Palautuminen nukkuessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja X-man
  • Aloitettu Aloitettu

X-man

Mutantti
Tuli eilen illalla tällanen urpo asia mieleen kun menin koisimaan, että voiko asennolla (siis nukkumis) olla vaikutusta palautumiseen? Kuulostaakin jo aika utopistiselta mut eilen oli tiukka rintatreeni suht myöhään. Oli vielä nukkumaan mennessä rintalihakset aika jämäkät. Köllähdin naamalleni sänkyyn ja siinä löhösin hetken kun sain kuningasajatuksen: pakko kääntyy selälleen, ettei rintalihakset oo puristuksessa, jolloinka verenkierto hiipuu, jolloinka palautuminen/kasvaminen ei oo yhtä tehokasta. Olin tosi tyytyväinen :D kun kekkasin tälläsen mullistavan jutun. Ja aamulla rintalihakset oli ku Ahnuldilla itellä. No juu kai.Mut oli pakko heittää tää tänne. Ompas aihe- :zzzz:

Itse olen muuten tätä samaa miettinyt parikin kertaa. Itsellä huono tapa nukkua kyljellään, tuntuu että painuu sivusuunnassa kasaan. :) Varmasti kyllä tulee vaihdettua nukkumisasentoa niin usein yön aikana ettei nukkumaanmenoasennolla liene kovinkaan valtavaa merkitystä.

:offtopic:

Mulla on aina ollut vähän ongelmia selän kanssa ja syy löytyi sitten sängystä. Muutettiin tossa ja heivattiin vanha pehmeä sänky roskikseen. Uutta Futonia odotellessa on nukuttu pelkällä petarilla lattialla ja jeesus kun on parempi nukkua, ei vaivaa selkä enää. Futonikin tulee olemaan kova, eikä mikään vesisänky. Suosittelen selkävaivaisille.
:thumbs:

Tämähän meni vähän selkävaivathreadiksi mutta menköön.. Itse nukun myös suhteellisen kovalla patjalla. Aamulla on täysin jumissa jos joutuu tuutimaan jossain pehmoisissa superlooneissa tai vastaavissa. Parhaassa kunnossa selkä on kesäisten prätkäreissujen jälkeen kun suurin osa öistä nukutaan puhallettavalla ilmapatjalla. Päästää patjan senverran löysäksi että se muotoutuu täysin kropan mukaan ja perse on selällään maatessa millin päässä maasta (niin että jos siirtää painoa vähänkään persiille / olkapäille niin heti kolahtaa pohjaan). Tekisi mieleni vaihtaa himassakin patja tuollaiseen vekottimeen mutta käytännön syistä ei ole tullut vaihdettua.. Voitte kuvitella miten hankalaa (ja kivuliasta mm. polville) tuollaisella alustalla on puuhastella mitään muuta :D

Yritinpä taas viimeksi tehdä kyykkyä alas asti (pelkällä tangolla) mutta eihän siitä tule lasta eikä ******. Alaselkä sanoo heti ettei ryhdy leikkiin. Puolikkaatkin saa tehdä todella varovasti ja keskittyen. Tekisipä mieleni jättää kokonaan väliin ja hinkata vain prässiä mutta koska duunipaikan sali on "kuntoiluhenkinen" niin prässistä loppuvat painot kesken. Kele.

Tuossa nuo muutkin on nukkumisesta kovalla alustalla puhuneet niiin miksen sitten minäkin.

Nuorempana kun olin vielä raksalla töissä ja työ kävi ajoittain aika vittumaisesesti selän päälle, huomasin, että pienet torkut kotona maton päällä auttaa. Jalat hieman koholleen ja sitten 30-60min unta palloon. Olo oli huomattavasti parempi. Osasyynä oli myös liian pehmeä sänky. En mä tiedä mistä tuo johtuu mutta helpotti elämää kummasti.

Mulla on paha tapa nukkuu mahallaan ja jos sänky on pehmee niin alaselkä on aamulla ihan pesäpallomailalla vedellyn tuntoinen. Eli mulle sopii parhaiten just futon tyyppinen ratkaisu. paneminen ottaa kyllä polviin mut siinä saa tukevamman rytmin:confused:

Ehdottomasti kovempi patja selälle parempi! Ja ironchefin mainitsema mahallaan nukkuminenkin tosiaan sujuu huomattavasti miellyttävämmin.

Tosin musta toi ironchefin mainitsema toinenkin aktiviteetti sujuu paremmin kovemmalla alustalla :D

Sorry!:offtopic:

:offtopic: Oli mullakin alaselän kanssa ongelmia vielä parisen viikkoa takaperin. Nyt on uusi sänky, ja selkävaivat vanhan sängyn mukana jossain varaston perällä! :D

Minkälainen tuo Funton on? Itselläni on 120cm leveä Familon seitsemän senttisellä, viisi vyöhykkeisellä ja profiloidulla petarilla :D ... Ja olo on, kuin nukkuisi pilven päällä :) ...

Originally posted by -Nina-
Tosin musta toi ironchefin mainitsema toinenkin aktiviteetti sujuu paremmin kovemmalla alustalla :D

damned woman!
Tarkoitin samaa, eli kovan patjan ylemmyyttä verrattuna pehmeään, pitempi-aikaisessa horisontaalisessa ja vertikaalisessa ajan vietossa. :worship:

Originally posted by MissFlightattendant
:offtopic: Oli mullakin alaselän kanssa ongelmia vielä parisen viikkoa takaperin. Nyt on uusi sänky, ja selkävaivat vanhan sängyn mukana jossain varaston perällä! :D

Minkälainen tuo Funton on? Itselläni on 120cm leveä Familon seitsemän senttisellä, viisi vyöhykkeisellä ja profiloidulla petarilla :D ... Ja olo on, kuin nukkuisi pilven päällä :) ...

Sana 'futon' tarkoitti alunperinkin patjaa tai nukkumamattoa, jota käytettiin sängyn sijasta yksinkertaisen alusrakennelman tai riisimaton päällä. Patjat oli tehty luonnonmateriaaleista, täyte oli puuvillakuituja ja päällinen puuvillakangasta - aivan kuten Futon Shop:in nykyajan futon patjoissakin, jotka tehdään käsityönä Suomessa. Monien mielestä futon patja on hyvä selälle. Jämäkkyytensä ansiosta se antaa luonnollisen tuen lihaksistolle ja luustolle. Se ikäänkuin ohjaa nukkumaan oikein luonnollisessa asennossa. Futon - patjalla kehosi hengittää vapaasti. Puuvillakuidun ansiosta patja tuntuu mukavan lämpimältä talvella ja miellyttävän viileältä kesähelteillä. Futon - patja sopii useimmille allergikoillekin, koska patjan materiaaleissa ei ole mitään keinotekoisia aineita, vaan pelkkää luonnontuotetta, pitkäkuituista puuvillaa.

Patjojen lisäksi saa törkeen hienoja kehikkoja, itse ostan Tokyo tai Cairo mallin.

musta%20cairo%20tn.jpg

cairo2.jpg

Lähde: http://www.futon-shop.net/

Itekin oon joitakin öitä futonilla nukkunut, hyvin nukutti. Ainoa pieni miinus siinä on paino. Aito futonpatja painaa melkoisesti, mutta eipä mitään, sen kopistelu ja tuultumaan roudaaminen käy vain kevyestä verryttelystä huippuvahvoille pakkislaisille. :)

Ite oon harkinnut paremman tyynyn hommaamista. On niska niin kankeana ja joskus kipeänäkin aina aamuisin. Suositelkaapa jotakin tasokasta ja anatomista tyynyä, joka sopii tuommoselle saman tyyppiselle vyöhykepilvideluxepatjalle, mikä Nti Lentoemolla on. Kiitos!

Originally posted by Mike

Patjojen lisäksi saa törkeen hienoja kehikkoja, itse ostan Tokyo tai Cairo mallin.

Millaisen patjan aiot pistää? Itse olen käyttänyt halvinta peruspatjaa, pelkällä puuvillalla, mutta se meni aika äkkiä littanaksi, eikä väitteistä huolimatta ole oikein pysynyt kuohkeana vääntelemälläkään.

Kalleimmissa on lisäksi hevosenjouhia ja luonnonkumia. Cool.

Originally posted by Mike
Kysyin että mikäs näistä olisi kovin ja puuvillaa ehdotti, maksoi petareineen 400+&euro

No eipä ole kyllä kovin hirveän hintava paketti! Omastani maksoin reippaasti enemmän :rolleyes: ...Mut ostettu mikä ostettu! :D ...

Originally posted by iivili
Ite oon harkinnut paremman tyynyn hommaamista. On niska niin kankeana ja joskus kipeänäkin aina aamuisin. Suositelkaapa jotakin tasokasta ja anatomista tyynyä, joka sopii tuommoselle saman tyyppiselle vyöhykepilvideluxepatjalle, mikä Nti Lentoemolla on. Kiitos!

Tässä yksi ehdotus; Familonin Princess maxi
"Tukeva ja reilun kokoinen "miesten tyyny" leveäharteiselle.
Paksu ja ilmava täyte tukee hyvin päätä ja niskaa. Sopii
60*80 cm tyynyliinaan."

Täyte: Liukas polyesteriontelokuitu 600g. Päällinen: korkealaatuinen 100% puuvillakangas. Koko: 50*70 cm.

Minkäslainen sulla on tuo "vyöhykepilvideluxepatja"? :D
Btv, tän threadin nimen vois jo muutta joksikin asiaan viittaavaksi, kun tämä keskustelu on vähän niinku mennyt näihin "sänkymaailman juttuihin" :D...

Sängystä laskeudutaan alas

Tuo futon kuullostaa hyvälle kovalla patjalla MUTTA miten sieltä aamulla pääsee ylös?
Aamukankeana ihmisena minulla kova patja ja korkeat jalat sängyssä. Sängystä laskeudutaan alas.

Re: Sängystä laskeudutaan alas

Originally posted by cemoto
Tuo futon kuullostaa hyvälle kovalla patjalla MUTTA miten sieltä aamulla pääsee ylös?
Aamukankeana ihmisena minulla kova patja ja korkeat jalat sängyssä. Sängystä laskeudutaan alas.

:lol2: Näinpä näin! :D Minulla myös korkeat jalat sängyssä..aikasta korkea on täten koko sänkysysteemikin! :D

Kyllä tuo massa aiheuttaa sen (ja sukuvikainen selkä) että on se patjan oltava kova ja tukeva. Huomaa kun vierailulla käy muualla ja saa jonkin superupottavan patjan yötilakseen..seuraavana aamuna saa varoa selkää.
Sama myös tyynyjen kanssa, en voi käyttää mitään isoja jättisuperpehmeitä tyynyjä (jenkkityynyt, painajaisia), pari lättänää tyynyä on parasta niskalle mitä maa päällään kantaa :worship:

Selän kanssa saa muutenkin olla tarkka, kuten autolla ajaessa..seläntappajat, kuten vanhojen mersujen nojatuolit, niistä näkee painajaisia, hrr..

Originally posted by MissFlightattendant
Tässä yksi ehdotus; Familonin Princess maxi
"Tukeva ja reilun kokoinen "miesten tyyny" leveäharteiselle.
Paksu ja ilmava täyte tukee hyvin päätä ja niskaa. Sopii
60*80 cm tyynyliinaan."

Syvältä, syvemmältä, syvimmältä. Mekin investoimme tuossa vuosi sitten "kunnon" tyynyihin ja haimme prinsessat. juuri nuo maxit. Tyyny on hyvä noin pari viikkoa jonka jälkeen se muistuttaa jätesäkkiä joka on täynnä tennispalloja (tai oikeastaan kikherneitä). Jossain ohjeessa lukee että "tätä tyynyä voi pöyhiä päivittäin" mikä oikeasti tarkoittaa sitä että jos et herää paria-kolmea kertaa yössä pöyhimään sitä niin osta uusi viikottain. Nyt vuoden jälkeen ainoa keino saada tuo yli 4cm paksuksi on tunkea se 40x60 pussilakanaan (jollaisessa olen pitänyt sitä jo kauan). Sori avautuminen mutta sylettää niin paljon mennä nukkumaan joka ilta tuollaisen villasukan päälle etten kyllä suosittele kenellekään. Nih.

Pestäkin on koitettu, kuulemma pitäisi auttaa. Kakanmarjat auttaa vaikka pesisi kuukausittain.

Summasummarum: :down:

Originally posted by dogi
Syvältä, syvemmältä, syvimmältä. Mekin investoimme tuossa vuosi sitten "kunnon" tyynyihin ja haimme prinsessat. juuri nuo maxit. Tyyny on hyvä noin pari viikkoa jonka jälkeen se muistuttaa jätesäkkiä joka on täynnä tennispalloja (tai oikeastaan kikherneitä). Jossain ohjeessa lukee että "tätä tyynyä voi pöyhiä päivittäin" mikä oikeasti tarkoittaa sitä että jos et herää paria-kolmea kertaa yössä pöyhimään sitä niin osta uusi viikottain. Nyt vuoden jälkeen ainoa keino saada tuo yli 4cm paksuksi on tunkea se 40x60 pussilakanaan (jollaisessa olen pitänyt sitä jo kauan). Sori avautuminen mutta sylettää niin paljon mennä nukkumaan joka ilta tuollaisen villasukan päälle etten kyllä suosittele kenellekään. Nih.

Pestäkin on koitettu, kuulemma pitäisi auttaa. Kakanmarjat auttaa vaikka pesisi kuukausittain.

Summasummarum: :down:

:lol2: ...sorry, mut oli aika hauskat käyttäjäkokemus kuvaukset! :D
Ehkei sitten kannatakkaan hankkia tuota kyseistä tyynyä!

Back
Ylös Bottom