Palautetta 16-v tytön treeniviikosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saymiara
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuo etteikö aloittelijoille voisi suositella vapaita painoja on vähän sama kuin että junnujalkapalloilijat pistettäisiin pariksi ekaksi vuodeksi potkimaan jotain perunasäkkejä. Ei niissä vapaissa painoissa ole mitään ihmeellistä, jokaisen ihmisen pitää ainakin teoriassa osata mennä kyykkyyn. Se on ensimmäinen askel, seuraava askel on että niskan takana on vähän painoa. Sama pätee muihinkin liikkeisiin, jotka soveltavat ihan perus motorisia kykyjä joita jokaisella on.

Jaa että kyykky on teknisesti vaikea? :D Millä pelillä te sitten nostatte maahan pudonneen lantin?

Kuntosalilaitteet ovat seurausta kuntosalien kaupallisesta menestymisestä, ja niillä myydään ihmisille illuusiota oikeanlaisesta vastusharjoittelusta. Ne eivät kuitenkaan vastaa ihmisten geneeriseen tarpeeseen "optimaalinen harjoittelu" parhaalla tavalla, vaikka niiden valmistaminen onkin sekä laitevalmistajien että kuntosalien kannalta järkevää. Vapaat painot elikkä ihan rehellinen levytanko ja punnerruspenkki hakkaavat laitteet monissa eri treenityyleissä. Normaali kuntosalille menijä kuitenkin näkee salilla pääasiassa vaan laitteet.

Asennetta! Harvemmin salilla näkee tuon ikäsiä tyttöjä treenaamassa ja varsinkaan kovaa. Vapaita painoja vaan kehiin niin varmasti alkaa tuloksia näkymään.

Joutuu kyl sanoo et tosi mahtavat painot mun ikäselle tytölle :) Jatka samaan malliin ja tsemppii reeneihin.

:offtopic:
Raejuusto, kyykkätkö oikeesti samalla tavalla ku nostat kolikon maasta? :D

Ei niissä vapaissa painoissa ole mitään ihmeellistä, jokaisen ihmisen pitää ainakin teoriassa osata mennä kyykkyyn. Se on ensimmäinen askel, seuraava askel on että niskan takana on vähän painoa. Sama pätee muihinkin liikkeisiin, jotka soveltavat ihan perus motorisia kykyjä joita jokaisella on.

Jaa että kyykky on teknisesti vaikea? :D Millä pelillä te sitten nostatte maahan pudonneen lantin?

Ei se nyt ihan niin helppoa ole. Omien kokemusteni mukaan keskivertosalilla kyykkyä tekevistä henkilöistä noin 10-20% tekee kyykkyä hyvällä tekniikalla. Muilla liike muistuttaa lähinnä pyllistystä, niiausta, jullea tai jotain muuta ihme venkoilua.

Voi piru. Et taida mikään keiju olla, itse olen samanikäinen tytsy ja tosissaan olen treenannut reilut puoli vuotta ja kateellisena täällä luen noita sun mave repäisyjä sun muita.. jeesus sentää

Tsemppiä treeniin, eiköhä täältäkin joskus nousta.. :D

Oot ensimmäinen oma ikäseni tyttö, jonka kuulen tekevän maastavetoa. :hyper:

Missä metässä te asutte/treenaatte?? Kyllä ainakin kuopiossa "jumppa"salilla moni typykin tekee mavea, en itse ainakaan noin isona ihmeenä pitäs. Hyvä että oppii just ne "raskaat perusliikkeet" heti että kehittyy paremmin.

Samaa mietin minäkin, kyllä salilla missä itse käyn niin nuoret likat maasta vetelee itse mukaanlukien :)

ite käyn uimahallin salilla...enkä ole _ikinä_ nähnyt tyttöä mavettamassa. (vuoden käyny). No mainittakoon että suurin osa käviöistä on mummeleita ja pappoja. Ja ei ne miehetkään kyllä järkevästi treenaa, mutta usein kuitenkin kovaa, joten kehitystä tapahtuu edes vähän. Jos ei treenaa kovaa (tai järkevästi) niin vois mielummin käydä aerobikissä/bodypumpissa tai jotain niin tulis edes hiki, ja tulokset olisivat paremmat.

ööö mitä mä oikein selitän :hyper: , anteeksi oftopitukseni :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ensin: Todella hienoja tuloksia threadin aloittajalla!

Se miksi naiset ei treenaa mavea, kyykkyä, leukoja ym kovia perusliikkeitä johtuu yleensä siitä ettei kukaan heitä ole niitä neuvonut tekemään. Ei oma tyttönikään niitä ollut tehnyt ennenkuin ensi kertaa yhdessä salille mentiin. Lisäksi harva osaa antaa heille järkeviä perusteluja miksi niitä pitäisi tehdä.

Raejuusto: Ei se kyykky tunnu niin helppoa olevan. Todella harva joka salilla kyykkää tekee sitä edes lähelle oikealla tavalla. Pyllistyksiksi ne yleensä jää.

Samaa mietin minäkin, kyllä salilla missä itse käyn niin nuoret likat maasta vetelee itse mukaanlukien :)

Kun löytyisikin tuollainen sali jostain. :) Minun salillani vapaiden painojen puoli on raavaiden äijien puoli ja laitepuolella ovat sitten teinit, mummot, papat ja "fitness"-tehoeristäjälaitepellet. Kertaakaan en ole yhtään naispuolista henkilöä nähnyt vapaiden painojen luona.

Pokka ei yleensä riitäkään sinne äijien sekaan menemään, vaan odottelen sen tyhjenemiseen asti. ;)

NGV.. nyt vähän meininkiä siihen kirjoitteluun.. kun innostut työistä, niin testotasot kasvaa
Innostun työistä????:confused:
Visii tytöistä. :D
Noh näkyy olevan Show-lihakset kunnossa kun dippi sujuu noin hyvin, tässä alkaa jo kohta miettimään pitäisikö sinne kultasepän liikkeeseen mennä. :lol2:

Saymiara sanoi:
Minun salillani vapaiden painojen puoli on raavaiden äijien puoli ja laitepuolella ovat sitten teinit, mummot, papat ja "fitness"-tehoeristäjälaitepellet. Kertaakaan en ole yhtään naispuolista henkilöä nähnyt vapaiden painojen luona.
Samat sanat, tosin se vaan, että mun salilla minä taidan olla ainut urpo joka mavettaa ja kyykkää hampaat irvessä ja kiertele ympäri salia huhkuen ja ruokoillen jumalaa, että sais hommat tehtyä. :D

Pokka ei yleensä riitäkään sinne äijien sekaan menemään, vaan odottelen sen tyhjenemiseen asti.
Juu ei kannatakkaan, lähtee isoilta äijiltä pumppu veke kun näkee sun treenaavan vapailla painoilla.

ai että täällä on myös lukio ikäisiä punttimimmejä :) .... Ööh abiristeilyllä sitten joskus pakkis mimmimiittinki niin oon mukana :hyper: ....

:thumbs: melkoisen hyvässä kunnossa tyttö pitää itteensä!! no siinähän ei tietysti oo mitään huonoa. ohjelmas on aikas lailla hyvä aloittelijalle, siitä sitten kehittää eteenpäin sitä jos on tarvis.:thumbs:

....Raejuusto: Ei se kyykky tunnu niin helppoa olevan. Todella harva joka salilla kyykkää tekee sitä edes lähelle oikealla tavalla. Pyllistyksiksi ne yleensä jää.

:offtopic: kyykkyä ei opi muutamassa vuodessa kun tuntuu että yli 10v kyykänneet vieläkin viilaa tekniikkaansa

3x10 leukaa? Herranen aika :eek: Tuollaista mavea? huh huh :hyper:
aiot jatkaa treenaamista? Pelottavaa :D :D
Ei ne tytöt täälläpäin kyllä ole mitään tähän verrattuna, pirusti tsemppii ja toivottavasti kehitys jatkuu.. Anna mennä! :thumbs::thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom