin pikkuhiljaa kehittämään noita alussa mainitsemiani treenin/kehityksen vaikuttajia.
Onko tavoitteenasi kasvattaa lihasta, voimailla, vai ylipäätään pysyä kunnossa ja saleilla muuten vaan?
Ikää sullakin jo sen verran, että hyvähän se testotaso olisi mitata. (S-testo, vapaa testo, estradioli) Vaikuttaa paljon palautumiseen.
Sinuna kokeilisin tältä osiolta löytyvää: fiksu nelijakoinen vol.2 ketjun ohjelmaa, missä lihaksille tulee rasitusta se pari kertaa viikkoon.
Valitset kuormat sopiviksi ja koitat lisätä volyymiä/ intensiteettiä pikkuhiljaa viikko viikolta. Alkuun jätät sarjoihin varaa toiston pari ja mitä pidemmälle treeniblokki etenee,
niin failureen voi paukuttaa viimeiset sarjat. Jos kroppa antaa merkkejä liiasta rasituksesta ja kehitys stoppaa, niin kevyttä viikkoa kehiin.

Tavoite on pysyä kunnossa.Testoarvot alhaalla,korvaushoitoa 3kk takana,ei mitään vaikutusta palautumiseen.Täytyy kokeilla tota 4-jakosta ohkelmaa,oon sitä aiemminkin miettiny,aina sen on joku salilla torpannu

Ok, kyllä se sitten tosta nousee mies suosta. Korvaushoito vielä lisää palautumiskapasiteettia. Kunhan treenaat/syöt/lepäät itsellesi sopivan määrän.
Äläkä perkele kuuntele mitä ne muut salilla jauhaa. Itelles tätä teet ni oma pää pitää pitää. Kokeilla voi kaikkea, kunhan kokeilee tarpeeksi pitkän jakson, niin näkee mikä toimii, mikä ei. Takaan, että tuo toimii, kunhan saat juonesta kiinni.

Voitko laittaa sen linkin 4-jakoisesta ohjelmasta?Tossa viestiketjussa on aika monta viestiä.Vol 2 on hankala löytää

Itsellä tohon lihaskipuun vaikuttaa nesteet. Eli hiilaria+vettä pitää olla tankattu ennen treeniä, mielellään edellisenä päivänä hiilarit. Täten tulee vähemmän mikrovauriota ja on enemmän voimaa (ja lihakset kasvaa)...

mulla on ringissä useita yli 50v nostajia ja hyvin kehittyvät. onhan toi sun kipuilu hieman erikoista, mutten usko siihen, että se olis joku lopullinen tuomio. kaiken ikäisten treenit mietitään aina yksilön mukaan eikä ikä itessään sanele ehtoja. en lähtis kuitenkaan liikkeelle nelijakosella vaan kaks- tai jopa yksjakosella, mutta muunneltuna. jos kauheesti ahdistaa hyppää mun kelkkaan ja katellaan ne treenit kuntoon.

Tuota yksijakoista olisin lähtenyt ehdottelemaan. Siinä ei kerralla vedetä lihaa aivan tukkoon ja kun ei tule pitkää taukoa lihalle, niin ei doms:it pääse jylläämään. Ruokapuoli ja lepo kuntoon palautumista aatellen ja hiilareita pelkäämättä. Trt voi alkaa potkia paremmin vasta myöhemminkin.

Itsellä tohon lihaskipuun vaikuttaa nesteet. Eli hiilaria+vettä pitää olla tankattu ennen treeniä, mielellään edellisenä päivänä hiilarit. Täten tulee vähemmän mikrovauriota ja on enemmän voimaa (ja lihakset kasvaa)...

Tuo on tärkeää muistaa kyllä. Hiilarit edellisillan iltapalalla ja nestettä, suoloja unohtamatta.
Kait tuo on yksilökohtaista. Ainakaan itse en huomannut domsseissa eroa ollessani ketolla versus normi ruokavalio.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Olen vuosia treenannut säännöllisen epäsäännöllisesti.Into lopahtaa aina muutaman kuukauden jälkeen,kun lihakset on niin v#tun kipeenä.Käyn 3krt viikossa ja vetävät,työntävät ja jalat erikseen.Ikää jo 49.Niin kauan kuin muistan on ollut näin.Tämä kipu siis ainoastaan salitreeneissä,ei aerobisessa.Varmaan joku keino löytyy,mutta mikä?Joku hormoni?
Mulla se lihaskipu tuntuu periaatteessa vaan hyvältä, kun tietää että kasvaa.

Mulla se lihaskipu tuntuu periaatteessa vaan hyvältä, kun tietää että kasvaa.
Höpö, höpö. Ei siitä treenistä tulevasta lihaskivusta (doms) voi päätellä että kasvaa, ainoastaan sen voi päätellä mihin lihakseen niitä mikrovaurioita on tullut :-)

Toisaalta tuo kipu mistä viestiketjun aloittaja kärsii, lienee jotakin muuta kipuilua kun tuota mikrovaurioista johtuvaa??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom